XXL Nutrition

Pijn in schouders bij "fly-apparaat"

Bezoekers in dit topic

Wesleyy94

Cool Novice
Lid sinds
26 jun 2013
Berichten
42
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
77kg
Ik heb sinds kort regelmatig pijn in mn schouders na de volgende 2 apparaten:
- "Fly-apparaat" (waarbij je rechtop-zittend een soort van flies doet. PIC: [Afbeelding niet meer beschikbaar]
- Dat apparaat waar je als het ware rechtop-zittend bankdrukt. (sorry, weet de namen niet)

Dan kan de oplossing makkelijk zijn: gewoon met dumbells trainen.
Maar ik zou toch graag willen weten hoe dit komt/wat ik fout doe????
 
pec deck en chest press?

Bij het uitvoeren van de fly's zit je dan goed recht op met je rug tegen de de rug leuning aan?

Zie veel mensen naar voren gaan,soort van cheaten

Beste is om een filmpje van beide oefeningen, zo kunnen we zien wat er fout gaat.
 
pec deck en chest press?

Bij het uitvoeren van de fly's zit je dan goed recht op met je rug tegen de de rug leuning aan?

Zie veel mensen naar voren gaan,soort van cheaten

Beste is om een filmpje van beide oefeningen, zo kunnen we zien wat er fout gaat.
Ik zal er eens op letten, weet zo eigenlijk niet of ik dat doe. Bedankt iig voor de tip
 
gewoon niet doen dan, wss doe je niks fout, je hebt wss ooit eens je schouder lichtjes overbelast of bezeerd en dat komt bij een isolatieoefening altijd mooi bovendrijven, isolatieoefeningen zette onnodig veel stress op 1 gewricht/spiergroep en kunnen daarom best voorzichtig aangepakt worden.

ik zeg NIET dat isolatieoefeningen slecht zijn, ik vermeld alleen de inherente risico's
 
slechte instellingen, slechte houding, slechte techniek.

Het is de bedoeling dat je je borstspieren gebruikt en niet je front delts. Probeer eens wat hoger te gaan zitten, zodat je armen wat lager zitten, halveer het gewicht en focus op het aanspannen van je borstspieren
 
Dat zuigt aan dit soort apparaten; ze zijn bijna nooit perfect op jouw lichaam af te stellen en je moet altijd een onnatuurlijke baan volgen. Ik mijd ze als de pest. Zeker pecdeck.
Wat kan helpen is niet op het zitje te gaan zitten, maar er een beetje boven te hangen, rug iets archen zoals je bij benchpress doet, dan haal je de druk van je schouders weg.

Nog beter is die apparaten te neggen en gewoon met free weights te gaan trainen; betere rom en kun je volledig aanpassen op je eigen anatomie.
 
druk je je schouders heel expliciet mee naar voren of bij de fly dat je echt je borst helemaal samen squeezed en je schouderbladen ook zeg maar naar voren/zijkant (protractie) brengt?

---------- Post toegevoegd 15 August 2013 om 11:23 ----------

en waar in je schouder?
 
kan ook zijn dat je je armen tever achter je schouders laat gaan. dacht dat als je armen te ver naar achter gingen het druk op je schouders zette. probeer niet verder met je armen te gaan dan schouders
 
Zit je niet te laag? zorgen dat wanneer je je handvaten vast hebt, je onderste kant van je borst op handhoogte zit.
 
Geef eens wat meer info man. Pijn in de schouder kan zoveel zijn.

Tijdens de oefening last? Bij aanspannen of terugkomen? Na de oefening? Waar precies pijn en welke soort pijn? Dag na je training ook last? Klachten tijdens je dagelijkse leven? Welke bewegingen precies? Pijn bij andere borst oefeningen?
 
Back
Naar boven