AndroidHealthClinic

zijbuikspieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

erikteeuwen

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 okt 2004
Berichten
24
Waardering
0
hee heeft iemand nog paar goeie tips met bijvoorbeeld oefeningen die goed uit te voeren zijn voor de zijbuikspieren. Ik wil namelijk graag dat ze zichtbaar worden want ik zie ze niet :)
En dat met zoeen stok achter je rug en dan je bekken stil houden en van links naar rechts gaan werkt dat wel echt ??? of moet je daar beetje gewicht aandoen ofzo .. want ik merk niks als ik dat doe
 
Je kan de crunches schuin uitvoeren, altijd goed. En met die stok of die werkt? JA ZEKER!! :cool: En doe er geen gewichten aan, tgaat er niet om dat ie zwaar is, maar dat je de beweging goed uitvoert. Met gewichten eraan ga je je gewrichten kapot maken, en zal je na verloop van tijd merken dat je last van bepaalde delen gaat krijgen.
 
Wood chops
 
Die dragon flags zijn idd heel erg zwaar, lig zelf met mn rug iets verder op de bank.
 
Wat ik doe om mijn zijbuikspieren te trainen :

Rechtse kant buikspier

- Op je rug liggen
- Rechtse hand in je nek
- Linkse hand op je buik
- Schuin naar rechts omhoog komen op dezelfde manier zoals je recht doet.

Linkse kant buikspier

- Op je rug liggen
- Linkse hand in je nek
- Rechtse hand op je buik
- Schuin naar links omhoog komen op dezelfde manier zoals je recht doet.

Kan iemand mij uitleggen of met je bekken gedraaid liggen beter is en waarom?
 
Laatst bewerkt:
!

erikteeuwen zei:
hee heeft iemand nog paar goeie tips met bijvoorbeeld oefeningen die goed uit te voeren zijn voor de zijbuikspieren. Ik wil namelijk graag dat ze zichtbaar worden want ik zie ze niet :)
En dat met zoeen stok achter je rug en dan je bekken stil houden en van links naar rechts gaan werkt dat wel echt ??? of moet je daar beetje gewicht aandoen ofzo .. want ik merk niks als ik dat doe


Is dit beter dan zoals ik het doe op de grond?
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik train ze niet apart maar ze groeien wel gewoon mee heb ik het idee.
ik voel ze ook wel als ik gewoon crunches doe.
 
kurgan zei:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=29447&page=4&highlight=dragon+flags

dragon flags, heeft wonderen voor me gedaan, kan nu al 8 reps :) t is de enigste buikspieroefening die ik nog doe en de zijkant is erg sterk naar voren gekomen.

Wauw wat een top oefening die dragon flags man!

Heb er net 4 setjes van 10 opzitten, ga ik morgen wel merken denk ik. :D

Wel een beetje pijn in bovenrug trouwens door de extreme hoek waarmee je omhoog buigt, maar niks ernstigs.
 
ja hij sloopt je buik zeker! 4 setjes van 10 netjes hoor. :thumb:
 
Je kan die oefening doen met die stok in je nek alleen dan hangend....is veel zwaarder!
Leg twee gewichten voor je bankje en schuif je voeten eronder.Vervolgens begin je gewoon rechtop van links naar rechts....borst naar voren en langzaam naar achter gaan hangen.Ondertussen gewoon dezelfde beweging maken van links naar rechts....Reken maar dat dat werkt ;)
 
kurgan zei:
ja hij sloopt je buik zeker! 4 setjes van 10 netjes hoor. :thumb:

Voor het eerst in tijden weer flinke spierpijn in m'n buik. :) Ik hou hem er zeker in.
 
Ik ga zo ook een poging wagen... ik zie het alleen niet zo zitten! Wel een brute beuker, die ouwe gast!
Keith-twist-close.jpg
 
enge kerel zeg, maar wel respect :rocker:

Als ik 2 x per week m'n buik doe? dus 2 oefeningen per week voor m'n gehele buikspieren ( 4 sets van 15 reps of zo.... wel goed varieren)

En 1 x per week m'n zijkanten ( 1 oefening )

Zou dit voldoende zijn? ( in bulk)
 
Jaccis zei:
enge kerel zeg, maar wel respect :rocker:

Als ik 2 x per week m'n buik doe? dus 2 oefeningen per week voor m'n gehele buikspieren ( 4 sets van 15 reps of zo.... wel goed varieren)

En 1 x per week m'n zijkanten ( 1 oefening )

Zou dit voldoende zijn? ( in bulk)

Twee keer in de week 4 setjes dragon flags should do the trick. Je kan er eventueel nog crunches en side bends bij doen ofzo.
 
Reverse Side Bends
Side Bends
Russian Twists
One Hand Deadlifts
Side Deadlifts
 
Zelda zei:
Wauw wat een top oefening die dragon flags man!

Heb er net 4 setjes van 10 opzitten, ga ik morgen wel merken denk ik. :D

Wel een beetje pijn in bovenrug trouwens door de extreme hoek waarmee je omhoog buigt, maar niks ernstigs.

Doe je ze voor de eerste keer? Anders vind ik dat wel vet impressive!!!

Je houd toevallig niet een deel van je rug op de bench?
 
Back
Naar boven