Fitness Seller

buikspieren wel of niet trainen ?

wel of niet


  • Totaal stemmers
    172

Bezoekers in dit topic

luppie

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid sinds
15 jul 2004
Berichten
12.344
Waardering
3
worden mijn buikspieren genoeg belast bij squaten, standing oh presses, en deadliften ?
ik stem voor niet
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van hoeveel jij squat, deadlift, rowt en met welke loads.

Iemand uit de PL sectie zal normaal gezien niet extra hoeven te trainen imo, iemand van de bodybuilding logs, tjah... hangt nogal af van hoeveel machines je gebruikt.:D
 
ik vind van niet ook vind ik de buikspieren mooier als ze niet te ver na voren komen en dat krijg je wel van ze apart te trainen.
 
Laatst bewerkt:
4 setjes buikspieren per week kan geen kwaad. Als sla ik ze meestal over.. maar dat is omdat ik er geen zin in heb :p
 
Ik houd het voorlopig op3x in de week 20 legraises....
Verder houd ik het ook voor gezien!
 
eerlijk gezegt train ik ze nooit apart, maar ze zijn wel steenhard als ik door mijn vetlaag heen prik :D hoe ze eruit zien geen idee, zie ik over een aantal maanden wel.
 
Ik heb er nooit echt aandacht aan besteed, maar sinds een maand of twee train ik ze 3 maal per week (3 oefeningenmet 3 setjes). Doordat ik nu redelijk droog begin te worden sortreert het eindelijk effect, omdat ik ze daadwerkelijk begin te zien. Dat is voldoende motivatie om ermee door te gaan.
 
Niet, nog nooit gedaan ook niet en heb nog steeds de "blokken" erop staan :D :D
 
logisch nadenkend

als je je buikspieren zou trainen met squat overhead etc gebruik je ze dus in die beweging.

sterkere buikspieren zou dan betekenen hoger squat niet?
dus waarom dan niet trainen?



maar ik train ze ook gewoon omdat ik grote abs wil
 
logisch nadenkend

als je je buikspieren zou trainen met squat overhead etc gebruik je ze dus in die beweging.

sterkere buikspieren zou dan betekenen hoger squat niet?
dus waarom dan niet trainen?



maar ik train ze ook gewoon omdat ik grote abs wil

Enkel als zij de zwakste schakel in de ketting zijn, maar ja je hebt gelijk.
 
na het squatten je buikspieren FF een paar setjes meedoen.
ze staan dan al lekker op scherp na je zware squats.
je onderrug train je toch ook met DL,s.
waarom zou je het risico lopen van onbalans in je middenromp.
 
al doe je maar 4 setjes 1 x per week. maar vind gewoon dat je ze moet trainen. ( zelf doe ik er 2 x 4 setjes per week)

Je buik, moet ook getrained worden d.m.v. een Iso'tje...
Net als dat ik niet echt geloof dat hmstrings alleen groeien d.m.v. romian/stiff deadlifts. Ook deze moet minimaal 1 per per week ( wanneer mogelijk) onderwopren worden aan een goede iso...

Verder vind ik ook nog leuker om buikspieren met iets met gewicht te doen bij voorkeur: standing cable crunches/machines.
 
Als je diepere dalen wilt in je abs moet je hogere toppen kweken... dat red je niet met squats en deadlifts dus ja, hypertrophy gerichte training voor je buikspieren horen erbij.
 
Net als dat ik niet echt geloof dat hmstrings alleen groeien d.m.v. romian/stiff deadlifts. Ook deze moet minimaal 1 per per week ( wanneer mogelijk) onderwopren worden aan een goede iso...
-----------------------------------------------------------------------------------------


o nee....????
die van mij gaan het hardste van alle spieren op het moment.
puur door 2 keer in de week SL-DL,s
ik deed ook altijd leg-curls maar sinds ik SL-DL of Romanian DL doe gaan ze als kool.
 
Ik train mijn buikspieren 3x per week 5 tot 15reps 2 tot 3setjes (afhankelijk van het deel van mijn trainingscyclus) op een decline bench en leg een schijf van 1,25kg tot +25kg (ook afhankelijk van mijn trainingscyclus) in mijn nek (pak zwaarder dan op de borst). Ik denk dat het nodig is om de buik afzonderlijk te trainen, zeker en alleen al door het feit dat ik DL's doe, ik wil geen imbalans bij spierantagonisten.

Verder hoop ik ook dat de buikspieren intensief trainen (geen 500+ reps, maar korte sets met veel gewicht) voor een deftige testosteron respons zal zorgen. Sinds ik het nu al een half jaartje zo doe, is mijn buik veel sterker geworden en ondanks een 15% bf begin ik de bovenste blokken duidelijker te zien... kan niet wachten om te cutten en dan naar het strand te gaan :p
 
3X per week machine crunches +allerhande crunch dinge op de mat. Ik hoe van een vette sixpack :), mag dan ook niet klagen over men sixpack, het zijn vervelende oefs maar met wat deadliften en squaten red je het niet om een mooie sixpack te krijge.
 
Train ze niet apart. Heb het idee dat ik ze genoeg train met squatten en deadliften.
Een sixpack is ook slechts een kwestie van droog komen te staan :).
 
Eerlijk?

1x in de week :o

En toch nog beter dan niet lijkt me.
 
ik zou ze wel appart trainen, je traint ze ook wel bij andere oefeningen maar niet zo goed als echte crunches
 
leuk om te trainen als het andere materiaal dat je nodig hebt bezet is.
 
Back
Naar boven