Fitness Seller

Sportschool omgeving Eindhoven

Bezoekers in dit topic

Buffster

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2003
Berichten
2.795
Waardering
525
Hoi mensen,

Aangezien ik volgend jaar in Eindhoven op school ga, is het voor mij niet meer echt praktisch om bij mijn huidige sportschool te blijven trainen. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die in Eindhoven trainen of een sportschool in Eindhoven kennen die aan deze eisen voldoet:


*Ik wil er hardcore kunnen trainen... het hoeft van mij niet persé een hardcore gym te zijn, maar ik moet er iig goed tegenaan kunnen.
*Squatrek
*Dumbbells tot 50kg (of iig hierbij in de buurt)
*Apparatuur waar losse gewichten aan gehangen kunnen worden (bijv HammerStrenght) dus leg extensions die verder gaan dan 100kg en leg press die zeker 500kg kg kan hebben
*Liefst niet te ver van het station

Ik weet het... ben veeleisend :D

Als iemand me hiermee kan helpen zou ik daar heel blij mee zijn en een karma vergoeding is dan zeker op zijn plaats :p

greetz,
Ron
 
Ik neem aan dat je in Eindhoven traint... kun je me dan aanraden waar ik het beste kan trainen en zou je even aan willen geven wat ik daar allemaal kan? (gewicht dumbbells, smith, squatrek etc....)

thanks in advance

greetz,
Ron
 
Ik train zelf bij olympia. Prijzen vind ik daar best redelijk (al is het inschrijfgeld best hoog), maar het is echt een gezinssportschool (wel met sauna enzo erbij).

Ze hebben er wel een squatrek en een aantal apparaten waar je los gewicht aan kan hangen (voor borst en kuiten) + een shitload aan "normale" apparaten, maar de dumbbells gaan er bijvoorbeeld maar tot 30KG ... GRRRR

Ben zelf dus ook een beetje op zoek naar een andere sportschool, maar het probleem is dat hier in de buurt voor zover ik weet alleen maar van dit soort grote sportscholen zitten voor de hele familie :S
(fitness-first, canons club, etc ... deze zijn naar mijn inziens nog wel ietsje erger dan Olympia)

In Helmond (ligt bij Eindhoven) schijnt trouwens wel een echte hardcore gym te zitten, maar om daar nou 4x in de week naartoe te rijden voor ff een uurtje sporten zie ik toch niet zitten.

In het centrum heb je trouwens wel Esbra zitten (grote berg), maar dat is ook niet echt een hardcore gym. En volgens mij voldoet die ook niet aan al jouw eisen. Maar goed, daar zou je eens kunnen informeren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie... Olympia is dan inderdaad geen optie... zal eens wat meer informatie over Esbra zoeken.

thanks mate!

greetz,
Ron
 
Mocht je iets leuks tegenkomen, dan laat het aub ff weten :)

Ben dus zelf ook rustig op zoek naar een andere sportschool in de omgeving.




p.s. het moet trouwens Essbra zijn ... sorry
 
Laatst bewerkt:
http://www.essbra.nl/

Essbra Fitgym staat onder leiding van 7-voudig wereldkampioen powerliften Harry van den Brand, daar zou ik gaan als ik in eindhoven zou trainen. Die lijkt me dus WEL aan jouw eisen voldoen. Is een officiele powerlifting sportschool, dus squat racks en plenty of weights naar me dunkt.
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
frietbakker zei:
http://www.essbra.nl/

Essbra Fitgym staat onder leiding van 7-voudig wereldkampioen powerliften Harry van den Brand, daar zou ik gaan als ik in eindhoven zou trainen. Die lijkt me dus WEL aan jouw eisen voldoen. Is een officiele powerlifting sportschool, dus squat racks en plenty of weights naar me dunkt.


[Abeelding niet meer beschikbaar]

ziet er inderdaad niet zo commercieel uit :D
 
Daar ga ik zeerzeker eens kijken, lijkt me super daar.

greetz,
Ron
 
Mmmm, esbra dus toch redelijk hardcore?
(XXL kon ik al, maar dat vind ik dus te ver weg)


Weet je wat, ik ga meteen even kijken. Is namelijk goedkoper en een stuk dichterbij dan mijn huidige sportschool (5min lopen :S).


Ik laat straks wel ff weten wat ik er van vond :)
 
Ben benieuwd!
 
Nou ... ik ben er deze avond geweest, maar vond het erg tegenvallen :(
Ze hebben een zaaltje met wat (vrij oude) apparaten waar niet alteveel gewicht op hangt. Apparaten waar je los gewicht aan kan hangen waren hier ook niet aanwezig.
(oogt veel groter/ moderner op de foto in de website)


En een piep klein zaaltje voor training met losse gewichten, powerlifting spullen, etc. In dat zaaltje zijn aanwezig:
-2 bankdruk bankjes met stang
-1 in hoogte verstelbaar bankje
-1 paar paaltjes die je in hoogte kan verstellen en die je dus kan gebruiken om te squatten
-Een rek met dumbbells. Deze waren echter zo oud en vesleten dat je er niet meer op af kon lezen welk gewicht ze hadden :S. De zwaarste die er lagen waren volgens mensen die er aan het sporten waren (en de verschillende gewichten uit hun hoofd konden) 45KG wat wel best netjes was. Volgens mij miste ze alleen wel enorm veel tussen maten en gingen de gewichten echt met enorme sprongen omhoog tussen de 20 en de 45.

Weinig spullen dus, waardoor je waarschijnlijk vaak moet wachten bij bankjes en apparaten. Kleine zaaltje is trouwens het zaaltje dat je ziet op de foto die in dit topic geplaatst is. Veel groter dan het gedeelte dat je op de foto ziet, is dit zaaltje echter niet :(

Tot slot was er nog een zaaltje voor vecht/ verdedigings sporten, wat er wel mooi uitzag. Leuk voor erbij, maar dit is toch niet waar het mij om gaat.


Vooralsnog blijf ik dus gewoon bij Olympia trainen, want ik denk dat ik daar (op een paar dumbbells na) veel beter uit de voeten kan. Echte grote jongens heb ik trouwens ook niet zien lopen bij essbra.


Ik hoop dus dat iemand van hier een beter gym weet in de regio.
 
Laatst bewerkt:
misschien harks in geldrop eens proberen? was vroeger een hardcore sportschool nu een stuk minder. maar er is alles wat je nodig hebt behalve een squatrek. 2x bankdrukken, 1x incline, 2x smith :p , dumbbells tot 40 kg. mogelijkheid om zwaarder zelf samen te stellen. En verder de gebruikelijke apparaten. maar zoals ik al zei vroeger was het een hardcore sportschool, sinds de komts van de nieuwe mede-eigenaar is het wat commercieler geworden.

in mierlo schijnt ook een hardcore schooltje te zitten waar wedstrijd bb trainen en veel uitsmijters van de time-out, maar dit heb ik gehoord, ben er zelf nog nooit geweest.

suc6
 
@ehv_brambo
Damn... had er meer van gehoopt :( Toch bedankt kerel... echt super dat je even bent gaan kijken : :thumbs:

@remarxxx
Denk dat ik dan toch maar bij mijn huidige gym blijf, had gehoopt op een hardcore gym in Eindhoven, maar aangezien dat niet lijkt te lukken blijf ik waar ik nu ben.

greetz,
Ron
 
cannons club..op de randgrens tussen eindhoven en veldhoven..geen hardcore gym: dumbelss tot 40kg, wel losse squat, bankdruk etc. verder wel alles van hammer strenght...train er zelf ook wel eens en kan er goed uit de voeten..mzzl
 
Ik train zelf bij Fitness first en ben best tevreden.... 2 lokaties in eindhoven, squat rek, bijna alle mogelijke toestellen aanwezig, dumbbells tot 48 kg, leuke sfeertje en lekkere wijven, maar dat is misschien niet handig als je hardcore wilt trainen..... maar wel prijzig!! Maar ik denk toch wel de beste van eindhoven!
 
Heb bij canons club getraind en bij fitness first bij de rondweg (wel hele tijd geleden).


Vond cannons club heel mooi (zelfs een zwembad etc. erbij), maar de fitness ruimte wat tegenvallen. Wel een aantal heel relaxte hammer strength apparaten. Kon toen alleen geen normale bankdruk bankjes vinden meen ik. Mental theo was er trouwens aan het squashen (ja, dat kan er ook :S) met een of ander lekker jong grietje :P

Fitness first was ook wel oke, maar vond het te duur om daar te blijven hangen na de proefles die ik daar gedaan had :P Je krijgt er iedere les wel gratis een stuk fruit en een drankje geloof ik, maar dat vond ik nou niet echt boeiend :D Ik wist trouwens niet dat de dumbbells daar tot zoveel KG gaan, dat is dan wel weer relaxed! :). Ook wel relaxed dat wanneer je daar sport je ook bij andere fillialen terecht kunt. En dat zijn er volgens mij nogal wat.


Maar ik vond olympia kwa fitness ruimte eigenlijk beter dan deze 2. Daar staan veel meer en modernere apparaten. Is kwa oppervlakte ook een stuk groter wanneer je puur en alleen naar de fitnessruimte kijkt. Bovendien is deze volgens mij nog het goedkoopste van de drie, al is het inschrijfgeld volgens mij wel hoger. Alleen dat de dumbbells bij fitnessfirst tot zo'n hoog gewicht gingen wist ik dus niet ... dat is dan wel weer een groot pluspunt.


Ik zou eigenlijk de sportschooleigenaar zover moeten krijgen dat hij wat nieuwe dumbbells aanschaft :P
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven