AndroidHealthClinic

Waarom goed om een pomp in je spieren te krijgen?

Bezoekers in dit topic

Erwin1988

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2006
Berichten
95
Waardering
0
Ik lees heel veel dat mensen het hebben over een "pomp" in je spieren.
Nu denk ik wel dat ik weet wat ze daarmee bedoelen, dat je spieren heel groot worden omdat er veel bloed naar toe getransporteerd wordt.
Maar waarom willen mensen dit zo graag?
Oke het is misschien een lekker gevoel, maar groeit het ook sneller dan?

Want ik krijg een pomp meestal alleen als ik veel reps doe met laag gewicht.

Bedankt alvast
 
Pomp heeft opzich geen verband op de groei. Pomp zorgt idd voor een lekker gevoel en vaak er voor dat je de spier goed aan voelt bij het trainen.
 
het geeft je een idee hoe je er over een paar maanden uitziet als je hard door traint ;)
 
Is leuk voor de spiegel, maar zou niets bijdragen aan de spiergroei. Herstel misschien wel.
 
Ik ga niet voor de pomp tijdens trainen, maar het is wel heerlijk als ik hem krijg. Het betekent wel dat er veel bloed naar de spier wordt getransporteerd, waardoor er dus veel voedingsstoffen (eiwitten aanwezig in het bloed) naar de spier gaan wat opbouw stimuleert.
 
Psychische training
 
waar pomp is,is groei denk ik altijd...
 
Meestal als ik die pomp krijg dan.. voel ik er ook meer energie bij komen.. waardoor ik weer harder kan trainen..
 
M@rsel zei:
Is leuk voor de spiegel, maar zou niets bijdragen aan de spiergroei. Herstel misschien wel.

als iets bijdraagt aan herstel dan draagt het toch ook bij aan de spiergroei?

het zorgt voor een betere doorbloeding lijkt mij..
 
het is hetzelfde als met een fietspomp
je pompt het effe op maar loopt weer leeg na een tijdje :)
Het staat idd wel leuk, net alsof je in de toekomst kan kijken hoe het eruit gaat zien zonder pomp.
 
Oprekken van de spiercel waardoor er makkelijk groei plaats vindt
 
ik weet vrijwel zeker dat het iets uit maakt. meestal als ik bijv. mijn biceps train dan ben ik ook niet tevreden tot ik een goede pomp voel. je krijgt namelijk een hogere bloedvolume in de spier, met snellere toevoer van voedingsstoffen en snellere afvoer van afvalstoffen, en dit is toch wel belangrijk om te groeien

lees en download btw dit ff : [Link niet meer beschikbaar]



is volgens mij wel al eens eerder gepost !


;)
 
haazebr zei:
Pomp heeft opzich geen verband op de groei. Pomp zorgt idd voor een lekker gevoel en vaak er voor dat je de spier goed aan voelt bij het trainen.

De pomp is niet noodzakelijk om te groeien er zijn factoren die veel meer invloed op je progressie hebben. Maar de pomp heeft wel degelijk positieve werking op groei en herstel.
 
Action Dan zei:
Ik ga niet voor de pomp tijdens trainen, maar het is wel heerlijk als ik hem krijg. Het betekent wel dat er veel bloed naar de spier wordt getransporteerd, waardoor er dus veel voedingsstoffen (eiwitten aanwezig in het bloed) naar de spier gaan wat opbouw stimuleert.

Ik denk het niet. Door zwelling van de spier raakt bloed gevangen in de spier. Het komt er wel in, maar kan er niet meer uit. Doorbloeding wordt dus eigenlijk minder, dus je argument is fout.

Het nut van een verminderde doorbloeding is minimaal, tenzij je het wellicht aan kaatsu training doet (met een tourniquet traint dus).

maar lekker is het wel ja :) en motivatie is ook wat waard
 
ja dan kun je indd kijken hoe je er in de toekomst uitziet:P
 
schumanneke zei:
ik weet vrijwel zeker dat het iets uit maakt. meestal als ik bijv. mijn biceps train dan ben ik ook niet tevreden tot ik een goede pomp voel. je krijgt namelijk een hogere bloedvolume in de spier, met snellere toevoer van voedingsstoffen en snellere afvoer van afvalstoffen, en dit is toch wel belangrijk om te groeien

lees en download btw dit ff : [Link niet meer beschikbaar]



is volgens mij wel al eens eerder gepost !


;)

Kijk ook gelijk even wat voor reclame er allemaal in die folder staat om een lekkere pomp te krijgen :)
 
Angerfist zei:
Kijk ook gelijk even wat voor reclame er allemaal in die folder staat om een lekkere pomp te krijgen :)

zonder meer, maar er wordt daarbij wel over "de pomp" gepraat
 
vooral bij biceps merk ik het heel goed...maar bij een concentration curl voel ik het super...en bij een hammercurl voel ik weer geen pomp. psychisch denk ik dat mijn biceps alleen groeit van een goede pomp, maar heb er geen onderzoek naar gedaan dus zou het niet weten.
 
hmm oke thnx voor jullie antwoorden.
en bedankt voor de website met dat ebook linkje.. ff snel gekeken en staat best leuke dingen in. Als ik tijd heb ff beter bekijken.

Ik zal gewoon voor de gein is 1x per trainingsdag zo'n pump proberen te krijgen.
Kijken of ik verschil merk.
Maar inderdaad met de concentration curl heb ik het ook erg die pump!
Zeer geil gevoel :P
 
Back
Naar boven