MuscleMeat

Kun je stellen,hoe groter de pomp,des te beter het resultaat

  • Topic starter odan
  • Startdatum
  • Reacties 24
  • Weergaven 4K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

odan

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2004
Berichten
371
Waardering
0
Het valt mij namelijk op dat bij de doorsnee bv. borstoefeningen, hoe zwaar ik ook train er maar een matige pomp ontstaat.
Gooi ik er een serie ordinaire opdrukoef. achteraan zeker als dat langzaam wordt uitgevoerd heb ik ineens veel meer opgepompte spieren, vooral de pecto s.(laatst hetzelfde geconstateerd bij een 30 min. borstcrawl, nog nooit zo strak gestaan)
Maar de hamvraag is dus, heeft een grotere pomp na de training ook meer resultaat, als een training met na afloop een mindere pomp. ???
 
in principe maakt een pomp niks uit voor het resultaat
 
pomp is niet relatief aan groei
 
Er zijn wel mensen die zeggen dat het extra bloed ervoor zorgt dat er wat meer rek op de spierencellen staat, zodat er ruimte zou zijn voor extra groei, maar het merendeel is het erover eens dat het gewoon lekker is (Ahnold voorop).
 
Het voelt gewoon relaxed en het ziet r ook nog eens goed uit! :)
 
it feels like cumming......
 
Goede vraag...persoonlijk denk ik als je nooit een pomp hebt het ook niet goed is.
Maar puur alleen voor de pomp gaan lijkt mij ook niet goed
 
Goede vraag...persoonlijk denk ik als je nooit een pomp hebt het ook niet goed is.

Waarom zou dat niet goed zijn dan, het lijkt mij niet echt essentieel voor groei. En je zegt nu met andere woorden dat je zonder pomp lang niet zo snel groeit als met pomp. Explain please :)
 
Probeer eens bijvoorbeeld voordat je aan het bankdrukken begint 1 a 2 setjes licht cable crossovers (ongeveer 15-20 herh.) te doen zodat je de borstspier volpompt met bloed. Je setjes bankdrukken erna voelen veel effectiever aan. Je kunt je beter concentreren op de spier die je aan het trainen bent. (in dit geval de borst spier).
 
Ik weet niet.
Wat ik wel weet is dat mijn armen altijd super strak staan van de pomp. Als ik dan mijn arm naar binnen klap zegmaar, bicep maken en dan je vuist een slag naar binnen draaien, doet het gewoon zowat zeer van de pomp :P Borst en rug heb ik nooit een pomp. Nu voelde ik laatst wel een pompje in m'n rug, bij m'n lats :) Wat mij nu wel opvalt is dat sinds ik lats beter train ze opeens best hard vooruit zijn gegaan.

Borst heb ik nog nooit een pomp in gevoeld, en mijn borst sucked ook hard, blijft zwaar achter :( :(

Benen voel ik wel een pomp in, en die groeien ook lekker door, al 3 broeken weg moeten gooien. De 4e komt er binnenkort aan, die heb ik nu aan, maar ik kan nog net een stukje broek pakken met m'n nagels.

Bij mij lijkt het er wel op dat pomp een indicatie geeft over de groei. Hoe meer pomp ik in een lichaamsdeel voel, des te meer potentie om te groeien lijkt wel.
 
pomp combo borst / rug is leuk ;)
ga je nogal breed van lope :D
 
NaLiN zei:
pomp combo borst / rug is leuk ;)
ga je nogal breed van lope :D
Dus nog nooit gehad :) Het is nog allemaal niet zo groot bij mij, misschien komt het op den duur vanzelf wel.
 
NaLiN zei:
pomp combo borst / rug is leuk ;)
ga je nogal breed van lope :D

Dat heb ik ook zonder pomp :D
 
Toch ook het gevoel dat datgene wat de beste pomp heeft het hardste groeit.
(nu ik dit zo terug lees ziet het er toch heel anders uit dan ik zo had bedoeld, maar jullie bro,s begrijpen mij wel he)
 
Heb ik ook, ik heb een x een gigantische pomp in men borst gehad en dat was ook de enige keer dat ik zo vooruit ben gegaan. Als ik in een spiergroep een flinke pomp heb lijkt het ook sneller te groeien, behalve bij men biceps :(
 
gekkeArie zei:
Probeer eens bijvoorbeeld voordat je aan het bankdrukken begint 1 a 2 setjes licht cable crossovers (ongeveer 15-20 herh.) te doen zodat je de borstspier volpompt met bloed. Je setjes bankdrukken erna voelen veel effectiever aan. Je kunt je beter concentreren op de spier die je aan het trainen bent. (in dit geval de borst spier).

Cable Flyes - View Exercise

For these exercises to be beneficial, you must contract the pectoral muscles hard as you bring your arms together. You might even try doing partial reps at the end of each set, limiting your range of motion to the last third of the exercise. For a unique stimulus, try doing one of these exercises BEFORE your normal pressing work. By pre-exhausting your pectorals, they will experience even more stimulation than when you normally do your presses.

http://www.bodybuilding.com/fun/planet50.htm

Dat was ik net aan het lezen ;)

Ontopic: Ik weet niet of de pomp zorgt voor meer massa, maar het ziet er wel goed uit ;)
 
klenne zei:
zonder pomp kan een spier zelfs nog sneller groeien.
want ?

(maw: zou je je kunnen verklaren of een verwijzing naar een studie kunnen geven waar dit is aangetoond ?)
 
ik denk dat je wel je spieren moet voelen, dus zeg maar zoiets als een pomp. Maar dit in combinatie met zware gewichten.
Als je dan aan het einde van de training de getrainde spiergroepen nog niet voelt, dan heb je iets verkeerd gedaan
 
Back
Naar boven