XXL Nutrition

Discussie over aantal dingen met trainer over 15/16 jarige die trainen.

Bezoekers in dit topic

UltraX

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
2.985
Waardering
10
Ik heb een aantal vragen omdat ik vandaag in discussie ben gegaan. Met 3 jongen van 15-16 een jonge van 22 en een trainer:P

Punt 1:
Ze leren iedereen die komt trainen eerst alles om da machines.

Punt 2:
Iemand van net 16 die 3 maanden train moet, mag geen deadlift doen omdat hij nog geen goed coordinatie heeft, ze zijden tegen mij, ik laat jou het wel doen omdat jij al meer dan een jaar traint.

Punt 3:
Iemand van net 16 die 3 maanden traint, moet veel reps doen, nooit minder als 15 dat is slecht voor je, omdat je als 16 jarige nog in de groei zit. Ten eerste de meeste van 16 stoppen wel zo'n beetje met groeien. Daarnaast nog is het slecht voor je als je 10 KG 10 keer kunt doen, omdat je nog in de groei zit.

Punt 4:
Als je 6 maanden op 1 gewicht blijft en en dan ga je van 6 kg 10 reps naar 6 kg 30 reps dan pas als je dat ongeveer doet ga je hetzelfde met 8 kg doen.
Dan heb je net zoveel progressie als dat je op lagere reps zit van 10 x 10 kg wat je kunt zonder echt te zwaar te pakken.

Ik ben van mening iemand van 15/16 die 10 kg zelfstandig kan doen en ook wanneer hij de oefening gewoon goed uitvoert, niet ten koste gaat van zijn lichaam, groei omdat hij mischhien nog in de 'groei' zit.



Ik hoop graag dat jullie je mening posten, zodat ik ook goed met ondersteuned bewijs, en zeker weet dat ik gelijk hebt:P Want ik zal zeggen, ik zit ****ing in een dikke pussy gym.
 
1 bonk bullshit,echt 1 grote harde keutel bullshit
 
Ik weet het, helaas zijn er mensen die er anders over denken, zoals trainers in een pussy gym:P

Kan iemand nog beetje ondersteunende informatie geven, verplaats kort en krachtig:P
 
Nog harder, iemand voor de x100000?lol
 
Ik weet het, helaas zijn er mensen die er anders over denken, zoals trainers in een pussy gym:P

Kan iemand nog beetje ondersteunende informatie geven, verplaats kort en krachtig:P

1) Waarom zou iemand alles eerst in machines moeten leren, dan kan je, zodra je met losse gewichten begint gelijk weer overnieuw beginnen.
2) Hoe denk je dat je die coordinatie opbouwt? Door te deadliften!!!
3) Waarom is trainen in de groei slecht? Onderbouw het maar eens met bewezen feiten.
 
Ik heb geen wetenschappelijk bewijs nodig om te zeggen dat dit onzin is.
 
3) Waarom is trainen in de groei slecht? Onderbouw het maar eens met bewezen feiten.

hij is 16 he, iedergeval, ik ben sind =s men 15 niet eens 1 cm gegroeit. Vaak zijn mensen van 16 als uitgegroeit, dus als ze nog een klein beetje groeien is het toch gelul dat je niet zwaarder mag nemen. Omdat je nog misschien iets kan groeien etc.

Nu nog mensen bij mijn fitnescentrum wijs proberen te maken.
 
hij is 16 he, iedergeval, ik ben sind =s men 15 niet eens 1 cm gegroeit. Vaak zijn mensen van 16 als uitgegroeit, dus als ze nog een klein beetje groeien is het toch gelul dat je niet zwaarder mag nemen. Omdat je nog misschien iets kan groeien etc.

Nu nog mensen bij mijn fitnescentrum wijs proberen te maken.

Hoeft niet, de bewijslast ligt bij hun, als zij zeggen dat krachttraining slecht is als je in de groei zit dienen zij dat te bewijzen, ipv dat jij het tegendeel zou moeten aantonen.
 
1) Waarom zou iemand alles eerst in machines moeten leren, dan kan je, zodra je met losse gewichten begint gelijk weer overnieuw beginnen.
2) Hoe denk je dat je die coordinatie opbouwt? Door te deadliften!!!
3) Waarom is trainen in de groei slecht? Onderbouw het maar eens met bewezen feiten.

Het is wel een feit dat als je te zware gewichten gaat nemen in de groei dat het niet goed is voor je gewrichten. Dit is wel voor je groeischeut. Meeste groeischeuten zijn rond de 13-14 jaar? Hiermee bedoel ik dat een 12 jarige geen 250 kg moet gaan deadliften.
 
Het is wel een feit dat als je te zware gewichten gaat nemen in de groei dat het niet goed is voor je gewrichten. Dit is wel voor je groeischeut. Meeste groeischeuten zijn rond de 13-14 jaar? Hiermee bedoel ik dat een 12 jarige geen 250 kg moet gaan deadliften.

bron?
 
Junipero, maar ik heb het over mensen die al 15/ 16 zijn het, mensen die 12,13,14 zijn snap ik het nog wel.

Alex, ik weet het wel, maar die mensen en zelf jongen van 22 ofzo lopen fukcing achter te kont aan van de trainen, ze denken, hij zegt het dus het is goed. Ze geven ook iedereen het advies om 15 reps te doen. Een tegen een vrouw van 16 die wat wil afvallen en staker lichaam wil krijgen zeggen ze 15 reps, tegen iemand die sterker wil worden zeggen ze 15 reps, tegen iemand van 22 die meer massa wil zeggen ze 15 reps.

Ik denk echt waar gaat dit over:P
 
Man; 1.80 is toch groot genoeg; dus dat groeien maakt toch niet uit.
Wat heb je er nu aan om 1.90 te worden; alleen maar lastig.

(De meeste mensen rond de 16 zijn wel 1.80 denk ik)
 
Junipero, maar ik heb het over mensen die al 15/ 16 zijn het, mensen die 12,13,14 zijn snap ik het nog wel.

Alex, ik weet het wel, maar die mensen en zelf jongen van 22 ofzo lopen fukcing achter te kont aan van de trainen, ze denken, hij zegt het dus het is goed. Ze geven ook iedereen het advies om 15 reps te doen. Een tegen een vrouw van 16 die wat wil afvallen en staker lichaam wil krijgen zeggen ze 15 reps, tegen iemand die sterker wil worden zeggen ze 15 reps, tegen iemand van 22 die meer massa wil zeggen ze 15 reps.

Ik denk echt waar gaat dit over:P

Zelfs dat van die jongere leeftijden zou ik graag bewezen zien. Als zij bij het fitness centrum iets stellen dienen zij dat te bewijzen en niet andersom, vergeet dat niet.
 
Het is toch fabel, dat je stopt met groeien als je gaat fitnessen?
 
Je kan blijven groeien tot je 21. Als je traint maak je je spieren korter en dikker dus span je de pezen ook deels aan. Pezen zitten vast aan de botten, dus er kan enige remming zitten op de groei. Maar meer dan een paar centimeter zal dit niet zijn:).
Aan topicstarter: Leer eens deftig Nederlands typen man:p
 
Je kan blijven groeien tot je 21. Als je traint maak je je spieren korter en dikker dus span je de pezen ook deels aan. Pezen zitten vast aan de botten, dus er kan enige remming zitten op de groei. Maar meer dan een paar centimeter zal dit niet zijn:).
Aan topicstarter: Leer eens deftig Nederlands typen man:p

Deftig doe ik alleen wanneer het nodig is, hier dus niet neem ik aan:P Ik had ergens gelezen op dit forum dat het een fabeltje was, maarja als het over 1 cm gaat op de 10, vindt ik het een fabel:P
 
als je goed en hardcore wil trainen, moet je ook in de 1ste plaats al niet naar zo'n "pussy gym" zoals je t zelf noemt, stappen he..
ik laat al die fitness addicts maar wat aanmodderen en volgende zomer zien we wel weer wie het meeste respect krijgt..
 
Heb geen mogelijkheid:P Enigste in de buurt van mij:P Woon namelijk in een dorp, er is nog wel een andere healthcenter, maar die is duurder en zal wel neit veel beter zijn.
 
zie toch maar nog es goed uit in jouw streek
ik vond ook eerst geen goeie club
maar na een beetje zoeken vond ik mijn huidige club (train er al 3 jaar) op 10km van bij me thuis..
want al die healthcenter, passage en andere toestanden kosten enkel geld en brengen niet hetgeen wat je volgens mij verlangt..
veel succes nog !
 
Back
Naar boven