MuscleMeat

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

Bezoekers in dit topic

buddhist

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
7 dec 2011
Berichten
520
Waardering
13
Lengte
1m88
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Dag beste mensen...

Na eerder een log te hebben bijgehouden op dit forum, maar jammerlijk te zijn gefaald in mijn doelen, begin ik hier de tweede poging. Ik zal allereerst even wat basisinformatie plaatsen, zoals m'n stats, m'n doelen, wat er eerder is misgegaan en wat ik nu anders wil doen...

Stats
Massa: 79 kg
Lengte: 188 cm.
Leeftijd: 33 jaar
Vetpercentage: 17%

Doelen
Een forse toename van zowel kracht als spiermassa

Methode
Stronglifts

Wat er eerder is misgegaan

Besluiteloosheid over de methode
Toen ik begon met trainen koos ik voor Stronglifts. Maar kort daarna begonnen goede vrienden van me ook te trainen, alleen wilden zij zich nadrukkelijk focussen op Calisthenics. Ze nodigden mij uit om met ze mee te doen, elke zaterdagochtend, en ik dacht: ik kan het altijd combineren. Al snel sloeg de besluiteloosheid toe; moest ik op de vrijdag wat minder hard trainen met Stronglifts zodat ik op zaterdag beter kon meedoen met Calisthenics?

Besluiteloosheid over m'n doelen
Hoewel je overal kunt lezen dat spieren kweken en afvallen niet samen gaan, heb ik lange tijd geprobeerd kracht op te bouwen op een dieet van 90% onderhoud. Hoewel ik in korte tijd bijna tien kilo verloor (en daar erg blij mee was) stagneerde mijn krachttoename al snel.

Wat ik nu anders wil doen

a) Stronglifts prioriteit geven over Calisthenics (ik blijf elke zaterdag mee trainen met m'n vrienden, maar het moet me vooruit helpen, niet afremmen)
b) Bulken (hoewel ik het tellen van elke calorie een beetje zat ben is het natuurlijk geen slecht plan om in grote lijnen bij te houden wat ik elke dag eet en te zorgen dat ik een minimaal aantal calorieën binnenkrijg)
c) Techniek prioriteit geven over getallen (ik loop telkens tegen kleine blessures aan, omdat ik te snel teveel wil).

De reden dat ik weer ga loggen is dat ik gemerkt heb dat het een ENORME stok achter de deur is om te zien dat like-minded mensen bijhouden wat je doet. Met name mensen als Boog en Jorgyboy hebben me destijds veel van feedback voorzien, waarvoor mijn dank altijd groot is geweest!

Dusss... vanaf nu weer elke maandag, woensdag en vrijdag knallen! Omdat ik opnieuw begin met Stronglifts en het goed wil aanpakken begin ik wel weer met de kleine gewichten, zoals geadviseerd in de methode.

Tot morgen! En bij voorbaat dank voor de interesse en feedback... :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga je volgen kan dr waarschijnlijk nog wel wat van leren :)
 
Maandag 9 juli 2012

Stats

Massa: 79,3 kg
Vet: 17%
LBM: 65,8 kg
 
Laatst bewerkt:
Maandag 9 juli 2012

Stronglifts - week 1 - workout 1 (A)

Squats
5x10kg
5x15kg
5x5x20kg

Bench Press
5x10kg
5x15kg
5x5x20kg

Pendlay Rows
5x20kg
5x25kg
5x5x30kg

Vreemd gevoel om weer met zulke kleine gewichten te beginnen, maar met dit weer alsnog behoorlijk zweten geblazen. :)
 
Laatst bewerkt:
Woensdag 11 juli 2012

Stats

Massa: 78,1 kg
Vet: 17%
LBM: 64,8 kg

Stronglifts - week 1 - workout 2 (B)

Squats
5x10kg
5x15kg
5x5x22,5kg

Overhead Press
5x10kg
5x15kg
5x5x20kg

Deadlifts
5x20kg
5x30kg
5x40kg

Fijne workout, lekker zweten weer. Kom er wel achter dat ik echt een weakling ben. Heb het gewoon zwaar met die Overhead Press en dat op 20 kg!

Ik eet nu elke dag 3000 kcal. Da's wel een mooie hoeveelheid toch? Vooral in de vorm van bananen en appels, havermout, eieren, sojamelk, aardappels, groente, sojaburgers, vis, brood, kaas, pindakaas.

Trouwens: voor iedereen die ook Stronglifts doet... er is een geweldige app voor de smartphone beschikbaar, helemaal gratis. Vertelt je per keer welke oefening, welke gewichten, houdt je stats bij, alles...
 
Misschien ook even de naam van de app vermelden? :)

Mooi dat je terug bent begonnen. Leken me inderdaad ook wel lage gewichten (zeker voor BP en OP), maar als ze al 'zwaar' zijn, is het een goed begin. In principe kan je toch opbouwen zo snel je wil, dus als ze te licht zijn kan je er altijd 5kg bij opgooien ipv de 2,5kg die aangeraden is.
 
Je onderhoud ligt tussen de 2800 en de 2900, dus eet er nog maar 300 kcal bij als je dit schema lang wilt volhouden.
 
@Jorgyboy: de naam van de app is StrongLifts 5x5 Tracker. :)

@IkWilGrootWorde: thanks voor de tip, will do... enne: geniale gebruikersnaam! ;)(Y)
 
ja alleen een beetje jammer dat de lettertjes op waren, kon geen 'n' erbij typen. :P
Good luck!
 
Zaterdag 14 juli 2012

Stronglifts - week 1 - workout 3 (A)

Squats
5x15kg
5x20kg
5x5x25kg

Bench Press
5x10kg
5x15kg
5x5x22,5kg

Pendlay Rows
5x20kg
5x25kg
5x5x32,5kg
 
Laatst bewerkt:
Maandag 16 juli 2012

Stronglifts - week 2 - workout 1 (B)

Squats
5x15kg
5x20kg
5x5x27,5kg

Overhead Press
5x10kg
5x15kg
5x5x22,5kg

Deadlift
5x22,5kg
5x32,5kg
5x45kg

Lekker! :)
 
Woensdag 18 juli 2012

Stats

Massa: 79,2 kg
Vet: 17%
LBM: 65,7 kg

Stronglifts - week 2 - workout 2 (A)

Squats
4x5x20kg
5x5x30kg

Bench Press
4x5x20kg
5x5x25kg

Pendlay Rows
3x5x20kg
1x3x27,5kg
5x5x35kg

Eindelijk ook maar eens nageplozen hoe een fatsoenlijke warming up gaat volgens de Stronglifts methode. :)
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag 21 juli 2012

Stronglifts - week 2 - workout 3 (B)

Squats
3x5x20kg
1x3x27,5kg
5x5x32,5kg

Overhead Press
4x5x20kg
5x5x25kg

Deadlifts
4x5x30kg
1x5x50kg

Zo! Overhead Press op 20 kg (warming up) was nu een eitje (=vooruitgang), maar op 25 kg was heavy! Een goed gevoel om te weten dat ik in elk geval weer vooruit ga nu.

Na de training nog een paar chinups vanuit deadhang toegevoegd.
 
Abo! Ben zelf ook bezig met SL en ben benieuwd hoe jij het er vanaf gaat brengen :) stats momenteel zijn SQ: 72,5 kg, BP: 55 kg, BOR: 52,5 kg, DL: 85 kg en OP: 42,5 kg.

Vooral de squats binnen zwaar te worden maar het schema in het algemeen is vermoeiend. Zeker icm een vakantiejob waarbij je constant recht staat..

Succes nog man ;)
 
Abo! Ben zelf ook bezig met SL en ben benieuwd hoe jij het er vanaf gaat brengen :) stats momenteel zijn SQ: 72,5 kg, BP: 55 kg, BOR: 52,5 kg, DL: 85 kg en OP: 42,5 kg.

Vooral de squats binnen zwaar te worden maar het schema in het algemeen is vermoeiend. Zeker icm een vakantiejob waarbij je constant recht staat..

Succes nog man ;)

thanks man. je bent al een eindje verder dan ik dus. tof! heb je ook een logje hier ergens?
 
Maandag 23 juli 2012

Stronglifts - week 3 - workout 1 (A)

Squats
2x5x20kg
1x5x27,5kg
1x2x27,5kg
5x5x35kg

Bench Press
4x5x20kg
5x5x27,5kg

Pendlay Rows
2x5x20kg
1x5x30kg
1x2x30kg
5x5x37,5kg

Chinups (deadhang)
3x5reps

Bent Leg Raises
1x10reps

Wauw. Heerlijke training weer. Ik voel mezelf gewoon sterker worden...
 
Dat is de bedoeling! Ik heb zelf ook een zalige training gehad, alles ging vlotjes. Zolang we ons maar gemotiveerd kunnen houden :D
 
Haha, yup! Nou, dat zit geloof ik wel goed... :)
 
Back
Naar boven