XXL Nutrition

Constant wisselen van oefeningen

Bezoekers in dit topic

Ruig

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2011
Berichten
833
Waardering
70
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
9%
Avond,

ik weet niet of het al eerder is behandeld maar kon het zo 1 2 3 niet vinden. Is het goed om constant (iedere week) van oefeningen te wisselen? Of is het beter om een aantal oefeningen een paar weken te doen, om vervolgens na het desgewenst aantal weken andere oefeningen te doen?

Groeten:lifter:
 
Denk dat het niet veel uitmaakt.

Grote compounds (DL, SQ, BP, Chin ups, Dips etc.) zou ik er sowieso altijd inhouden. Je zou eventueel kunnen spelen met wat isolatie oefeningen nu en dan.

Denk dat ik van isolatie oefeningen elke 2 maanden ongeveer wel verander.
 
Avond.. ???

Doe wat je prettig vind?
 
Haha avond, goedenavond.. wat maakt het uit? :P

OT: Ik houd sowieso de compound oefeningen er altijd in, maar begon te twijfelen of ik misschien te veel varieer in isolatie oefeningen.
Voorbeeld: Als ik rug doe, doe ik sowieso deadlift en chin-ups, daarbij doe ik dan 3 isolatie oefeningen die ik continue afwissel, is dat goed?
 
Haha avond, goedenavond.. wat maakt het uit? :P

OT: Ik houd sowieso de compound oefeningen er altijd in, maar begon te twijfelen of ik misschien te veel varieer in isolatie oefeningen.
Voorbeeld: Als ik rug doe, doe ik sowieso deadlift en chin-ups, daarbij doe ik dan 3 isolatie oefeningen die ik continue afwissel, is dat goed?

Waarom niet? ;)
 
Ik zou het niet weten, vandaar de vraag :P

Bedankt voor het snelle antwoord :)
 
Denk dat het niet veel uitmaakt. Zou gewoon doen wat jij prettig vind. =)
 
lijkt me lekker
 
Zolang je elke spier maar goed belast is het prima, zeker voor rug is verschillende oefeningen god zodat je elke spier in je rug goed aanpakt.
 
Oké!
Ik heb trouwens bijna nooit spierpijn in mijn rug, dat is niet erg zolang ik vooruitgang boek toch?
 
Oké!
Ik heb trouwens bijna nooit spierpijn in mijn rug, dat is niet erg zolang ik vooruitgang boek toch?

Ik heb nooit spierpijn maar ben al 13 kilo aangekomen :)
 
maakt geen ruk uit
 
Oké!
Ik heb trouwens bijna nooit spierpijn in mijn rug, dat is niet erg zolang ik vooruitgang boek toch?

Toen ik net begon met trainen, vond ik spierpijn wel fijn. Gaf me toch een indicatie dat ik die spiergroep flink heb aangepakt.

Maar eigenlijk, als ik goed begrijp waar de meeste spierpijn vandaan komt, kun je beter geen spierpijn hebben.

Ik krijg spierpijn als ik:
- Niet consequent aan mijn schema heb gehouden (Een dag overslaan o.i.d.)
- Niet goed gegeten heb (Voornamelijk laag in eiwitten)
- Niet goed gerust heb
- Veel stress
- Slechte nachtrust
 
Back
Naar boven