AndroidHealthClinic

nektraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SAHR

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2004
Berichten
1.303
Waardering
1
Weet iemand een goed schema om een wrede stierennek te creëren?
Zoja post dan wat oefeningen hier, en dan geen schruggs of upright rows want die zijn standaard.
Ik bedoel specifiek voor de nek.
 
mee eens! heerlijke oefening:D
 
Weet iemand een goed schema om een wrede stierennek te creëren?
Zoja post dan wat oefeningen hier, en dan geen schruggs of upright rows want die zijn standaard.
Ik bedoel specifiek voor de nek.

Je nek is geen spier, je traint je trapezius, en de key tot woeste trapezius-spieren is: Shrugs. Waarom zou je een andere oefening willen zoeken als je de beste oefening al kent? Shrugs dus.
 
Dat bedoel ik nou, bedank rock. Daar heb ik wat aan.
 
Je nek is geen spier, je traint je trapezius, en de key tot woeste trapezius-spieren is: Shrugs. Waarom zou je een andere oefening willen zoeken als je de beste oefening al kent? Shrugs dus.

Wat geen nekspieren:
Sternocleidomastoideus, Semispinalis capitis, Splenius capitis,Levator scapulae, Scalenus. En ik vergeet er vast nog wel wat. Dus niet: je nek is bevat geen spieren.
En inderdaad voor je traps is shruggs een leuke oefening, maar dat vroeg ik niet.
 
Zijn die 'kabels' die aan de voorkant van je nek naar je borst lopen te trainen?
 
Wat ik zelf als extraatje voor m'n nek doe is een oefening met een leg-extension :eek:.
Ik heb een Technogym rehab leg-extension waarbij je de voetenrol in standen kan variëren. Op je knieën met de rol op je achterhoofd en zo kan je prima een nek-extension uitvoeren.
 
Wat ik zelf als extraatje voor m'n nek doe is een oefening met een leg-extension :eek:.
Ik heb een Technogym rehab leg-extension waarbij je de voetenrol in standen kan variëren. Op je knieën met de rol op je achterhoofd en zo kan je prima een nek-extension uitvoeren.

Ik deed wel eens een liggende neck curl met een plaat op mijn kop
 
headbangen ! :P

specifiek voor nek hm: je hebt wel van die banden maar of dat nu echt helpt :dunno:
 
Back
Naar boven