MuscleMeat

Geen progressie in schouders

Bezoekers in dit topic

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.859
Waardering
9.194
Lengte
1m80
Massa
69kg
Ik volg sinds 10 weken een full body schema, 2x per week. Voor de schouders doe ik de dumbbell shoulder press, staand. 4 sets. Reprange rond de 10. Maar er zit totaal geen progressie in. Iemand tips hoe ik dit kan doorbreken?

Volledige schema:
- squat
- deadlift
- chin up
- barbell bench press
- bent over barbell row
- dumbbell bench press
- standing dumbbell shoulder press
 
Laatst bewerkt:
Het is zeer onwaarschijnlijk dat je nu al ergens echt progressie ziet, je bent pas bezig. Gewoon door blijven trainen en eten. Schouders komen vanzelf wel.
 
Het is zeer onwaarschijnlijk dat je nu al ergens echt progressie ziet, je bent pas bezig. Gewoon door blijven trainen en eten. Schouders komen vanzelf wel.
O.K., dan ga ik gewoon zo verder. Maar het vreemde is, dat ik in alle andere oefeningen wel vooruit ga.???
 
schouders zijn een kleine spiergroep dus vooruitgang zal je niet snel zien in hoeveel ze groeien.

ook zal je in OHP het minste vooruit gang zien kwa kracht in vergelijking tot bench squat en deadlift.

geef het wat tijd, kijk of je de oefening wel goed doet, zoek wat tips voor de oefening, en geef het meer tijd.
 
Ipv 4x10 3x5 oid eens proberen?
 
Ik raad je wel aan een ander schema te pakken, icf 5x5 is goed.
 
Ik raad je wel aan een ander schema te pakken, icf 5x5 is goed.
Shit, ik dacht juist goed bezig te zijn met 100% compounds en 100% vrije gewichten.
Wat is er zo slecht aan mijn schema?
 
Shit, ik dacht juist goed bezig te zijn met 100% compounds en 100% vrije gewichten.
Wat is er zo slecht aan mijn schema?

dat doe je ook goed.


al mag je best wel wat isolatie en af en toe een machine pakken hoor :P
 
Je schouders zijn waarschijnlijk al vermoeid omdat je ze met de dumbbel bench press ook meepakt. Misschien is het een idee om de volgorde van je workout iets te veranderen:

- squat
- deadlift
- barbell bench press
- chin up
- dumbbell bench press
- bent over barbell row
- standing dumbbell shoulder press

Zo hebben je schouders even tijd om bij te komen, zodat je alles kunt geven op je schouder oefening. Daarnaast zou ik de dumbbell bench press ook op een incline bankje doen (als je dit nog niet deed), om zo ook de bovenkant van je borst goed te trainen.
 
Genoeg rust geven aan getrainde schouders, genoeg eiwitjes geven aan getrainde schouders EN het is relatief kleine spiergroep.
10% groei in je benen zal je snel merken, 10% in je schouders niet...om een voorbeeld te noemen.
 
Ik vind de military press een fijne oefening, misschien is dat ook iets. Die voel je ook zeker.
 
Ik volg sinds 10 weken een full body schema, 2x per week. Voor de schouders doe ik de dumbbell shoulder press, staand. 4 sets. Reprange rond de 10. Maar er zit totaal geen progressie in.
Iemand tips hoe ik dit kan doorbreken? Volledige schema:
- squat
- deadlift
- chin up
- barbell bench press
- bent over barbell row
- dumbbell bench press
- standing dumbbell shoulder press

In deze formatie zou ik eerlijk gezegd ook de dumbell bench press eruit laten. Je doet al barbell bench press :)
misschien kan je evt een side raise toevoegen voor je schouders, als ik deze oefening niet doe (doe ook een soort FB) dan groeien mijn schouders echt niet. Kwestie van proberen en veel tijd. Binnen maandje of 2 nog eens kijken ;)
 
Doe hem als eerste oefening. Roteer je oefeningen wat vaker. Begin wat lager (op je 12rm) en bouw op.
 
Shit, ik dacht juist goed bezig te zijn met 100% compounds en 100% vrije gewichten.
Wat is er zo slecht aan mijn schema?

Niets mis mee en reprange van 4x 8 tot 10 ook niets mis mee.
 
Ik heb al een aantal tips langs zien komen waar ik concreet iets mee kan. Thanks! Over een maandje of twee zal ik laten weten of het effect heeft gehad.

Wat misschien ook wat tegenwerkt in de ontwikkeling van mijn schouders is een kyfose in de rug (?).
 
schouders niet als laatst doen maar eerder in de training
 
Iedereen bedankt voor de tips! We zijn nu 5 weken verder en ik gebruik nu al 25% zwaardere dumbbells met hetzelfde aantal reps. Het zal ook wel door de lage gewichten komen waardoor het lijkt alsof er bijna geen progressie is.
 
Iedereen bedankt voor de tips! We zijn nu 5 weken verder en ik gebruik nu al 25% zwaardere dumbbells met hetzelfde aantal reps. Het zal ook wel door de lage gewichten komen waardoor het lijkt alsof er bijna geen progressie is.
Waarom niet met een stang? Ik kan zelf meer gewicht hebben met een barbell dan met dumbells.
 
Weet niet wat je doelen zijn, maar ik zou ook naast de tips die hierboven zijn gegeven, flink eten. Kun je ook wel hebben eerlijk gezegd
 
Ik volg sinds 10 weken een full body schema, 2x per week. Voor de schouders doe ik de dumbbell shoulder press, staand. 4 sets. Reprange rond de 10. Maar er zit totaal geen progressie in. Iemand tips hoe ik dit kan doorbreken?

Volledige schema:
- squat
- deadlift
- chin up
- barbell bench press
- bent over barbell row
- dumbbell bench press
- standing dumbbell shoulder press


Na deze 2presses is het helemaal niet abnormaal dat je geen progressie maakt !

plaats de ene training de overhead press vooraan , wedden dat je hierop ineens wel progressie gaat maken .

waarom eigenlijk nog een DB bench press NA de barbell bench press ? dat is toch totaal nutteloos in een FB opzet en ALWEER een front delt overkill in een full body opzet
 
Back
Naar boven