DutchBodybuilding.com forum

DutchBodybuilding.com forum (http://forum.dutchbodybuilding.com/)
-   Oefeningen (http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/)
-   -   machine flyes vs. dumbbell flyes (http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/machine-flyes-vs-dumbbell-flyes-179179/)

Omnipotent 25 August 2008 22:57

machine flyes vs. dumbbell flyes

Ik ben ergens achter gekomen. bij dumbbell flyes is alleen het begin zwaar, als je hem op de pec deck butterfly machine doet is ie tot het eind aan toe zwaar. dit is het enige geval waarin een machine beter is dan losse gewichten.

en kom aub niet met reacties van ja da's logisch of dat is onzin, want jullie hadden het zelf nog niet bedacht.

MironT 25 August 2008 22:59

Dus de uitvoering van fly's wordt minder zwaar na een aantal reps volgens jou?

Lenn 25 August 2008 22:59

Met machine kan je minder hard cheaten volgens mij.

Lateralus 25 August 2008 23:00

goh... komt omdat je met de peckdeck geen hefboom effect heb maar een constante belasting omdat het gewicht in een rechte lijn naar beneden wil. Dumbbell flys hebben als voordeel dat je ook de corrigerende spieren aanspreekt.

Omnipotent 25 August 2008 23:04

Citaat:

Origineel gepost door Lateralus (Post 3110446)
goh... komt omdat je met de peckdeck geen hefboom effect heb maar een constante belasting omdat het gewicht in een rechte lijn naar beneden wil. Dumbbell flys hebben als voordeel dat je ook de corrigerende spieren aanspreekt.

en wat zijn bij flys dan precies de corrigerende spieren? die worden toch maar minimaal belast lijkt mij.

Lateralus 25 August 2008 23:08

ik kan geen namen van spieren noemen, maar zie het zo: als je geen corrigerende spieren had zwaaiden je armen alle kanten op, naar voor en achter zeg maar, je corrigerende spieren zorgen dat je de beweging in een nette baan kan maken.

correct me if i'm wrong!

Omnipotent 25 August 2008 23:14

ik ben het helemaal met je eens. alleen vind ik in de geval de machine beter. voor de rest doe ik ook al m'n oefeningen met losse gewichten. topic mag gesloten worden, ik m'n punt bewezen.

Maiskorrel 25 August 2008 23:20

Uit principe kom ik niet op een pec deck machine. Vind ik het meest breezah toestel in heel de gym

Omnipotent 25 August 2008 23:32

Citaat:

Origineel gepost door Maiskorrel (Post 3110516)
Uit principe kom ik niet op een pec deck machine. Vind ik het meest breezah toestel in heel de gym

dat is jou probleem. bij mij in de gym doet iedereen flyes met dat apparaat, ook degenen die normaal met losse gewichten trainen.

Benn 26 August 2008 09:44

Citaat:

Origineel gepost door Omnipotent (Post 3110433)
Ik ben ergens achter gekomen. bij dumbbell flyes is alleen het begin zwaar, als je hem op de pec deck butterfly machine doet is ie tot het eind aan toe zwaar. dit is het enige geval waarin een machine beter is dan losse gewichten.

en kom aub niet met reacties van ja da's logisch of dat is onzin, want jullie hadden het zelf nog niet bedacht.

Inderdaad, hefboomeffect.
Doe de oefening met dumbbells, en hou je armen in dezelfde hoek als wanneer je een toestel gebruikt en de oefening zal even belastend zijn.

Dit is trouwens zo voor alle oefeningen waarbij een hoek kan worden gemaakt: des te dichter het gewicht bij het lichaam wordt gehouden, des te minder belastend. Daarom ook dat je bij rugoefeningen het gewicht zo dicht mogelijk langs je lichaam moet laten gaan.

bikerbitchie 26 August 2008 10:00

nou ik vind de dumbbell flyes toch behoorlijk zwaar en meer effectief dan de pec deck
maar ja ieder zijn ding natuurlijk

Benn 26 August 2008 10:04

Citaat:

Origineel gepost door bikerbitchie (Post 3111047)
nou ik vind de dumbbell flyes toch behoorlijk zwaar en meer effectief dan de pec deck
maar ja ieder zijn ding natuurlijk

Wil zeggen dat je ze 'correct' doet.

Tjooky 26 August 2008 10:24

Citaat:

Origineel gepost door Omnipotent (Post 3110497)
ik ben het helemaal met je eens. alleen vind ik in de geval de machine beter. voor de rest doe ik ook al m'n oefeningen met losse gewichten. topic mag gesloten worden, ik m'n punt bewezen.

Ho ho wat bewezen? Kom op met wetenschappelijke onderbouwingen voor je stelling dan!!! anders is er niets bewezen en zeg ik nog steeds dat losse gewichten beter zijn dan een machine.

Bewijs maar dat et niet zo is :cool:

Khastarax 26 August 2008 11:49

Citaat:

Origineel gepost door Tjooky (Post 3111085)
Ho ho wat bewezen? Kom op met wetenschappelijke onderbouwingen voor je stelling dan!!! anders is er niets bewezen en zeg ik nog steeds dat losse gewichten beter zijn dan een machine.

Bewijs maar dat et niet zo is :cool:

Inderdaad... Ik vind het nogal kort door de bocht om te gaan roepen dat je jezelf bewezen hebt (waarmee dan?). Ik wil ook wel wat onderbouwing zien.

Bij mij is het iig zo dat ik veel meer voel met dumbbell fly's dan met machine fly's.

Zomaar opeens na 4 posts roepen dat je punt bewezen, stelling onderbouwd is en het topic dicht mag, daar red je het niet mee :)

Omnipotent 26 August 2008 11:52

ik zeg alleen dat bij de machine het door de hele ROM zwaar is, en met dumbbells het laatste gedeelte niet, want hoe hoger je komt hoe minder weerstand er is.

MironT 26 August 2008 11:56

Citaat:

Origineel gepost door Omnipotent (Post 3111286)
ik zeg alleen dat bij de machine het door de hele ROM zwaar is, en met dumbbells het laatste gedeelte niet, want hoe hoger je komt hoe minder weerstand er is.

Dat is met bandrukken ook. En met squatten ook. En met deadliften ook.

iBurger 26 August 2008 12:50

Citaat:

Origineel gepost door Omnipotent (Post 3111286)

x2 -

Je moet alleen wel uitzoeken, wat een goede houding is. Tips van pro's op mijn gym; beetje naar voren leunen met bovenlichaam.

Bouwens 26 August 2008 13:15

Citaat:

Origineel gepost door Omnipotent (Post 3110497)

En cable crossovers zijn weer beter dan die machine. Imo zijn zware cable crossovers de beste borstoefening. Niet van die pompsetjes zoals men ze altijd gebruikt maar gewoon heavy!

freekoz 26 August 2008 14:33

Ik ben het hier helemaal NIET mee eens ik vind die pec deck machine juist een van de lichtste oefeningen en heb hem daardoor ook uit mijn trainingsschema geschrapt.

beginnerbb 26 August 2008 14:51

Maar dat betekent ook dat pec deck aan het begin even licht is als aan het eind.
Is maar net hoe je er naar kijkt.

21:36

v3.8.9 Beta 2