Fitness Seller

Trillende armen benchpress

Bezoekers in dit topic

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
59.513
Waardering
22.605
Meestal tijdens de zwaarste set benchpress heb ik daar last van. Iemand daar een oplossing voor?
 
heb je het bij benchpress erger dan bij dumbbell press?

ligt vaak aan zwakke triceps
 
Armen sterker maken, schouder stabiliteit trainen, meer spanning, vaker zware sets doen, betere techniek bij zware sets (d.w.z meer lats/ (boven) rug/ benen e.d). 1 vd 5, maar waarschijnlijk een combi imo. Los daarvan blijft het een compound oefening.
Welke stab. oefeningen raad je aan?
heb je het bij benchpress erger dan bij dumbbell press?

ligt vaak aan zwakke triceps

Ik doe nooit db press meer. Wat zijn zwakke triceps? Ik doe skulls met 60 en cgbp in de 100's.
 
als ik mijn top setjes film, zie ik dat mijn armen ook trillen, de triceps vooral, maar tijdens de sets word ik het me niet gewaar, kdenk niet dat het zo'n groot probleem is, tenzij je er hinder van ondervindt? Moest ik iets aanraden om te doen, zou ik zeggen Bench press lockouts? of Push presses omdat die de triceps toch ook hard aanpakken.
 
Het haalt me uit mn concentratie en denk dat het ook wel invloed heeft op de prestatie
 
je bencht precies toch al wel aardige cijfers, dus het heeft je blijkbaar niet tegengehouden om progressie te maken ;) ik denk dat lockouts zouden werken, omdat het getril toch het vaakst is bij het unracken en de lockout position (zo ervaar ik het toch?) dus dan lijken lockouts mij een logische keuze
 
Triceps aanpakken idd, het liefst met bench-gerelateerde oefeningen. Floorpress is een aanrader.
 
Ik ga aan mn triceps werken. Bedankt, mannen!
 
Misschien wat uit een onverwachte hoek, maar naast zwakke triceps, kan een bepaalde instabiliteit/trillen soms ook veroorzaakt worden door zwakke pols-extensoren.

Doe je de reverse barbell curl?
Zo niet probeer dit eens een aantal weken frequent. Dit kan nog wel eens helpen.

Wat sowieso een goede stabiliteits oefening voor de schoudergordel/armen/polsen is de bench shrug.

Het liefst uitgevoerd met een gewicht dat BOVEN je huidige 1RM ligt.

"Bench Shrugs - Bench shrugs are performed by raising and lowering the weight on the bar without the use of the arms. To push up, simultaneously spread your lats apart, roll your shoulders forward and contract your chest muscles."

Het is dus een beweging die vanuit de bench press lockout positie wordt gedaan. Ik kan helaas geen goed filmpje vinden.
 
wat voor mij hierbij hielp was juist met het gewicht verder gaan waarbij je armen trillen, maar je het nog wel kan handelen. je triceps zal vanzelf sterker worden. maar overdrijf niet met teveel gewicht! ;)
 
Misschien wat uit een onverwachte hoek, maar naast zwakke triceps, kan een bepaalde instabiliteit/trillen soms ook veroorzaakt worden door zwakke pols-extensoren.

Doe je de reverse barbell curl?
Zo niet probeer dit eens een aantal weken frequent. Dit kan nog wel eens helpen.

Wat sowieso een goede stabiliteits oefening voor de schoudergordel/armen/polsen is de bench shrug.

Het liefst uitgevoerd met een gewicht dat BOVEN je huidige 1RM ligt.

"Bench Shrugs - Bench shrugs are performed by raising and lowering the weight on the bar without the use of the arms. To push up, simultaneously spread your lats apart, roll your shoulders forward and contract your chest muscles."

Het is dus een beweging die vanuit de bench press lockout positie wordt gedaan. Ik kan helaas geen goed filmpje vinden.
Ik doe geen reverses en de bench shrugs heb ik ooit wel in mijn schema gehad. Ik zal ze gaan toevoegen. Zijn er nog ideale repranges voor die oefeningen?
wat voor mij hierbij hielp was juist met het gewicht verder gaan waarbij je armen trillen, maar je het nog wel kan handelen. je triceps zal vanzelf sterker worden. maar overdrijf niet met teveel gewicht! ;)
ik ga ook altijd verder als ze trillen. Ik kan nog wel benchen, maar is gewoon vervelend en haalt mn focus weg.
 
Ik ga ook maar beginnen met cgbp lage rep range en die reverse curls. Heb zelf al trillende armpjes bij opwarmsetjes. Hopelijk kan ik me bench wat verbeteren, triceps zijn bij mij inderdaad heel slap net als biceps.
 
Back
Naar boven