Fitness Seller

Onderkant hams en quads

Bezoekers in dit topic

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
16 jun 2003
Berichten
2.027
Waardering
4
Sinds ik in juni weer begonnen ben met trainen, zijn mijn benen lekker gegroeid. Het probleem vind ik dat bovenkant van mijn benen, bij mijn kont, wel gegroeid lijkt en de onderkant, bij mijn knie, lijkt nog erg dun. hoe kan ik ervoor zorgen dat onderkant quads en onderkant hamstring gaan groeien?? Speciale oefeningen die meer daar de nadruk op leggen??
 
Hoe bedoel je?
De onderkant van je bovenbeen (distale kant veronderstel ik?) gaat altijd dunner zijn dan de bovenkant omdat daar minder spieren zitten en degene die daar wel zitten overgaan tot pezen.
 
Peterson step-ups voor de mediale kop van de quads, leg curl voor de hamstring (zodat ook de korte kop van de BF getraind wordt)
 
Hoe bedoel je?
De onderkant van je bovenbeen (distale kant veronderstel ik?) gaat altijd dunner zijn dan de bovenkant omdat daar minder spieren zitten en degene die daar wel zitten overgaan tot pezen.

ja dat begrijp ik, maar ik heb wel eens gehoord dat de ene squat meer onderkant quads pak dan andere. Dus vroeg het me af
 
Peterson step-ups voor de mediale kop van de quads, leg curl voor de hamstring (zodat ook de korte kop van de BF getraind wordt)

Ik doe zelf nu vaak sitting leg curl. Maakt dat veel verschil uit voor de lying leg curl??? Wij hebben alleen de siting in mijn gym. Thanxs zal die Peterson step up eens proberen
 
Vind persoonlijk de zittende LC beter dan de liggende omdat de hams op lengte zijn.
Staat wel t.o. dat bij de liggende de hams in z'n geheel meer verkorten.

Maar als je maar keus heb uit 1 (is dat dan nog en keus? ) dan is de zittende een betere.
 
Wat prefereer jij 3Xl voor de hams qua spiergroei, m.b.t. het aantal sets/reps ?
 
Veel gewicht, lage reps. Setvolume afhankelijk van intensiteit.
 
Vind persoonlijk de zittende LC beter dan de liggende omdat de hams op lengte zijn.
Staat wel t.o. dat bij de liggende de hams in z'n geheel meer verkorten.

Maar als je maar keus heb uit 1 (is dat dan nog en keus? ) dan is de zittende een betere.

Ach, gewoon stretchen als je ze niet verkort wil hebben.

Wat vind jij trouwens van met een dumbbell (of cable) tussen je voeten liggend curlen ?
 
Ach, gewoon stretchen als je ze niet verkort wil hebben.

Ik denk dat jij wat anders bedoeld als waar ik het over heb.

Als je spier iets op rek is (zoals bij een zittende LC), dan is deze sterker (lengte/spanningspotentiaal). Staat los van de lengte van je spier op zich.


Wat vind jij trouwens van met een dumbbell (of cable) tussen je voeten liggend curlen ?

Als je niets anders heb en je toch een curl wil dan zal je wel moeten, maar ik ben er geen fan van :(
 
Als je niets anders heb en je toch een curl wil dan zal je wel moeten, maar ik ben er geen fan van :(

Doe dan toch op zen minst een GHR. Ook al is die maar partial of assisted.
 
Ik denk dat jij wat anders bedoeld als waar ik het over heb.

Als je spier iets op rek is (zoals bij een zittende LC), dan is deze sterker (lengte/spanningspotentiaal). Staat los van de lengte van je spier op zich.

Oh ik las je post niet helemaal goed geloof ik. Ik dacht dat je bang was dat je hams zouden verkorten :P
 
Veel gewicht, lage reps. Setvolume afhankelijk van intensiteit.

x2

Merk dat bijv. van zware setjes deadliften ( tot 5 herhalingen) mn hamstrings ook enorm groeien!!
 
Hoe kom je daar nu bij?

Stap eens af van die onzin dat lage reps alleen voor kracht zijn en medium reps voor groei. Trainen naar vezelverdeling is veel productiever

FT spieren (zoals de hams over het algemeen zijn) reageren bij de meesten juist prima op lager reps.
 
SLDL + front squats?
 
glute ham raises zijn sinds kort wel een favoriet voor hams bij mij :)
 
Vorige week voor de eerste een barbell hack squat gedaan ipv front squat. Ik heb mijn quads nog nooit zo voelen branden. Heerlijk. :D
 
Vorige week voor de eerste een barbell hack squat gedaan ipv front squat. Ik heb mijn quads nog nooit zo voelen branden. Heerlijk. :D


Ik heb maandag ook barbell hack squat gedaan, inderdaad voel je je quads heerlijk!!!!
 
Back
Naar boven