XXL Nutrition

Heb jij last van uitstekende ribben/Flaring ribs?

  • Topic starter Jorin
  • Startdatum
  • Reacties 19
  • Weergaven 26K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

Jorin

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
25 mei 2007
Berichten
4.951
Waardering
77
Nu heb ik last van flaring ribs, aangezien ik pectus excavatum heb en dat vaak hand in hand gaat. Nu kwam ik in een topic terecht waar iemand zijn flaring ribs als het ware heeft "weggewerkt".

http://www.pectusinfo.com/board/viewthread.php?tid=6221

Hij zegt dat door massa op je obligues toe te voegen, het dus totaal niet meer opvalt. Ik vind zijn resultaat meer dan uitstekend. Jullie gedachten hierover?
 
Ik heb er nooit veel over nagedacht toen ik uitstekende ribben had. Ben gewoon gaan trainen en ben wat vet gegaind en ik heb er geen last meer van. Of het nou door het VP komt of doordat ik die spieren heb aangepakt? geen idee.

Maar als ik ze na de cut weer heb ga ik die tips even proberen :), irriteerde me er altijd mateloos aan als ik in de spiegel keek.
(inb4 cutten als je 72/73kg weegt)
 
Het is ook echt gewoon lelijk om te zien, vooral als je een vrij ernstige vorm hebt. Dan is het zijaanzicht niet om aan te zien
 
Ik wist niet eens dat ze er een naam voor hadden verzonnen.

Zelf heb ik het ook en soms zelfs getwijfeld of het wellicht pectus was.
Echter bij mij is de borst zowel qua massa als kracht zo'n beetje de minstachterlopende spiergroep
maar de ribbenkast eronder leek/lijkt er wel scheef in te steken. Waardoor de twijfel over een ingedeukte borstpartij ontstaat.

Fysiek heb ik er geen last van; maar de over de ribben lopende spieren zullen meer kracht moeten zetten om de core recht te houden.
(Dit heb ik niet van een studie o.i.d.; noem het gerust broscience)
Dit is voor mij bij millitary press merkbaar; ik ben geneigd er een incline press van te maken.

Daarom ben ik er coretraining met gewicht (4/5 reps per set; geen buikspierkwartiershit) bij gaan doen.
Denk hier bij iig aan lying/hanging legraises met gestrekte/gebogen benen+dumbbell evenals een kruising
tussen lying triceps extensions en pull over met een EZ bar.
Verder uiteraard plankholds voor max 15/20 seconden en wat schijven op de rug.
Gewoon 3x per 2 weken; 2/3 oefeningen; +-4 sets per oefening.

Ik word er dan ook echt wel sterker op, maar specifiek bij de overheadpress
moet ik per sé explosief blijven wilt mijn rug niet dubbelvouwen.

Optisch helpt het wel als de borst groter is en de over ribben lopende spieren ontwikkeld zijn;
maar eigenlijk alleen in uitgeademde en licht opspannen toestand.
 
Het is ook echt gewoon lelijk om te zien, vooral als je een vrij ernstige vorm hebt. Dan is het zijaanzicht niet om aan te zien

Heb ook wel gemerkt na mijn Nuss operatie dat mijn ribs meer geflared waren, niet dat het mij stoort, maar je abs trainen kan volgens mij inderdaad wel helpen.
Enkel zijn de oefeningen die daar staan ruk en niet voor je obliques.
Je doet beter cable woodchops etc.

Die weighted bents zijn voor quadratus lumborum bedoeld en de rest voor de transversus abdominus.
 
ik heb zelf een indukende borstkast en mijn onderste ribben steken uit.

waardoor mijn borst altijd klein en mijn buik altijd groot zal lijken:(

ik denk niet dat obliques trainen zoveel helpt. maar je kan altijd proberen. 2x in de week side planks doen bijvoorbeeld. ik ga het wel eens proberen
 
Ik heb het zelf ook een beetje, heb ook totaal geen obliques;p Misschien die maar is gaan trainen
 
Toch maar eens proberen, interessant! Is dan niet zo aangezien ik nog een beetje love handles heb deze dan nog meer gaan uitsteken? Obliques worden dan toch nog dikker?
 
Laatst bewerkt:
Merken jullie ook dat als jullie je abs aanspannen, je uitstekende ribben meer naar binnen toe getrokken worden? Zou dat betekenen dat als je je core zodanig verstevigt, dat dat automatisch bij wijze van "strakker" getrokken wordt? Of het is het meer dat de toegenomen hoeveelheid massa wat het zal maskeren.
 
Merken jullie ook dat als jullie je abs aanspannen, je uitstekende ribben meer naar binnen toe getrokken worden? Zou dat betekenen dat als je je core zodanig verstevigt, dat dat automatisch bij wijze van "strakker" getrokken wordt? Of het is het meer dat de toegenomen hoeveelheid massa wat het zal maskeren.

Gezien ribben uitzetten en inkrimpen bij in en uitademen lijkt het mij vrij logisch dat je met je buikspieren aanspannen dus ook je ribbenkast iets naar binnen trekt. Deze zitten namelijk niet met hard cement vast aan je rug :)
 
Dat snap ik, doel meer op het laatste stuk van mijn post.
 
ik heb zelf een indukende borstkast en mijn onderste ribben steken uit.

waardoor mijn borst altijd klein en mijn buik altijd groot zal lijken:(

ik denk niet dat obliques trainen zoveel helpt. maar je kan altijd proberen. 2x in de week side planks doen bijvoorbeeld. ik ga het wel eens proberen
same here

---------- Post toegevoegd Sat 18 Feb 2012 om 15:11 ----------

Merken jullie ook dat als jullie je abs aanspannen, je uitstekende ribben meer naar binnen toe getrokken worden? Zou dat betekenen dat als je je core zodanig verstevigt, dat dat automatisch bij wijze van "strakker" getrokken wordt? Of het is het meer dat de toegenomen hoeveelheid massa wat het zal maskeren.
klopt
 
Kan je dit ook op hebben met je sleutelbeenderen?
 
Ik heb 1 uitstekende onderkant van m'n ribben (rechterkant), komt door wood chops. Was bezig, hoor een knak en m'n rib staat aan de onderkant naar buiten. Geheel pijnloos, maar wel raar.

Gewoon massa kweken!

Q
 
Ik heb 1 uitstekende onderkant van m'n ribben (rechterkant), komt door wood chops. Was bezig, hoor een knak en m'n rib staat aan de onderkant naar buiten. Geheel pijnloos, maar wel raar.

Gewoon massa kweken!

Q

Das echt godse dom ik zou naar de dokter gaan en die het recht laatte zette. kan niks kwaad doen.
 
Ook last van volgens mij helpt seratus entirior trainen: pulls, smalle greep, pull over , etc
 
Interessant topic dit, niet direct last van maar wel de meest verwaarloosde spieren bij mij.
 
Ik ben vroeger van een dak afgevallen en met mijn borst in een punt terecht gekomen waardoor mijm borstkast is verschoven soort van. Dus nu steekt mijn borst erg naar voor en idd onderkant borst is hol. Dat is echt fugly maar ik merk dat het langzaam minder word
 
Ik heb ook last van "uitstekende ribben" mijn ribben staan erg in een inspiratiestand/hoogstand. Vandaar dat onderstaand antwoord klopt en ook gebeurd bij mij.

Gezien ribben uitzetten en inkrimpen bij in en uitademen lijkt het mij vrij logisch dat je met je buikspieren aanspannen dus ook je ribbenkast iets naar binnen trekt. Deze zitten namelijk niet met hard cement vast aan je rug :)

Verder heb ik er idd steeds minder last van nu ik meer massa heb op vooral mijn borst.. "vroeger" als ik met mijn kin op mn borst naar beneden keek dan zag ik mijn ribben erg uitsteken, verder dan mij borst (super ecto -,-) als ik nu naar beneden kijk steekt mijn borst ver voor mijn ribben uit, dit en wat meer massa op mijn obliquus, het onbewust vaker of de hele dag het lichtjes aanspannen van mijn abdominus tranversus (lichtjes buik inhouden) heeft er denk ik voor gezorgd dat dit verminderd is..

Succes ermee!
 
Back
Naar boven