AndroidHealthClinic

Vraag over Military Press

Bezoekers in dit topic

Tibbs

Cool Novice
10 jaar lid
Lid sinds
27 apr 2007
Berichten
62
Waardering
0
Dag mensen,

ik zit met een vraagje over de Military Press die in mijn Rippetoe voorkomt. Is het de bedoeling dat je deze echt staand uitvoert? Mijn rug holt dan namelijk, en begin daar last van te krijgen als ik hem zwaar uitvoer. Is het dus fout om hem zittend te doen tegen een rechtopstaand bankje?

Tibbs
 
staand is beter.
werk aan je techniek (en rug) en ga geen inferieure workarounds toepassen (zitten).
 
Je moet je techniek verbeteren! Nu verander je van oefening omdat je techniek niet goed is, beetje krom imho.
 
Behalve dan dat je je ruggegraat in een zittende houding extra belast wat niet echt goed te noemen is.

Als je staat vormen je benen een soort van vering, die je zittend niet heb. Als je dan ook nog nagaat dat veel mensen de neiging hebben de onderrug tegen de leuning van de bank te duwen heb je een bolle onderrug die extra belast wordt.

Dan maar liever staan.

Als je staand de neiging heb ver naar achter te leunen dan gebruik je gewoon te veel gewicht en betrek je er door naar achter te leunen de borst bij. Maw, je kan op die manier wel meer gewicht aan, maar belast de voorste schouderkoppen niet echt veel meer dan waneer je met iets lichter gewicht rechtop zou blijven staan.
 
Helemaal in het begin had ik dit ook en hielp een belt dragen goed. Na een tijdje wordt je rug sterker door het deadliften en heb je die belt niet meer nodig.
 
Wie kan er sneller chinnen als hun op de achtergrond?
 
Dag mensen,

Mijn rug holt dan namelijk, en begin daar last van te krijgen als ik hem zwaar uitvoer.
Tibbs

vaak komt dit omdat mensen hun hoofd achterover houden en naar boven kijken

kin naar beneden duwen, "hoofd erdoor steken" zoals men zegt
 
Thanks voor alle reply's! Is allemaal een stuk duidelijker nu! Zal het gewicht iets omlaag gooien, en hem zo gaan uitvoeren als in de filmpjes van Rippetoe..

Thanks again!
 
vaak komt dit omdat mensen hun hoofd achterover houden en naar boven kijken

kin naar beneden duwen, "hoofd erdoor steken" zoals men zegt

Wij hebben een spiegel er voor staan, dan hoef je niet omhoog te kijken.
Het werkt prima voor mij, ik doe 'm ook altijd zittend.
 
Spiegels, in en rond het squatrack moesten ze verbieden.
Beter concentreer je je op het maken van een beweging, en bij isolatie op je target muscles.

Ik pleur vaak een grote mat tegen de spiegel.
 
Verbieden? dat snap ik ff niet trasher.?
Ik vindt zo'n spiegel juist erg handig om zo te bekijken of je het halter wel recht houdt en de techniek goed beheerst.
 
Back
Naar boven