Fitness Seller

Tot failure beter voor kracht en massa of juist niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fanatiekeling

Cool Novice
Lid geworden
5 jan 2012
Berichten
153
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
98kg
Vetpercentage
17%
Hallo,

Wat vinden jullie van trainen tot failure werkt het beter voor je progressie in kracht en massa of juist het tegengestelde. Ik train alle spiergroepen 1x per week, en train al een poosje simpelweg alles tot failure en ik vind mijn vooruitgang maar matig ermee. Wat doen jullie, wat zijn jullie ervaringen? Ook moet ik zeggen dat toen ik begon niet tot failure trainde maar toen nooit consequent heb getraint, misschien dat voor mij dat juist wel beter werkt of gewoon 1 set per oefening tot falen. Graag jullie advies.
 
misschien handig om je voedingsschema en trainingsschema eventjes te postten.
 
Voor kracht vind ik het sowieso k*t.
 
Doe gewoon sets 8-12 reps, 40-60 secs per set, dit zal je helpen bij massa. Tot failure gaan hoeft niet noodzakelijk maar gewoon hard doorgaan.
 
misschien handig om je voedingsschema en trainingsschema eventjes te postten.

Dag 1

Borst en triceps.

Barbell benchpress 4 sets 8-12 reps failure

Incline benchpress 3 sets 8-12 failure

Dumbbell fly's 3sets 8-12 failure

Tricep pushdowns 4sets 8-12.failure


Dag 2 schouders en traps

Side lateral raises 4sets 8-12 failure

Rear delt fly's 3sets 8-12 failure

Dumbbell shoulder press 3sets 8-12 failure

Dumbbell shrugs 3sets 10-20reps


Rug en biceps

BOR 4 sets 8-12 failure

Seated cable rows 3 sets 8-12 failure

Lat pulldowns 3 sets 8-12 failure

V-bar pulldowns 3sets 8-12 failure

Barbell curls 3sets 8-12 failure

Benen train ik op het moment niet door wat problemen met de knie.

Voedingschema heb ik een keer gemaakt daarna niet meer gevolgd omdat ik voor een product allergisch was, en daarna niet meer de moeite genomen om weer 1 te maken. Wel eet ik zo clean mogelijk om dat ik geen laag bodyfat percentage heb. Maar vandaag ga ik weer een voedingsschemain elkaar knutselen voor een cleanbulk met 400kcal boven onderhoud zodat ik zeker weet mijn voeding binnen te krijgen zonder TE veel vet erbij aan te komen.

Wat vinden jullie ervan, en ook graag jullie eigen meningen over wat volgens jullie het beste is voor kracht en massa eigen ervaringen enzv.
 
Doe gewoon sets 8-12 reps, 40-60 secs per set, dit zal je helpen bij massa. Tot failure gaan hoeft niet noodzakelijk maar gewoon hard doorgaan.



Hahaha
 
geforceerde herhaling of failure is nergens voor nodig en staat alleen de rest van je herstel in de weg.

het zijn juist de mensen die vóór het punt van failure stoppen, de beste gains in kracht/massa maken.
 
http://trainingscience.net/?page_id=635

The Results

What were the results? Did training to failure produce greater increases in strength than not training to failure as is preached by high intensity advocates? No, it did not.

There was no significant different at the end of the study in the maximum strength of the two groups. “In conclusion, both training to failure and training not to failure resulted in similar gains in 1 RM strength, muscle power output of the arm and leg extensor muscles, and maximum number of repetitions performed during the parallel squat.”

There were two significant difference between the groups at the end of the study. First, the training to failure group improved local muscular endurance in the bench press (maximum number of repetitions they could perform with a fixed weight) significantly more (85% vs 69%) than the non-failure training group. Second, the non-failure group significantly increased muscle power during the final phase of training while the training to failure group did not.
 

Je moet ook niet alles geloven wat je leest.

Training tot faillure zorgt voor minder frequentie in je trainingen (je kan niet elke dag tot faillure, elke dag hetzelfde trainen kan wel, maar niet tot faillure). Waarom is een gewichtheffer goed in wat hij doet? Omdat hij het elke dag oefent. Voor kracht sowieso k*t om tot faillure te gaan. Voor massa eigenlijk ook, dit vooral omdat je sneller tevaak als te weinig tot faillure gaat, het totaalvolume vaak niet afstemt is op het aantal faillures (zowel in de zin van opbouw in de tijd en gewennig als simpelweg veel te veel/veel te weinig over een periode bekeken) en je meer kans op blessures hebt door mindere vorm/techniek (zogenoemde persen).
 
Je moet ook niet alles geloven wat je leest.

Training tot faillure zorgt voor minder frequentie in je trainingen (je kan niet elke dag tot faillure, elke dag hetzelfde trainen kan wel, maar niet tot faillure). Waarom is een gewichtheffer goed in wat hij doet? Omdat hij het elke dag oefent. Voor kracht sowieso k*t om tot faillure te gaan. Voor massa eigenlijk ook, dit vooral omdat je sneller tevaak als te weinig tot faillure gaat, het totaalvolume vaak niet afstemt is op het aantal faillures (zowel in de zin van opbouw in de tijd en gewennig als simpelweg veel te veel/veel te weinig over een periode bekeken) en je meer kans op blessures hebt door mindere vorm/techniek (zogenoemde persen).

Daar ben ik het mee eens, toen ik voor het eerst benchte trainde ik ook altijd tot failure(je kent het wel). Eerst wordt je er wel sterker in, maar na een tijdje voel je je moe en lijk je wel verlamd onder het gewicht. Als je niet tot failure gaat kun je frequenter trainen met wat meer volume. Zolang je maar geregeld meer gewicht aan de stang kunt schuiven;).

Je kunt trouwens ook een vast programma volgen als je wilt, zoals starting strength of PHAT etc etc.
 
.

Je kunt trouwens ook een vast programma volgen als je wilt, zoals starting strength of PHAT etc etc.

Maar dat is net hetgene dat me stoorde toen ik stronglifts deed (idem voor starting strength). Na x weken kom je toch op een punt dat je ELKE training bij quasi ELKE set faalt. Zeker als je eens een dag iets minder energie hebt.
 
Failen is sowieso k*t omdat het je demotiveert. Soms gebeurd het wel maar beter van fail uit de buurt blijven
 
Je moet ook niet alles geloven wat je leest.

Training tot faillure zorgt voor minder frequentie in je trainingen (je kan niet elke dag tot faillure, elke dag hetzelfde trainen kan wel, maar niet tot faillure). Waarom is een gewichtheffer goed in wat hij doet? Omdat hij het elke dag oefent. Voor kracht sowieso k*t om tot faillure te gaan. Voor massa eigenlijk ook, dit vooral omdat je sneller tevaak als te weinig tot faillure gaat, het totaalvolume vaak niet afstemt is op het aantal faillures (zowel in de zin van opbouw in de tijd en gewennig als simpelweg veel te veel/veel te weinig over een periode bekeken) en je meer kans op blessures hebt door mindere vorm/techniek (zogenoemde persen).

Hij geeft aan dat ik niet alles moet geloven wat ik lees, vervolgens gaat hij een heel betoog houden dat trainen tot failure niet optimaal is terwijl dat hele artikel juist ging over het niet trainen tot failure.

Dus wat zeg ik nou precies? Juist ja niet trainen tot failure en bijv. de laatste set een repout doen of misschien ook niet.
 
Back
Naar boven