MuscleMeat

Hulp nodig met mn Lats

Bezoekers in dit topic

Leopard888

Novice
Lid sinds
23 aug 2015
Berichten
24
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Hoi allemaal,

Ik zoek nog een goede effectieve oefening voor mn lats, want ik heb echt de slechte genetics voor lats op aarde. Hoe hard ik ze ook train, ze groeien gewoon niet. Of ik nou pullups doe, lat pulldowns of de straight arm pushdown, mn lats groeien gewoon niet.
Dat is best wel kloten gezien dat je rug meteen klein maakt en je er meteen minder impressive uitziet...
En dat terwijl rug mijn favoriete spiergroep is :treuren:
 
Heb geduld.

Goed de oefeningen blijven doen en probeer de spieren te voelen werken. Soms moet je ff zoeken naar de juiste houding voor het grootste effect.
 
gewoon pull ups doen, zorg dat je helemaal naar beneden gaat en helemaal omhoog, iets hoger dan kin over de bar. Dan komt het vanzelf wel. Ik weet niet wat je pull up numbers nu zijn? maar als je er 10 kan wijde grip met een dikke bar dan heb je altijd sterke lats.
 
Ik doe voor rug BOR, Deadlift, One arm dumbell Row en lat pulldown over drie dagen (soort van UB/LB en FB combinatieschema :p). Ik weet niet wat je volledige schema is maar als dat de enige oefeningen zijn (pullups, lat pulldown en straight arm pulldown), is het logisch dat ze niet groeien :p
 
pullups doe, lat pulldowns of de straight arm pushdown

- Hoe lang doe je deze oefeningen al consequent?
- Hoe ziet het set/rep protocol er uit bij deze oefeningen?
- Wat is de gemaakte progressie nu op deze oefeningen, ten opzichte van toen je net begon met trainen?
- Doe je de bewegingen spiergericht, in de zin dat je bewust probeert de latissimus in te schakelen gedurende de beweging?
 
misschien meer gaan eten? je weegt ook maar 73 kg op 1.80 daarop zou ik ook geen wijde lats verwachten.

eten en goed aan blijven pakken
 
misschien meer gaan eten? je weegt ook maar 73 kg op 1.80 daarop zou ik ook geen wijde lats verwachten.

eten en goed aan blijven pakken

+1

je moet niet verwachten een goeie rug te hebben als je maar 73kg weegt
 
hoelang train je, je rug al kan 2 jaar duren voordat je echt die vleugels hebt waarna je waarschijnlijk op zoek bent kost gewoon veel tijd en 73 kg is niet echt veel voor je lengte ook al zou je op 6 % zitten is het nog vrij licht qua massa
 
Rows rows en nog eens rows
 
Evt. nog breed roeien, breed pull ups pakken. Focus je op regelmaat in je training en voeding in plaats van steeds in de spiegel kijken. Als de basis goed is komen de resultaten vanzelf.
 
Hoi allemaal,

Ik zoek nog een goede effectieve oefening voor mn lats, want ik heb echt de slechte genetics voor lats op aarde. Hoe hard ik ze ook train, ze groeien gewoon niet. Of ik nou pullups doe, lat pulldowns of de straight arm pushdown, mn lats groeien gewoon niet.
Dat is best wel kloten gezien dat je rug meteen klein maakt en je er meteen minder impressive uitziet...
En dat terwijl rug mijn favoriete spiergroep is :treuren:

Pull over al eens geprobeerd?
 
Pull over al eens geprobeerd?
Hoe dient deze dan uitgevoerd worden? Aangezien ik overal tegenstrijdige dingen lees.
Met dumbell op een bankje lees ik dat het enkel voor de stretch is, andere keer voor borst, andere keer lats+borst. Ook het filmpje op de site van musculi (met big cat) laat ook hij het uitschijnen dat het eigenlijk vooral goed is voor de stretch?
Ook is er een soort machine pullover waarbij je dus een grotere rom hebt (bij dumbell stop je ongeveer als de dumbell recht boven je is) bij die machine kan je veel verder, heeft dit veel nut?

Alvast bedankt
 
Ook is er een soort machine pullover waarbij je dus een grotere rom hebt (bij dumbell stop je ongeveer als de dumbell recht boven je is) bij die machine kan je veel verder, heeft dit veel nut?

Ja, want schouderextensie is een primaire functie van de lats en met een dergelijke machine kun je volledige bewegingsloop van schouderextensie (tegen weerstand in) maken.

De beste machine die ik daarvoor ken en ervaren heb is de nautilus lat-machine, maar daar kom je tegenwoordig niet zo makkelijk meer aan vrees ik.

Het beste altenatief wat ik daar zelf voor heb bedacht en gebruik, is een bent-arm pullover met een EZ bar op een decline bench.
Dankzij de decline stand is de weerstandscurve best nog lang en daardoor effectief voor m'n lats.....

P.S. deze beweging doet ook wonderen voor m'n lange triceps kop.
 
Decline pullover met cable pully.

Je zet een Decline bench voor een cable systeemlage pully en gebruikt een triceps touw. Heb je constante weerstand en zeer grote rom
 
Deadlifts, pullups/pull down en rows, repeat.
 
Back
Naar boven