| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: aug 2008 Locatie: België Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m77 89kg 20% Karma: | critmonster trainingslog !
aan het cutten sinds 9 februari. begin: 21% 89 kg doel: 12-14% Laatst aangepast door critmonster : di 9 feb 2010 om 17:39 |
| | |
| | #2 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: jun 2008 Locatie: Gelderland Leeftijd: 20 Geslacht: M
Stats: 1m78 70kg 13% Karma: | Re: critmonster trainingslog !
Welkom en succes! Rippetoe is goede keuze voor beginners! Post eens je huidige voedingsschema? Of wat je zoal eet op een dag? Doe je verder nog sporten? |
| | |
| | #3 |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: aug 2008 Locatie: België Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m77 89kg 20% Karma: | Re: critmonster trainingslog !
ik train 3xper week bodybuilding, en 1x per week silat, 2x per week kickboksen
Laatst aangepast door critmonster : di 13 okt 2009 om 15:12 |
| | |
| | #4 |
vandaag begonnen met mijn voedingsschema |
| | |
| | #5 |
iemand nog wat commentaar op mijn voedingsschema?ik kan hier en daar nog wel wat kleine dingetjes aanpassen...ik ga denk ik de haring vervangen door nog een potje tonijn van 150 gram^^
|
| | |
| | #7 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: critmonster trainingslog !
Ik zou met 2kg verhogen. Hoe ziet je preciese trainingsschema eruit? |
| | |
| | #8 |
omdat ik nog geen dip spul heb en tussen 2 stoelen moet dippen, en ik nog geen 2x8 keer kan optrekken (schaamte!) doe ik nog een extra isolatie oefening. ook train ik thuis, waar ik maar 90 kg aan gewichten heb (alleen voor deadlift kan ik meer, dus tot ik 90 kg kan squaten laat ik het hierbij. daarom doe ik dus 3x5 deadlift ipv slechts 1x5 omdat ik dat toch minstens met 80 kg kan...het is ook een probleem dat mijn bar te dik is...normale gewichten passen er niet op, dus moet ik ze uitslijpen met een slijpschijfje, waar veel,veel tijd in kruipt workout A front squat 3x5 bench press 3x5 deadlift 3x5 close grip bench 3x5 dippen 2x8 workout B front squat 3x5 bent over row 3x5 military press (of overhead, ik weet niet welke het beste is) 3x5 optrekken 2x8 dumbell curls 3x8 |
| | |
| | #9 |
heb mezelf ook een beetje een doel opgelegd... ik zou graag het volgende willen bereiken: deadlift: 3x5 110 kg (ong.20 kg te gaan) benchpress 3x5 60 kg (ong.15 kg te gaan) squat 3x5 80 kg (ong. 30 kg te gaan) bor en miltary press kan ik niet echt zeggen. dit is wat ik met rippetoe zou willen bereiken...bench hou ik opzettelijk laag, omdat ik weet dat ik er erg zwak in ben...deadlift is altijd goed gegaan, toen ik vroeger op de sportschool zat (1 jaar geleden, na 3 maanden training) kon ik al 130 kg deadliften...1 keer dan...niemand geloofde dat ik slechts 3 maanden train...is dit werkelijk goed? ik ben absoluut niet sterk of sportief van nature, maar daar (in de sportschool) zei iedereen dat dat super sterk was voor 3 maanden? Laatst aangepast door critmonster : wo 12 aug 2009 om 13:02 |
| | |
| | #10 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: jan 2005 Locatie: Gent Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: critmonster trainingslog !
Op 3 maanden kan is dat niet slecht neen!
|
| | |
| | #11 |
ok anyway, wat ik me al even afvraag, ik zou dus nu rippetoe willen doen, en daarna texas methode...maar ik vind dat beide wel heel weinig aandacht geven aan biceps en triceps...ok,het zijn compound oefeningen...maar ik vind mijn armen toch ook belangrijk. |
| | |
| | #12 |
Zolang je geen extra armsterkte nodig hebt (zoals een rugby speler die zijn bal goed moet beschermen) zijn extra isolations totaal overbodig (tenzij je graag gigantische armen wilt, maar dan moet je een bodybuilding schema volgen en geen krachtschema). Je armen krijgen genoeg aandacht, geen zorgen Texas methode is voor als je gevorderd bent (dus 1,5xBW Squat of 2xBW Squat). Je gaat daar veel trager mee vooruit dan bij een beginnersprogramma. |
| | |
| | #13 |
wat is precies een bodybuildingschema? full body, split schema, dat soort dingen? vandaag kwark gegeten...ik hield het niet binnen!!!dan suiker erbij gedaan, niet binnen te houden...appels erbij, van hetzelfde...geen idee waarom, maar ik heb de pot met veel moeite half leeg gekregen, daarna moest ik overgeven...geen kwark meer dus...op zoek naar iets anders. |
| | |
| | #14 |
zo,eerste training zit erop... opwarming: dumbell swings 2x6 8kg workout squat 3x5 44 kg bench press 3x5 40 kg deadlift 1x5 90 kg close grip bench 3x5 40 kg dippen (stoel) 2x8 bw + 7 kg redelijke training. deadlift viel zwaar tegen, 2 maand geleden nog 110x5 gedaan met een vriend, ging goed...nu ging het heel moeizaam met 90x5, maar gelukkig wel gelukt... front squat lukte ook deze keer niet, ik vind maar niets om het gewicht op te late rusten...ik krijg het niet op mijn schouders. dan maar gewone squat gedaan, maar dat doe ik dan achterwaarts langs mijn bench, dus zeker niet optimaal voor de rug en nek, omdat ik mij in een vervelende positie moet wringen! voor de rest een redelijke training, alles ging nipt, bench ging nog redelijk goed. en nu wiskunde studeren, en een blik tonijn eten |
| | |
| | #15 |
Wel nogal een hoog startgewicht voor je deadlift in vergelijking met de rest. Heb je daar een deload voor genomen?
|
| | |
| | #16 |
nopez...mijn deadlift is altijd sterk geweest...2 maand geleden (net voordak ik stopte) kon ik 1x55 benchen, en 1x130 deadliften...toch een groot verschil, maar zo is het...mijn squat is dan weer heel zwak...
|
| | |
| | #17 |
Als je begint met zo'n schema moet je een deload pakken |
| | |
| | #18 |
maar als ik nog lager ga dan zit ik bijna met alleen de barbell bezig ik deed rippetoe eigenlijk ter voorbereiding van wat daarna komt, waarschijnlijk een full body schema of een split...omdat ik niet echt meer een beginner ben, maar toch tenminste wil komen te staan waar ik 2 maand geleden stond. ik kan ook nog wel wat meer dan de gewichten die ik nu neem hoor, al is dat niet zo veel meer...maarja, progressie is belangrijker he. |
| | |
| | #19 |
Progressie maak je ook met lagere gewichten hoor, laat je ego niet in de weg komen van je training |
| | |
| | #20 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: critmonster trainingslog !
Nou ook niet te licht gaan, hij traind tenslotte voor kracht niet massa. Het zal niet vanzelfs mogen gaan maar je mag ook nog niet op je fail zitten. |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| critmonster, trainingslog |
| Topic opties | |
| |