AndroidHealthClinic

Groot aantal sets en reps

Bezoekers in dit topic

Junipero

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
6 aug 2005
Berichten
3.732
Waardering
36
Lengte
1m79
Massa
85kg
Omdat ik op vlak van elke spier groot aantal sets en reps doe (25 sets ongeveer tussen de 6-12 reps je kan men log even nakijken) vraag ik me af of dit nadeel heeft. Ik train elke spier op aparte dag (geen weekschema) dus snel zullen mijn spieren niet overbelast geraken. Maar heeft dit negatieve gevolgen?
 
Junipero zei:
Maar heeft dit negatieve gevolgen?

Als je 25 sets per spier doet is het vrij zeker dat je meer afbreekt dan opbouwt, nu kan je mss wel zeggen ik ga er goed (beginnersgroei) maar op lange termijn is het suicide :suicide:
 
Hoe lang doe je dit al?
Bij BB geldt: minder is beter.

Ik doe 3 tot 6 sets per spier.
Probeer maar eens, waarschijnlijk groei je dan harder.
 
DutchVince zei:
Hoe lang doe je dit al?

Ik doe dit nog maar (tweede "ronde" van de spieren)
Maar ik wordt niet snel moe, kan niet meer gewicht pakken maar kan nog wel hetzelfde gewicht verder doen.
 
2 de ronde ? ? ?
 
grote spiergroep kan ik nog inkomen..maar dan nog is dat veelste veel..grote doe ik 12 sets meestal..kleine 8 of 9
 
Balboa18 zei:
grote spiergroep kan ik nog inkomen..maar dan nog is dat veelste veel..grote doe ik 12 sets meestal..kleine 8 of 9

Heb het nu even aangepast, maar ik ga langzaam minderen, zodat men spiere het gewoon worden. Wordt veeeeeeeel te traag moe en ja :) wil ik daarom meer setjes doen.

Minder sets schema
 
Santino88 zei:
2 de ronde ? ? ?

tweede keer dat ik men schema herhaal snapje? Zoals tweede week ik dit schema doe maar ik werk niet met weken maar met "rondes" aangezien ik 8 dagen doe ongeveer voor al men spieren te trainen.
 
Junipero zei:
Wordt veeeeeeeel te traag moe en ja :) wil ik daarom meer setjes doen.

Volgens mij traan je gewoon niet zwaar genoeg .
 
Santino88 zei:
Volgens mij traan je gewoon niet zwaar genoeg .

Ja ik denk het wel maar kan dit liggen aan creatine. Normaal had ik dit nooit en sinds ik pure creatine pak, recupereer ik veel sneller. Al ne vijf minuten.
 
Junipero zei:
Ja ik denk het wel maar kan dit liggen aan creatine. Normaal had ik dit nooit en sinds ik pure creatine pak, recupereer ik veel sneller. Al ne vijf minuten.

Dus je neemt 5 minuutjes rust tussen de setjes ? ? ?
 
Santino88 zei:
Dus je neemt 5 minuutjes rust tussen de setjes ? ? ?

Tussen sets 1-2 minuten, tussen oefeningen (hangt er van af 1-4 minuten) ik moet vaak wachten voor ik een oefening kan doen... En je eigen drinken moet in kleedkamer blijven dus dit duurt ook al wel even.
 
25 setjes per spiergroep en 4 minuten pauze tussen oefeningen:D
DUDE
 
Junipero zei:
Tussen sets 1-2 minuten, tussen oefeningen (hangt er van af 1-4 minuten) ik moet vaak wachten voor ik een oefening kan doen... En je eigen drinken moet in kleedkamer blijven dus dit duurt ook al wel even.

*offtopic*
mag je niet eens water in een flesje/bidon meenemen ofzo?
 
Da's ook balen.

Opvallend verschijnsel: tot ik echt zwaardere gewichten ging pakken en lager in de reps, kon ik qua volume veel sets & reps halen. Nu is dat al lang niet meer zo... en rara of juist niet, spiergroei komt eindelijk een beetje van de grond. Zonder het te merken, was ik dus steeds overtraind.

Probeer het eens zelf uit.. bouw het aantal sets af en doe minder hh met meer gewicht.

Andere mogelijkheid : je hebt vnl. trage spiervezels en bent duursporter?
 
kort en intensief trainen - ik vind dat je wel heel veel oefeningen pakt voor 1 spiergroep - overbelasting komt zo om het hoekje kijken
 
Overbodige sets leiden tot overbodige afbraak ... als je meer gaat afbreken dan opbouwen heb je een probleem.
 
Starter20 zei:
*offtopic*
mag je niet eens water in een flesje/bidon meenemen ofzo?
nope, enkel als je het daar koopt (te duur voor studentje)
 
Back
Naar boven