AndroidHealthClinic

De pomp???

Bezoekers in dit topic

Nigger

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2003
Berichten
134
Waardering
0
Eey bro's


Ik heb nu wat verschillende threads gelezen op dit forum. En het is me opgevallen dat bijna iedereen traint om de pomp te krijgen.


Maar zelf heb ik geleerd dat je niet perse de pomp moet hebben om te kunnen groeien. Of zie ik het nu verkeerd???


Laat jullie meningen weten!!!!
 
pump betekend niet per definitie spiergroei inderdaad, maar is wel een ontzettend lekker gevoel :)
 
Ik snap het ja. Ik krijg af en toe een ongelofelijke pomp. Maar nadat ik mijn rug getraind heb ga ik over naar de biceps en dan voel ik geen pomp omdat mijn biceps al voorvermoeid is
 
Originally posted by Nigger
Ik heb nu wat verschillende threads gelezen op dit forum. En het is me opgevallen dat bijna iedereen traint om de pomp te krijgen.

heb je voorbeelden?

Bijna iedereen traint met 6-10 reps, niet echtt ideale aantal voor een pomp. t is idd lekker maar betekent niet perse spiergroei genereren
 
met 6-10 reps geen pomp krijgen ??? ik wel!
 
als ik echt zo zwaar mogelijk ga dan ga ik echt niet voor de pomp hoor. t is moi meegenomen maar niet mijn doel

ik voel zelf pas een goede pomp na minstens 8 reps. bij de ene oefening wel en de andere niet en dan meestal pas bij de laatste 2 resp maar of t me dan om de pomp te doen is..nou nee. dan kan ik gewoon niet meer
 
Ik krijg de pomp wel heel snel. Meestal al na 5 herhalingen. Maar soms ik heb ik ook wel dat ik helemaal geen pomp krijg.

Als ik mijn biceps alleen train dan voel ik een ongelofelijke pomp. Maar als ik mijn biceps na mijn rugtraining pak dan voel ik de pomp niet en soms een heel klein beetjuh
 
Als je je rug traint en je doet pulleys krijg je dan al een beetje een pump in je biceps of komt het echt pas als je je gaat storten op bicepstraining?
 
Quote van Big Cat waarom de pomp een goede indicatie is:
Verhoogd bloedvolume is een verhoogde toevoer van nutrienten voor heropbouw. Dus sneller herstel, vluggere verwijdering van melkzuur, toevoeging van O2 voor groei ST fiber en de lijst gaat door. Een pomp is een goede indicatie, het is ook maar dat, een indicatie. het biedt op zich geen verklaring.
 
Pomp is leuk, het zegt echter niets over je training op vlak van effectiviteit en groei.
Pomp krijg je doordat de spieren bloed aanzuigen en de bloedvaten dichtgeknepen worden door de spieren waardoor het bloed moeilijker teruggaat naar het hart en de spier dus voller worden ('opgepompt').

Hoe meer reps, hoe meer bloedtoevoer nodig voor zuurstof en dus hoe groter de pomp.

Dat een pomp bijdraagt voor groei is maar de vraag, het zal de bloedtoevoer verhogen, maar het bloed moet er ook weer weg kunnen (circuleren). Dus nadat je pomp maximaal is geweest, zou je eigenijk moeten stoppen met je training. Of iig voldoende rust tussen sets nemen.
 
Originally posted by Reinier
Quote van Big Cat waarom de pomp een goede indicatie is:

Verhoogd bloedvolume is een verhoogde toevoer van nutrienten voor heropbouw. Dus sneller herstel, vluggere verwijdering van melkzuur, toevoeging van O2 voor groei ST fiber en de lijst gaat door. Een pomp is een goede indicatie, het is ook maar dat, een indicatie. het biedt op zich geen verklaring.


dit geeft dan aan dat je tijdens je training niet zozeer voor een pomp moet gaan, maar eerder de dag NA je training, en dan met hele lichte gewichten en veel reps, en dit doorheen de dag. door het doorheen de dag te doen (bvb 5 sets van 25 of 50 verdeeld over 1 set om het zoveel uur) heb je ook een betere circulatie
 
Ben ik nu zo dom of ben ik dan de enige die niet eens ziet wat het verschil is tussen wel en geen pomp?
Let ik niet op, ligt het aan mijn dieet of heb ik te weinig spiermassa???

Sorry.....:dunno:

Espi, die wel lekkere DOMS voelt als ze een full-body WO doet.. en zelfs dat neemt al flink af.
 
Mijn begeleider heeft me sterk aan geraden om puur voor de pomp te gaan. Sinds dat hij veel bodybuilders heeft begeleid, neem ik aan het effect heeft.
Ook heb ik van Arnold`s video Pumping iron sterk het idee gekregen dat het puur om de pomp gaat. Hij zegt het zelfs dat het daar om draait.
 
Originally posted by Spike

dit geeft dan aan dat je tijdens je training niet zozeer voor een pomp moet gaan, maar eerder de dag NA je training, en dan met hele lichte gewichten en veel reps, en dit doorheen de dag. door het doorheen de dag te doen (bvb 5 sets van 25 of 50 verdeeld over 1 set om het zoveel uur) heb je ook een betere circulatie

Goede theorie, maar ik heb mijn handen al vol aan het trainen en eten.
 
Ben het eens met Spike! Paar sets na de dag waarbij je de boel nog eens vol laat lopen, goed voor het herstel!
 
Zelf heb ik ook gehoord dat de profs hie in nederland ook gewoon voor de pomp gaan. Sommige trainen niet eens zo zwaar als je kijkt naar hun lichamen.
 
Nou bij ons op de sport school, sta ik soms verstelt van hoe sterk ze zijn. Schouder press met 100 kilo aan elke kant!!! dus gewoon 200 kilo in totaal.
:eek:
 
voor de pomp gaan is nutteloos, kan je even goed 150 reps doen met 2kg dumbbells en ook een stevige pomp hebben, maar ga je ervan groeien? NEEN

het is de spanning die belangrijk is. en die spanning komt van het gewicht dat je erop zet. als je 120kg kan bankdrukken voor 6 reps, dan ga je DAT toch doen ongeacht pomp of geen pomp, in plaats van 60kg voor 30reps of zo!
 
Ik kreeg de voorbeeld van.
als je max 60 kg bankdrukt, dan moet 2 sets van 30 kg en 1 set van 60kg genoeg zijn voor die oefening.

Kort en krachtig trainen. binnen 45 min klaar zijn.

Hoe kan het toch dat iedereen anders denkt over groeien, maar toch iedereen goeit?????
 
iedereen groeit omdat alles beter is dan niets doen.

verder moet je je de vraag stellen hoe hard ze groeien en hoe goed ze eten.
 
Back
Naar boven