Fitness Seller

Oefeningen voor thuis met alleen halters

Bezoekers in dit topic

ergeiz1987

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 feb 2005
Berichten
32
Waardering
0
Sja zoals jullie al hebben kunnen lezen ben ik net pas begonnen.

En heb nu op het moment nog te weinig tijd om naar de sportschool te gaan...

Maar ik zou graag van jullie willen weten welke oefeningen jullie een beginner aan raden om thuis met halters te doen. Heb al aardig wat zitten zoeken op het web maar wordt dar niet veel wijzer uit.. Heb ook al een aantal dagen op dit forum lopen neuzen maar begrijp al die benamingen niet, Ja sorry ben mischien dom maar dat betekent nog niet dat ik me niet helemaal wil inzetten voor het fitness dus hoop dat jullie me verder willen helpen

Heb thuis liggen

1x halterstang 135cm met 25KG in totaal
2x halterstang 35cm met 17KG in totaal

Train nu op het moment alleen de Staande barbell curl met 25kg

14x23,5kg
12x24,5kg
10x25 kg
10x25 kg

En met de kleine halters een zaag beweging langs me lichaam (Van op trekken en weer laten zakken) ( sorry weet de benaming niet en of die der wel is )

14x13 kg
12x15 kg
10x17 kg
10x17 kg

En ja wil gewoon veel meer oefeningen hebben om massa te winnen want wat ik nu doe benk nog geen 10min mee bezig. En is het erg dat ik dit 7dagen in de week doe. Heb geen last van me spieren ofzo het verloopt allemaal heel soepeltjes.

Nogmaals hoop op de hulp van jullie.

Alvast bedankt, Danny
 
Ik zou beginnen (als je dat nog niet hebt gedaan) met het lezen van dit stickie: http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=3457

Voor de oefeningen en hun benamingen kijk hier met plaatjes en video's:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html (kies rechts een lichaamsdeel).
http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.htm
[Link niet meer beschikbaar]

En maak eens tijd om naar een gym te gaan, want met die barbells alleen kom je niet ver. Zorg anders op zijn minst voor een drukbank en eventueel meer gewichtschijven omdat je zegt dat je met de gewichten van nu alles soepeltjes en makkelijk kan volhouden.
 
Ja klopt moet ook nog even min 20KG erbij halen.

Maar ben pas sinds een paar dagen echt actief begonnen.

Enja, Heb thuis wel een bank. Maar moek eerst weer ff in elkaar schroefen is weggens verhuizing uit elkaar gegaan maar weet niet of die bank veel zin heeft is zo'n bank met van die rubbers. Dus dat is ook niet veel soeps... Maja..

Enja tijd voor de sportschool moet ik zeker gaan maken.
Maar werk 5dagen in de week ben voetbal trainer/choac en speel zelf ook nogal vrij veel voetbal. Dusja is moeilijk om nog gaatjes te prikken. Maar dat komt eerdags zeker wel van pas maar wil gewoon eerst thuis even een basis opbouwen.
 
met halters alleen kan je alles trainen :) laat je niets anders wijs maken,

ff voorbeeld oefeningen:

Borst: Floorpresses (met dumbbells lijkt me veiliger) (dus bankdrukken op de grond)
Bankdrukken (Normaal en schuin)
Dumbbell Fly
Straight arm pullovers

Rug: Barbell Rows
Dumbbell Rows (1 hand per keer, of 2 dumbbells tegelijk)
Deadlift
Barbell of dumbbell shrugs (voor trapezius)
Bent arm pullovers, zowel dumbbell als barbell (voor de lats)

Benen: O.a Squats, lunges

Armen(biceps): DB of BB curls
Hammer curls
Concentration curl

Armen(triceps): Triceps extensions (staand of liggend)
Kickback

Onderarmen: Wirst curl/reserve wrist curl
Farmers walk

Schouders: Lateral raises
Front raises
Bent over raises
Shoulder press
Upright rows

Buikspieren: Weighted chrunches
Side bend

Je kan op google zoeken naar de oefeningen, maar ze staan ook op exrx.net of [Link niet meer beschikbaar] , anders vraag je maar
 
Harstikke bedankt :)

Kijk hier heb ik nou echt iets aan,Benammingen weet ik wel niet allemaal maar door de vorige reactie's kenk het weer opzoeken :)

Dus jullie worden allemaal hartstikke bedankt. Der zit nu niks anders op dan ff flink hard trainen en meer ervaring op doen met jullie hulp..

Nogmaals bedankt,

Danny
 
nu ik aan het aftrainen ben doe ik ook veel trainingen thuis
omdat ik nog maar 3 maand geleden verhuisd ben heb ik nog niet al mijn stuff opgezet dus train ik met 2 halters en een barbbell.

sommige trainingen doe ik wel in een gym
voor basisopbouw kun je gerust thuis beginnen met wat halters , zorg gewoon dat je gewicht genoeg hebt en dat je je oefeningen zo correct mogelijk uitvoerd.
een halterbankje is ook wel heel nuttig

any questions ? ask me ;)

succes jong
 
Denk dat ik voorlopig wel ff gewichten genoeg heb

Ben net begonnen weeg 62Kilo.. En heb nu zon 55Kilo thuis liggen dus dan kom ik er wel ff mee vooruit.
Enja heb 3bankjes thuis waarvan 1 met die rubbers das ook om te bank drukken

Heb alleen geen bankje waark me BB curl op kan leggen :(
Maar daar maakt me pa vast wel ff iets op
 
Bankje, barbell(lang), squatrack en een zooi gewichten is all you need.

Al hoewel een paar zware dumbbells erg handig kunnen zijn :P
 
TRICEPS:

Kickback

14x 6KG
12x 8KG
10x 10KG
10x 10KG

One - Arm Triceps Extension

14x 2KG
12x 3KG
10x 4KG
10x 4KG

Triceps Extension

14x 6KG
12x 8KG
10x 10KG
10x 10KG


BICEPS:

Standing Barbell Curl

12x 30KG
10x 32KG
8x 33KG
8x 33KG

35-45min


Is dit iets dat ik in 1x kan uitvoeren? heb het nammelijk zo gedaan vandaag en het voelt wel lekker...Ja ik weet op me triceps hebk niet veel gewichten maar dat komt wel.. Of zeggen jullie wat hier nou staat kan absoluut niet?

En als is het wel goed hoe vaak kan ik dit dan uitvoeren? Ik zelf zat te denken aan om de dag.. Nouja ik hoor het wel
 
elke spiergroep gaan trainen he!
 
Ja okee. Dat is ook wel de bedoeling maar wil even weten of dit een goed Schema is voor 1 dag!
 
Misschien nog een biceps-oefening erbij.
 
Mja zat ik ook aan te denken!

Nog een idee welke?
 
concentration curl en hammer curl zijn het meest gebruikte met een standaard curl (volgens mij had je dumbbells). Kijk voor de uitvoering weer op exrx.net :P
 
Dus als ik er nog een conentration Curl aan toevoeg hebk me schema vor 1dag af :)

Dan even over op mij andere vraag... Ken ik dit schematje om de dag uitvoeren of niet?
 
Nee dat kan niet, omdat je dan niet alle spiergroepen per week traint!
Gewoon 1 of 2x de week doen en de rest van het lichaam!
 
Maar dat was mij vraag dus niet... Het gaat mij er alleen om of je het kan doen Qua herstel en blessures!?

En wil mij boven lichaam wat meer aandacht geven dan me onderlichaam aangezien dat al aandacht genoeg krijgt en heeft gekregen.

Alvast bedankt!
 
Qua herstel zou ik max je spiergroepen 2x de week trainen
 
Back
Naar boven