XXL Nutrition

Trainen Voor Of Na Het Eten ?>?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tamorix

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 dec 2006
Berichten
70
Waardering
0
K zit me al een tijdje af te vragen of het gunstiger is om Voor of Na het eten oefeningen te doen

P.S Vooral Buikspier-oefeningen.

2e vraag, Er wordt beweerd dat trainen voor het slapen niet goed is, dat eigenlijk geen zin heeft
Misschien dat iemand de antwoordt wel weet, want ik train meestal in de nacht rond 12 uur
 
je traint toch altijd voor en na het eten?
je wacht meestal 1 a 2 uur voor een maaltijd, dan train je 1 a 1.5 uur en is het tijd voor je volgende maaltijd.
 
Je kan beter voor het eten je buikspieroefeningen doen omdat je daarna het eten goed kan gebruiken om te herstellen van je training.
 
1,5 uur na het eten (maaltijd) gaan trainen voor kracht is geen probleem. je kunt zelfs beter iets kleins eten voordat je gaat trainen (koolhydraten gecombineerd met een whey-shake)

voor buikspieren zou ik zorgen dat je het liefst op een lege(re) maag gaat trainen anders zou je last kunnen krijgen van oprispingen / maagzuur etc + dat het niet lekker voelt als je een met een volle maag crunches gaat doen.

zelfde geldt voor cardio.. liefst op een minder volle maag.
 
antwoord op je 2e vraag:

trainen voordat je gaat slapen:

voor de spierontwikkeling / herstel is het geen probleem om vlak voordat je gaat slapen te gaan trainen. het is juist aan te bevelen omdat je daarna (hopelijk) 7 tot 8 uur rust/slaap hebt. (denk nog wel even aan je eiwitten en wat langzame koolhydraten voordat je gaat slapen)

Wel is het zo dat je lichaam in de actieve modus blijft, dus het in slaap kunnen komen kan wel verhinderd worden door het sporten op de late avond. dit kan leiden tot slapeloosheid / transpireren en een actief gevoel. Daarnaast maakt je lichaam endorfine aan wat je een lekker gevoel geeft en ook slapeloosheid tot gevolg kan hebben.

conclusie zonder allerlei wetenschappelijk gelul neer te zetten:

voor je spieren / herstel maakt het niets uit of je nu 's vroeg traint of 's avonds laat. als je je rust maar goed indeelt

voor het goed in slaap kunnen komen kan het dus negatief zijn erg laat te gaan trainen. maar ook hierin heb je ochtend- en avondmensen..
 
Buikspieroefeningen niet op volle maag doen.
 
Ik eet een hele dag door, die vraag is niet van toepassing.
 
Mee eens Fox...
 
Bij een echt serieuze zware training eet ik een uur van te voren altijd een combinatie van een eiwit/koolhydraat rijke maaltijd.

Als je alleen buikspieren traint maakt het in mijn ogen geen moer uit
 
Als het goed is eet je voor je training en na je training. Voor veel koolhydraten voor de energie en na snelle suikers en wat meer eiwitten...
 
?

Eten voor en na de training..
 
Volgens mij is het zo dat de energie die je tijdens een training verbruikt toch van het voedsel komt wat je minimaal 6 uur eerder hebt gegeten. Al het voedsel wat je na die tijd eet moet nog 'verwerkt' worden.
Natuurlijk is het wel zo dat als je met honger de sportschool in gaat je je vaak slap voelt en dus minder lekker kunt trainen.
 
Volgens mij is het zo dat de energie die je tijdens een training verbruikt toch van het voedsel komt wat je minimaal 6 uur eerder hebt gegeten. Al het voedsel wat je na die tijd eet moet nog 'verwerkt' worden.
Natuurlijk is het wel zo dat als je met honger de sportschool in gaat je je vaak slap voelt en dus minder lekker kunt trainen.

6 uur is een beetje lang, je hebt bijvoorbeeld nog altijd etenswaren en sportdrankjes die ervoor zorgen dat de voedingsstoffen snel opgenomen worden in het lichaam. Deze zul je dan ook als eerste weer verbruiken
 
Ik train ivm mijn lange werkdagen direct (pas om 18:00 vrij) na het avondeten, ik kan eigenlijk niet anders ivm de zeer krappe openingstijden van de gym... is dit een probleem ?
 
Eten tijdens de training:burger:
 
Ik neem aan dat je avondeten bedoelt? Maakt niet veel uit, zorg gewoon dat je een uur van tevoren goed eet.
 
Ik neem aan dat je avondeten bedoelt? Maakt niet veel uit, zorg gewoon dat je een uur van tevoren goed eet.

Zo zie ik en doe ik het ook.

17.00 warme maaltijd (eiwit/kh/vet)
18.30 workout
 
Ik train ivm mijn lange werkdagen direct (pas om 18:00 vrij) na het avondeten, ik kan eigenlijk niet anders ivm de zeer krappe openingstijden van de gym... is dit een probleem ?
lijkt me geen probleem, als je maar voldoende tijd tussen je avondeten en training houd, ong 1 uur, want het verwerken van het eten in je maag kost na de maaltijd redelijk wat energie etc. waardoor je training minder zou kunnen zijn.

zelf krijg ik ook kotsneigingen als ik te snel na een maaltijd train, dus dan wil je best een uur wachten :P
 
Ik kan niet anders als direct na het eten moeten trainen, anders is de sportschool al dicht ...
 
Back
Naar boven