MuscleMeat

Geen progressie in schouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Weet niet wat je doelen zijn, maar ik zou ook naast de tips die hierboven zijn gegeven, flink eten. Kun je ook wel hebben eerlijk gezegd
Ik doe mijn best. Zit nu rond de 5000 KCal/dag en daarmee zit ik net boven onderhoud. Hoge inname komt door grote trainingsarbeid (3-4 uur kracht, 16-17 uur wielrennen per week). Doel van trainen in de sportschool is een sterker/gespierder bovenlichaam, betere houding, onderhoud van kracht in de benen met squat en ik vind het gewoon leuk om m'n deadlift p.r. steeds verder te verhogen.
 
Ik doe weliswaar een 3-dagen-split, maar doe sinds een jaar juist heel veel voor schouders en ze groeien nu prima.
Zie veel mensen schrijven dat het een kleine spiergroep is. Is ook zo. Maar sindsdien ik ze met veel meer oefeningen bewerk gaat het stukken beter..
Ik doe 6 oefeningen per sessie, waarvan 2(= dus 4) in superset.
 
Ik doe weliswaar een 3-dagen-split, maar doe sinds een jaar juist heel veel voor schouders en ze groeien nu prima. Zie veel mensen schrijven dat het een kleine spiergroep is. Is ook zo. Maar sindsdien ik ze met veel meer oefeningen bewerk gaat het stukken beter.. Ik doe 6 oefeningen per sessie, waarvan 2(= dus 4) in superset.
Zes schouderoefeningen in 1 training is zeker veel! En hoeveel keer per week train je je schouders dan?
 
Zo'n 1.5.. 3 dagen trainen en 1 dag rust.. Zaterdags train ik nooit..
Maar het rare is dat het werkt voor mij.. Dus ik blijf het doen.. :)
 
De reden dat je geen progressie maak is dat je 17u per week wielrennen doet
 
De reden dat je geen progressie maak is dat je 17u per week wielrennen doet

Maar hij eet 5000 kcal's per dag ... dus progressie moet wel komen. Als hij nu te weinig at zou dat de aanleiding geweest zijn.
 
Maar hij eet 5000 kcal's per dag ... dus progressie moet wel komen. Als hij nu te weinig at zou dat de aanleiding geweest zijn.
Ik verbrand per 30 min 250 kcal op een normaal tempo reken maar uit volgens mij fiets hij iets intensiever en vergeet rust niet heb altijd bb en martial arts proberen te combineren maar is gewoon niet mogelijk boor bb doelen
 
en vergeet rust niet heb altijd bb en martial arts proberen te combineren maar is gewoon niet mogelijk boor bb doelen
Klopt. Ik ben me er van bewust dat veel wielrennen de progressie in de sportschool een beetje hindert in verband met herstel, ondanks dat ik genoeg eet. Maar dat is een bewuste keuze en dat neem ik dan voor lief.
 
Je doet een fullbody schema maar ik zie geen isolatie oefeningen voor biceps / triceps? Ik heb vaak zat op een plateau met (bijvoorbeeld) BP gezeten wat ik het best wist te doorbreken door bijvoorbeeld tijdelijk meer focus te leggen op triceps in plaats van alleen borst, die gewichten gaan niet alleen puur op je borst (in jouw geval schouder) spieren omhoog...

Vaak lopen je compound oefeningen vast als je kleinere spiergroepen achterlopen

Van de andere kant train je pas 10 weken? Iedereen heeft een bepaalde aanleg in de ene spiergroep ten opzichte van de andere die veel trager ontwikkelt, als 't goed is komt alles vanzelf wel mee als je goed traint en eet
 
Laatst bewerkt:
Van de andere kant train je pas 10 weken? Iedereen heeft een bepaalde aanleg in de ene spiergroep ten opzichte van de andere die veel trager ontwikkelt, als 't goed is komt alles vanzelf wel mee als je goed traint en eet

Inmiddels 3 maanden consequent 2x p/w. Aan de inzet ligt het niet, in de laatste set ga ik bijna tot failure op de dumbbell shoulder press. Misschien nog wat meer geduld hebben, voordat ik isolatie voor de triceps ga toevoegen.
 
Ben nu toch vooruit gegaan op de schouders met wat aanpassingen in het schema: dumbbell bench press eruit gehaald, dumbbell side raise toegevoegd + isolatie biceps en triceps. In de reprange 8-12 ben ik nu 9 weken tijd van 8 naar 11 kg dumbbells gegaan met de shoulder press!

Schema: (2x p/w, 4 sets/oefening, reprange 8-12)
- squat
- deadlift
- chin up
- barbell bench press
- dumbbell shoulder press
- dumbbell row
- biceps curl (macine)
- triceps pulldown (cable)
- dumbbell side raise
 
Ben nu toch vooruit gegaan op de schouders met wat aanpassingen in het schema: dumbbell bench press eruit gehaald, dumbbell side raise toegevoegd + isolatie biceps en triceps. In de reprange 8-12 ben ik nu 9 weken tijd van 8 naar 11 kg dumbbells gegaan met de shoulder press!

Schema: (2x p/w, 4 sets/oefening, reprange 8-12)
- squat
- deadlift
- chin up
- barbell bench press
- dumbbell shoulder press
- dumbbell row
- biceps curl (macine)
- triceps pulldown (cable)
- dumbbell side raise

Waarom verdeel je je fullbody niet over 2 dagen?

Dan train je veel meer optimaal.
 
Waarom verdeel je je fullbody niet over 2 dagen? Dan train je veel meer optimaal.
Ik heb het gevoel dat ik dit prima aan kan (deze training duurt ongeveer 1.5 uur excl. warming-up, als ik niet wordt afgeleid). Bovendien zou ik dan 4x p/w naar de sportschool moeten, wat ik wel erg veel vind.
 
Je kan ook et volgende doe voor 2x per week.
In jouw geval zou ik rampingsets doen(1x5)
Set 1 50% set 2:62.5% set3:75% set 4: 87.5 set 5 100%
1.
Squats 1x5
Barbellbench 1x5
Barbellrow 1x5
Facepull 3x8-12 (assistance)
Skullcrushers 3x8-12 (assistance)
Chin-ups 3x8 (assistance
Abs


2.
Squats 1x5
Standing OHP 1x5
Deadlift 1x5
Close-gripbenchpress 3x8 (assistance)
Barbellcurl 3x8-12 (assistance)
Abs
 
Je kan ook et volgende doe voor 2x per week.
In jouw geval zou ik rampingsets doen(1x5)
Set 1 50% set 2:62.5% set3:75% set 4: 87.5 set 5 100%
1.
Squats 1x5
Barbellbench 1x5
Barbellrow 1x5
Facepull 3x8-12 (assistance)
Skullcrushers 3x8-12 (assistance)
Chin-ups 3x8 (assistance
Abs


2.
Squats 1x5
Standing OHP 1x5
Deadlift 1x5
Close-gripbenchpress 3x8 (assistance)
Barbellcurl 3x8-12 (assistance)
Abs

+1

Veel completer en meer variatie.

Ramping kan, persoonlijk zou ik daar mee wachten totdat hij vastloopt met de gewichten ( en dat dan pas na 3x een deload ).
Tot die tijd zou ik straight-sets hanteren, behalve op de Deadlifts.

Persoonlijk had ik bij 1. skullcrushers weggehaald + chinups en daar alleen dippen voor in de plaats, chinups bij 2 op het eind toegevoegd.

Zoiets:

1.
Squats 5x5
Barbellbench 5x5
Barbellrow 5x5
Facepull 3x8-12 (assistance)
Dippen 3x8-12
Abs: Ab-Roller 3x10a15

2.
Squats 5x5
Standing OHP 5x5
Deadlift 1x5 ( Ramped ) / Set 1 50% set 2:62.5% set3:75% set 4: 87.5 set 5 100%
Close-gripbenchpress 3x8 (assistance)
Chinups 3x8-12 (assistance)
Abs: Cable Crunches 3x10a15
 
Laatst bewerkt:
Zo'n 1.5.. 3 dagen trainen en 1 dag rust.. Zaterdags train ik nooit..
Maar het rare is dat het werkt voor mij.. Dus ik blijf het doen.. :)


Same here. Ik heb voor schouders altijd belachelijk veel oefeningen gepakt. Probeer wel veel supersets te doen om de tijd in te korten. Maar 1 van de beter ontwikkelde spiergroep bij moi.
Dus ja. Wat voor de een werkt hoeft niet perse zo voor jou te zijn. Probeer alles eens uit zou ik zeggen.
 
Ik heb het gevoel dat ik dit prima aan kan (deze training duurt ongeveer 1.5 uur excl. warming-up, als ik niet wordt afgeleid). Bovendien zou ik dan 4x p/w naar de sportschool moeten, wat ik wel erg veel vind.

2 x dit fullbody schema is prima, niks mis mee voor massa training.
 
O.K., dan ga ik gewoon zo verder. Maar het vreemde is, dat ik in alle andere oefeningen wel vooruit ga.???

ja dat herken ik. Maar dit is bij iedereen anders. De ene word snel sterker in zn biceps, de ander in zn borst. Het gaat nooit gelijk allemaal.
 
Back
Naar boven