MuscleMeat

Deadlift & Stiffed Deadlift

Bezoekers in dit topic

ultimategainer

Dutch Bodybuilder
Lid sinds
13 aug 2012
Berichten
727
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
97kg
Hallo allemaal, wat is het verschil nou tussen deze 2 ze voelen namelijk allebei hetzelfde.
 
De een is stiff legged, de ander niet.
 
ze voelen sws niet hetzelfde man.
 
Als ze hetzelfde aanvoelen doe je iets heel erg fout
 
Mijn fout ze voelen wel anders alleen wat is het verschil?
 
Deadlift trek je van de grond naar boven en stiffed legged laat je zakken vanaf je heup.Als je het goed doet voel je die meer in je hamstring.
 
Deadlift trek je van de grond naar boven en stiffed legged laat je zakken vanaf je heup.Als je het goed doet voel je die meer in je hamstring.
Dat is een romanian deadlift, een stiff legged is een romanian deadlift die wel vanaf de grond begint. Het zelfde als een gewone deadlift dus, maar met bijna geen buiging in de knie.
 
Deadlift is een compound oefening die het grootste deel van je lichaam gericht. SLDL is een onderrug verzieker.
 
een stiff legged is een romanian deadlift die wel vanaf de grond begint.


??????


SLDL EN RDL zijn twee totaal verschillende oefeningen. Bij de SLDL hoe je de benen recht maar niet op slot (stiff) en buig/strek je vanuit de onderrug om het gewicht omhoog/omlaag te brengen, je gaat hierbij zo diep als mogelijk is. Accent ligt dus op de erector

Bij de RDL Buig je vanuit de heup om het gewicht omhoog/omlaag te brengen zonder de onderrug te ronden wat de bewegingsuitslag beperkt (meesten komen niet veel dieper dan scheen/knie) en het een oefening voor de heupextensors maakt. De hoek van de benen bepaald hierbij in welke mate de hamstring kracht kan leveren (hoe rechter de benen des te sterker de hamstring)

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 19:35 ----------

Toch alleen als je je onderrug bolt?

Hoe wil je anders de erector dynamisch belasten?
 
??????


SLDL EN RDL zijn twee totaal verschillende oefeningen. Bij de SLDL hoe je de benen recht maar niet op slot (stiff) en buig/strek je vanuit de onderrug om het gewicht omhoog/omlaag te brengen, je gaat hierbij zo diep als mogelijk is. Accent ligt dus op de erector

Bij de RDL Buig je vanuit de heup om het gewicht omhoog/omlaag te brengen zonder de onderrug te ronden wat de bewegingsuitslag beperkt (meesten komen niet veel dieper dan scheen/knie) en het een oefening voor de heupextensors maakt. De hoek van de benen bepaald hierbij in welke mate de hamstring kracht kan leveren (hoe rechter de benen des te sterker de hamstring)
Dan gebruik jij een andere definitie dan mij. Voor mij is een SLDL gewoon een deadlift waarbij je zoveel mogelijk je benen gestrekt houdt zonder je rug te bollen.

Hoe wil je anders de erector dynamisch belasten?
Met een andere oefening.
 
Dat is een romanian deadlift, een stiff legged is een romanian deadlift die wel vanaf de grond begint. Het zelfde als een gewone deadlift dus, maar met bijna geen buiging in de knie.

Stiffed legged komt vanaf de heupen en gaat dieper dan de RDL.

StiffLegDeadlifts.gif
 
Stiffed legged komt vanaf de heupen en gaat dieper dan de RDL.

StiffLegDeadlifts.gif

SLDL komt vanuit de erctor zoals idd op je plaatje te zien is.

RDL komt uit de heup waarbij je je kont naar achter steekt (oude benaming van RDL is Keystone deadlift)

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Even heeeeel simpel (en nee, de plaatjes zijn niet van mij zelf)

SLDL - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - RDL
[Afbeelding niet meer beschikbaar] - - [Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 20:12 ----------

oei dat ziet er niet goed uit die onderrug

Vandaar ook mijn slechte onderrug oefening opmerking
 
oei dat ziet er niet goed uit die onderrug

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 20:07 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=SqoJ9jNjM8E

Dat is dus een RDL

Ik neem aan dat de TO ook de RDL inplaats van de stiffed legged bedoelt.
Probeer bij de "RDL" je heup goed naar achteren te drukken met het gewicht op je hielen.
Als je het gewicht laat zakken moet je de hamstring voelen strekken.
 
Ik doe romanian dead meestal vanaf een kleine ophoging voor de halter, iets vriendlijker mbt de bolling
 
Ik doe romanian dead meestal vanaf een kleine ophoging voor de halter, iets vriendlijker mbt de bolling


Het verschil tussen de deadllift en de RDL is de strechreflex van de hamstring vandaar de stang laten zakken VANAF de heup tot je de hamstring goed voelt strekken. Wat jij doet is een rackpull.
 
Back
Naar boven