| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Cool Novice Aangemeld: feb 2008 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: Karma: | Rug training vraag
Hallo DBB-ers, Ik twijfel over mn aantal oefeningen en wat voor oefeningen bij mijn rug training. Ik doe een 5 daagse split. Nu doe ik meestal deze oefeningen in 1 training. Deze staan op de volgorde waarin ik ze doe: Pull-ups Lat-pull downs Bent over row T-bar row Deadlift som wissel ik bent over rows af met dumbell rows. ik doe ze allemaal 4 setjes van tussen de 6-8 reps. Soms pak ik ook nog wel eens een andere machine, maar die wil ik er eigenlijk niet bij hebben. mijn vraag is, doe ik teveel? kan ik een bent over row en een t bar row in 1 training samen hebben? Suggesties voor andere oefeningen? Alvast bedankt! Gr. |
| | |
| | #2 |
| Huge Freak Aangemeld: mei 2004 Locatie: Endolonië Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Rug training vraag
20 sets voor rug is best veel ja. en waarom zou je geen bent over row en een tbar row in 1 training samen hebben? je hebt toch ook pullups en lat pull downs in 1 training samen? Ik zou zoiets doen: - hyperextensions - deadlift - rows --> kies een vorm - pull-ups 3 werksets van elke oefening
__________________ Carb Cycling - Shredded at Last |
| | |
| | #3 |
| Novice Aangemeld: okt 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 30 Geslacht: M
Bor als eertste , vind ik zelf te zwaar na het deatliften deathlift pull ups > beter als lat pulldown seated rows > kan je af en toe afwissellen met dumbell row T bar Rows doe ik om de week er bij, of wel wekelijks maar dan maar 2 sets, dan bedoel ik met de t bar row , de ronnie coleman row |
| | |
| | #4 |
| Cool Novice Aangemeld: mrt 2009 Locatie: Nederland Geslacht: M
hyperextension en deadlift na elkaar? Nergens voor nodig, met deadlift pak je al meer dan voldoende de onderrug. TS het schema wat je hebt, daar is niks mis mee, alleen zou ik deadlift vooraan zetten
|
| | |
| | #5 |
| Huge Freak Aangemeld: mei 2004 Locatie: Endolonië Geslacht: M
opwarmen van de onderrug dmv hyperextensions voordat je gaat deadliften is wel verstandig hoor.
__________________ Carb Cycling - Shredded at Last |
| | |
| | #6 |
| Cool Novice Aangemeld: mrt 2009 Locatie: Nederland Geslacht: M
je kunt je onderrug toch ook opwarmen d.m.v lichte deadlifts die tevens als warming up dienen?
|
| | |
| | #7 | |
| Irrational retard | Re: Rug training vraag
Citaat:
| |
| | |
| | #8 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: aug 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Ik denk dat het prima kan wat je doet. Je rug kan zoveel sets hebben. Je kan wel bijv. sommige oefeningen 3 sets per training doen als afwisseling. Vind zelf alleen BOR als eerste het fijnst, onderrug nog lekker sterk. Deadlift heb ik ook als laatste om daarmee alles uit het vaatje te halen. Aangezien dit een zeer slopende oefening is, vind ik dat het te veel energie weghaalt voor de andere oefeningen. Zelf doe ik ook altijd soort van tegengestelde oefeningen na elkaar. Bijv. eerst een oefening voor wijdte, daarna voor dikte etc. |
| | |
| | #9 |
|
| | |
| | #10 | |
| Cool Novice Aangemeld: mei 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 17 Geslacht: M
Citaat:
| |
| | |
| | #11 |
| Novice Aangemeld: mei 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Ik zou deadlift, gezien het zoŽn belangrijke en vooral grote oefening is, als eerste doen. Hier pak je namelijk zoveel resultaat mee. Natuurlijk ben je daarna al een beetje kapot, maar dan haal je toch gewoon bijv. 20% af van je BOR gewicht. Zou de grootste compounds altijd voor en minder grote compounds doen. Net als compounds ook voor isolaties gaan. Denk persoonlijk dat je dan meer resultaat zou boeken.
__________________ Nieuw Lid sinds 23 Mei 2009! :) Stats: 1.85, 76kg, 14% vet Topics die ik net gemaakt heb voor ik weer ga beginnen met trainen/eten: http://forum.dutchbodybuilding.com/f...vraagd-210476/ en mijn concept voedingsschema: http://forum.dutchbodybuilding.com/f...vraagd-210476/ |
| | |
| | #12 | |
Citaat:
als ik begin met deadliften heb ik niet voldoende energie over om nog t maximale uit de rest te halen en andersom weer wel. | |
| | |
| | #13 |
| Cool Novice | Re: Rug training vraag
Als ik rug twee keer per week train, doe ik per training maar twee oefeningen van vier setjes. De eerste set van de eerste oefening is een warming upsetje, daarna ga ik gelijk zwaar.. Train ik rug 1 keer in de week, dan doe ik vier oefeningen van drie setjes....
__________________ 1.65m BP: 6x 110kg 80KG DL: 6x 160kg 13% SQ: 6x 160kg |
| | |
| | #14 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: aug 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 29 Geslacht: M
Stats: 1m83 81kg 12% Karma: | Re: Rug training vraag
doet iemand deze oefening wel eens? http://www.exrx.net/WeightExercises/...BPullover.html Ik wil meer breedte in mijn rug creeren voor de v-vorm (uiteraard
__________________ Spoiler: Toon |
| | |
| | #15 |
| Novice Aangemeld: okt 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 30 Geslacht: M
IK doe die oefening wel eens, zelfde als pullover met dumbell . Krijg met deze oefening last van mijn triceps |
| | |
| | #16 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: aug 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 29 Geslacht: M
Die doe ik altijd voor bovenkant borst. Dan zal er toch wel een verschil zijn, aangezien deze voor rug bedoeld is?
__________________ Spoiler: Toon |
| | |
| | #17 |
|
| | |
| | #18 | |
Citaat:
Ik voel hem ook duidelijk bovenkant borst. Niet in mijn rug. Misschien heeft het bij die kabel pullover te maken met de richting van de kracht? aangezien je niet meer alleen met zwaartekracht te maken hebt?
__________________ Spoiler: Toon | |
| | |
| | #19 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: mei 2007 Locatie: In the corner, @ T-Bar rows! Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Rug training vraag
|
| | |
| | #20 | |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: mei 2007 Locatie: In the corner, @ T-Bar rows! Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Rug training vraag
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=aeUnme7_mlg | |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| training, vraag |
| Topic opties | |
| |