AndroidHealthClinic

meer pomp/volume in m'n linker biceps!? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

indekay

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2007
Berichten
2.541
Waardering
23
Lengte
2m26
Massa
157kg
Vetpercentage
6%
Ik merk al een tijdje dat ik tijdens en na het trainen van m'n biceps in m'n linkerarm meer pomp ervaar dan in m'n rechterarm. Als ik in m'n armomtrek meet kom ik ook tot de constatatie dat m'n linkerarm zo'n 1,5cm meer telt. Vreemd genoeg blijft m'n rechterarm niet achter wat betreft gewichten (bij dumbbell curls/hammer curls). Bij de concentration curl blijft m'n rechterarm wél net iets achter (echter bitter weinig, mss 1 rep minder of gewoon net wat meer moeite voor de laatste rep).
Wat kan ik doen om rechts op hetzelfde peil te krijgen qua pomp/omvang? Mss een tweede training inlassen waarin ik enkel rechter biceps train? Of bij biceps training een extra set enkel voor rechter arm?

Indien het ertoe doet: ik ben rechtshandig en beide armen staan praktisch droog. Geen problemen met triceps.

Bedankt alvast voor de eventuele tips.
 
pomp is geen indicatie voor groei.
Wanneer heb je je armen gemeten? want als het net na de training was en je zelf zegt dat je meer pomp links krijgt kan het mss daaraan liggen?
 
Opmetingen doe ik altijd koud, nooit na training.
 
Kan dat je biceps wat verschillen.
Gewoon blijven verder trainen zoals je bezig bent en zeker niet de andere arm harder of minder gaan trainen dan de andere, wat anders loopt het fout
 
Ik heb dat ook en ik denk dat 't komt doordat ik rechthandig ben en ik meer moeite heb met de juiste techniek voor m'n linkerarm ,waardoor ik de beweging langzamer doe waardoor hij zwaarder word. Miss is dat bij jou ook het geval.
 
Ach.. dat heeft iedereen.
Is bij de benen ook meestal het geval. Moet je maar eens een keer opletten :)
 
Back
Naar boven