MuscleMeat

latpully

Bezoekers in dit topic

ForestElder

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
10 mrt 2004
Berichten
442
Waardering
3
Hey mensen

maakt het wat uit voor de ontwikkeling van de lats of je de front pully of neckpully doet. Ik vind de neckpully beetje onnatuurlijk en het schijnt ook slecht te zijn voor je schouders.
 
Gewoon voor je doen. Behind the neck heeft geen meerwaarde voor de belasting, is alleen maar blessuregevoeliger.
 
ik wissel steeds om maar ik vindt front pully het lekkerst
 
Hmm raar ik vind Back pully juist relaxter, ik trek meer gewicht, en ik voel hem meer:P
 
Hmm raar ik vind Back pully juist relaxter, ik trek meer gewicht, en ik voel hem meer:P


back pully trek ik ook meer kilo's maar vindt ik toch niet zo lekkrzitten
 
back pully trek ik ook meer kilo's maar vindt ik toch niet zo lekkrzitten

Ik heb zowiezo in een boek staan dat lat pully to da back de onderkant van je lats meer aanspreekt, en vice versa
 
Front. En dat bovenkant borst aantikken.
In de nek is totaal niet lekker voor mijn schouders.
Het liefst leun in ook nog een beetje naar achteren zodat ik
mijn rug nog beter kan knijpen.
 
Front spreekt iets minder de rug aan dan neck maar met neck pull zet je je schouderbladen vast op een onnatuurijke wijze waardoor je slijmbeurs ontstekking kan krijgen, dus gewoon lekker front blijven doen.
 
volgens mij pak je als je em naar de borst trekt meer de onderkant lats en naar de nek meer de bovenkant van de lats, maar ik kan het fout hebben?
 
volgens mij pak je als je em naar de borst trekt meer de onderkant lats en naar de nek meer de bovenkant van de lats, maar ik kan het fout hebben?

Dat heeft meer met de gripbreedte te maken dan met waar je hem naar trekt. Gewoon richting de borst trekken en varieren met gripbreedte. Voorkomt een hoop gerotzooi met schouderblessures.

De meeste mensen die behind the neck lat pulley doen gaan met zwaardere gewichten automatisch naar voren bewegen, zodat ze de stang niet richting de nek trekken, maar gewoon voor de stang gaan zitten. Echte behind the neck pulleys worden zelden goed gedaan.
 
Gewoon voor je doen. Behind the neck heeft geen meerwaarde voor de belasting, is alleen maar blessuregevoeliger.

en hoe zit dat met de shoulder presses?


zelf vind ik overigens alles met cable-pulldown k*t, ik ga liever optrekken, dat voelt het best voor mij
 
en hoe zit dat met de shoulder presses?


zelf vind ik overigens alles met cable-pulldown k*t, ik ga liever optrekken, dat voelt het best voor mij

Zelfde verhaal. Sommigen komen aan met de meest rare verhalen, dat een behind the neck shoulder press opeens de achterste koppen van de schouder zou aanspreken etc. Volg gewoon de natuurlijke lijnen en bewegingen van je lichaam, en ga niet onnodig rotatie en druk op blessuregevoelige gewrichten zetten zoals de schouders.
 
Ik doe hem zelf altijd front.
Recht blijven zitten en borst goed vooruit steken dan voel je deze vanzelf goed in je lats.
 
Zelfde verhaal. Sommigen komen aan met de meest rare verhalen, dat een behind the neck shoulder press opeens de achterste koppen van de schouder zou aanspreken etc. Volg gewoon de natuurlijke lijnen en bewegingen van je lichaam, en ga niet onnodig rotatie en druk op blessuregevoelige gewrichten zetten zoals de schouders.

voor neck press maakt het wel iets verschil;

als je kijkt naar de anatomie van de schouder, dan zie je dat je met een behind the neck press nog meer de voorste schouderkop aanspreekt (door de exorotatie wordt de werklijn voor de voorste kop is gunstiger)
 
Ik doe zowel latpully's als schoulder presses voor. Dat achter de nek voelt gewoon niet goed.
 
Zelf merk ik bij de front versie dat de achterkop van de schouders zich meer ontwikkeld. Dit is niet het geval bij the neck versie, bij deze voel ik de lats weer meer aanspannen. Zelf varieer ik deze twee.
 
voor neck press maakt het wel iets verschil;

als je kijkt naar de anatomie van de schouder, dan zie je dat je met een behind the neck press nog meer de voorste schouderkop aanspreekt (door de exorotatie wordt de werklijn voor de voorste kop is gunstiger)

Ik denk dat dit verschil redelijk verwaarloosbaar is. Sowieso weegt het imo niet op tegen de risico's die je neemt met behind the neck oefeningen. Schouderblessures zijn een van de moeilijkste dingen om vanaf te komen.
 
Back
Naar boven