Fitness Seller

Handblessure deadlift

Bezoekers in dit topic

Protvis

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2005
Berichten
668
Waardering
16
Lengte
1m72
Massa
79kg
Door het deadliften (en gewoon het trainen met halters algemeen) krijg ik eeltplekken op mijn hand, juist onder mijn vingers.
Nu dit vind ik niet echt erg, wel het volgende:
Als ik deadliften dan wordt de eelt samengedrukt en dan voelt dit vrij lastig aan.

De laatste keer dat ik deadliften is daardoor mijn vel losgekomen en is de barbell naar beneden gegleden met een deel van het veel van mijn hand en vinger.
Als ik dit elke keer zou voorhebben met het deadliften dan denk ik niet dat ik nog veel progressie zal kunnen maken, het is nu wel weer enkele weken geleden dat ik hem nog gedaan heb, maar zou hem toch graag terug beginnen doen.

Mijn vraag: Zijn er manieren om dit te voorkomen? Heb al eens met handschoenen geprobeerd, maar dan is mijn grip veel minder en kan ik ook niet deftig trainen.
 
Eelt wegknippen.
 
dat je je eelt kapotscheurt en met een bebloede hand die barbell los moet laten vanwege de pijn is HARDCORE....................wen er maar aan!
:roflol:

er zijn al veel krachtsporters je voor gegaan................ikzelf heb ooit bijna mijn vinger gescheurd doordat ik zo dom was om zwaar te gaan liften met mijn trouwring nog om............nu niet meer dus!
;)
 
Had hetzelfde aan het begin, eelt van de handen afgetrokken en een maand of 2 met handschoenen aangetrained. Daarna was me eelt zo hard terug gekomen dat ik er nooit meer last van gehad heb.
 
Zorgen dat de stang klem zit VOOR de eeltplekken. Dus op het punt waar de vingers TOV je hand buigen.. of gewoon straps gebruiken..
 
Zorgen dat de stang klem zit VOOR de eeltplekken. Dus op het punt waar de vingers TOV je hand buigen.. of gewoon straps gebruiken..

dat probeer ik ook te doen (enorm veel eelt aan de handen)
maar als je vingers beginnen te zweten wordt het wel moeilijk
 
Heb er ook last van, oplossing is eelt verwijderen. Niet alles maar het meeste wel.
 
bedankt voor reacties, zal eens proberen deftig te verwijderen.
 
Zitten 'vast' om je pols en om de bar heen gedraaid zodat deze niet uit je hand kan rollen.
 
handig...

heb ze wel nog nergens gezien in de winkel...
 
Je zou ze niet nodig moeten hebben; een sterke grip is handig en vaak nodig.
 
ik heb dit bijna ook laatst gehad maar toen voelde ik dat ik de bar nog maar alleen met me vingertipjes vast hield en het langzaam weg gleed dus ik stopte maar.

waar kan je trouwens straps halen in de buurt van almere?
 
hmm, heb ook beste eeltplekken en die worden ook samengedrukt als ik deadlift, maar tijdens de oefening heb ik geen last, dan ben ik alleen bezig van die gewichten moeten omhoog, daarna ff pijnlijk als je je vingers weer strekt. Heb mn duim of knie soms ook openliggen doordat de stang ertegenaan schuurt, maar dit merk ik pas na die tijd, dan zit dr opeens een bloedvlek in mn broek.:eek:
 
hmm, heb ook beste eeltplekken en die worden ook samengedrukt als ik deadlift, maar tijdens de oefening heb ik geen last, dan ben ik alleen bezig van die gewichten moeten omhoog, daarna ff pijnlijk als je je vingers weer strekt. Heb mn duim of knie soms ook openliggen doordat de stang ertegenaan schuurt, maar dit merk ik pas na die tijd, dan zit dr opeens een bloedvlek in mn broek.:eek:

Nee, dat komt gewoon omdat je niet op tijd je maandverband in doet :P
 
Talkpoeder .
 
Inderdaad, da's de beste oplossing.

Na 't douchen even eroverheen schuren met een mesje/vijltje/steen/.. en 't is weg.

precies. sowieso doen, of je nu straps gebruikt of niet.
 
Back
Naar boven