MuscleMeat

duim low bar squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

karatedude89

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2010
Berichten
3.407
Waardering
144
Lengte
1m85
Massa
83kg
als jullie low bar squats doen. doen jullie dan de duim oven op of om de bar heen?

bij startingstgegth en stronglifts wordt gezegd duim er boven op. maar ik zie ook best veel (sterke) mensen hun duim er omheen.

zou er sowieso heel veel voor en/of nadelen bij iedere grip zitten?
 
Ik denk dat, in het algemeen, de positie van de elleboog belangrijker is dan die van de duim. Toen ik lowbar nog deed legde ik de duim er omheen.
 
Ik denk dat, in het algemeen, de positie van de elleboog belangrijker is dan die van de duim. Toen ik lowbar nog deed legde ik de duim er omheen.

ik heb persoonlijk het idee dat als je je duim erom heen doet dat je je ellebogen wel meer naar beneden kunt krijgen. maar dat daardoor je pols ook een stuk meer buigt.
 
ik heb persoonlijk het idee dat als je je duim erom heen doet dat je je ellebogen wel meer naar beneden kunt krijgen. maar dat daardoor je pols ook een stuk meer buigt.

Dat laatste hangt ook af van hoe groot de hand is, flexibiliteit, de barpositie (in de hand) en in hoeverre je daadwerkelijk knijpt. Stretchen heeft mij geholpen.
 
Doe het zelf over de bar heen
Als ik ze er omheen doe gaan mn polsen zeuren
 
thumbless. Fijner voor de polsjes
 
ja vandaag een beetje mee gespeeld tijdens het squatten. ik had wel het idee dat ik dan mijn bovenrug iets meer kon aanspannen. en daardoor iets rechter kon blijven (maar dat kan ook tussen mijn oren zitten) maar idd minder fijn voor de polsen merkte ik.

wil binnenkort denk ik wel wrist wraps aan gaan schaffen. eens kijken wat dan fijner is
 
Bij highbar voelt thumbless echt nice, bij low zo kut als wat. Bij mij althans
 
Duimen over de stang, anders gaan me polsen pijn doen.
 
Om de stang heen. Het kan dat je schouderflexibiliteit niet optimaal is? Werkt het niet zo dat je doordat de duim bovenop de stang is je minder controle hebt over de stang en daardoor eerder geneigd bent de stang omlaag te drukken (druk in tegengestelde richting als je zou willen)?
 
Voordeel van duim over de bar vind ik dat je kunt knijpen in de stang. Dit voel meteen veel sterker en ook is de spanning op de bovenrug beter. Maargoed ik squat high bar.
 
ik vind dat hij heel mooi squat (wel een beetje lange video) hij doet heel veel dingen net zoals een oly lifter. alleen dan met een low bar. en blijft relatief heel erg rechtop
http://www.youtube.com/watch?v=lNl_Y6kfYO8
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven