| |||||||
| Registreren | Forumregels | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: feb 2010 Locatie: In your mind Leeftijd: 46 Geslacht: M
Stats: 1m97 96kg 17% Karma: ![]() | BORSTTRAINING gaat niet lekker !
Ik ben wel wat kwijt na 10 jaar.De borsttrainingen gaan niet lekker. Ik hang aan de cables, doe flyes met dumbells van 18 kilo ieder, doe benchpressen en let hier extra op de uitvoering van alle oefeningen, ook let ik op het gewicht. Met borsttraining doe ik meestal 10.8.6.6, de laatste twee pak ik de zwaarste gewichten die ik er nog net uit kan persen. Ik let echt op mijn houding maar....als ik in de kleedkamer ben na afloop voel ik geen keiharde spanning in de getrainde borstspieren, WAT VOLGENS MIJ WEL DE BEDOELING IS ! Heb zelfs instructeur er bij gehaald om te kijken of houding en uitvoering goed zijn,en dat waren ze. Wat kan ik fout doen jongens, ben bijna 2 meter maar dat moet niks uitmaken.Ik snap het niet. ![]() Ook borst moet toch keistrak staan als je klaar bent met een training of mis ik nu wat...de laatste twee van 6 krijg ik net net omhoog,dus het gewicht moet ok zijn...de overige spiergroepen gaat prima. Herkent iemand deze shit. Bedankt alvast. Laatst aangepast door ron1 : ma 15 mrt 2010 om 10:03 |
| | |
| | #2 |
| Freaky Bodybuilder | Re: BORSTTRAINING gaat niet lekker !
een lekkere pompset van 15 reps erachter knallen tot failure
__________________ Skinnie heeft sponsors nodig!! Kom maar op met uw gulle gaven!! |
| | |
| | #3 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: feb 2010 Locatie: In your mind Leeftijd: 46 Geslacht: M
Stats: 1m97 96kg 17% Karma: ![]() | Re: BORSTTRAINING gaat niet lekker !
Ok, en dat eenmalig dus begrijp ik dit goed. En dit met het zwaarste aan gewicht of....gaarne meer info dis is HEEL ERG FRUSTREREND ! |
| | |
| | #4 |
| Massive Warrior | Re: BORSTTRAINING gaat niet lekker !
Je moet helemaal niet je reps verlagen, maar juist gelijk proberen houden!!! Geen wonder dat het niet opschiet. Dus gewoon 5-5-5-5 of 10-10-10-10 Lage reps voor kracht, hoge reps voor massa en pomp.
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** |
| | |
| | #5 |
Big T. Reps niet verlagen, maar wel bij alle andere spiergroepen die goed gaan dan toch. Dus bij borsttraining alles vasthouden op 10 zeg maar.Dus 4 keer 10, of 4 keer 8. Concreet, aantal herhalingen gelijk houden, maar wel gewicht verzwaren,klopt dit. Mischien ga ik niet diep genoeg door het stof ....!! GVD ! |
| | |
| | #6 |
Hehe nee je moet reps nooit verlagen EN je hoeft gewicht niet te verhogen in dezelfde training. Hoe ga je in godsnaam meer gewicht tillen naarmate je spieren vermoeider geraken ![]() Nee, je moet gewoon opwarmsetje doen en dan 8-10 reps proberen halen met een gewicht waar je eigenlijk maar nét 8-10 reps mee haalt. Stel dat je in je eerste set net 8 reps haalt, dan zal dat moeilijker worden in de daarop volgende sets. Probeer dan toch die 8 reps te halen desnoods met een spotter. En nu komt het: de volgende training moet je die 8 reps steeds makkelijker halen, tot je er 9 haalt. De training daarop probeer je er 10 te halen! Pas als je de 10 haalt ga je het gewicht verhogen. Ipv 10 met 80kg ga je bijv naar 85 kg en probeert daar weer 8 reps mee te halen. Je kan dit voor alle spiergroepen toepassen. Het is de bedoeling dat je de laatste rep goed kan uitvoeren, je hoeft niet te zoeken naar falen.
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** |
| | |
| | #7 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: jul 2008 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: 1m89 64kg 14% Karma: ![]() | Re: BORSTTRAINING gaat niet lekker !
Big-t ik denk dat heeeel veel mensen die op massa trainen en een split doen aan gewicht verhogen doen(ik ook), dus bijv 10-8-6-6 zoals Ron zegt. Eigenlijk trainen we dus allemaal fout?
|
| | |
| | #8 |
| Freaky Bodybuilder | Re: BORSTTRAINING gaat niet lekker !
zo te lezen traint TS al 10 jaar.......
__________________ Skinnie heeft sponsors nodig!! Kom maar op met uw gulle gaven!! |
| | |
| | #9 | |
Citaat:
Je zal sowieso groeien als er uitputting en intensiteit is, maar de vraag is of je optimaal traint. Er moet logica in je training zitten. Je moet over een bepaalde termijn op één of andere manier je intensiteit kunnen verhogen, en uiteraard je massa zien toenemen. Fout is een groot woord, ik zie de logica niet en ik vind het niet nuttig. Waarschijnlijk helpt het niet en ga je betere resultaten behalen als je het veranderd.
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** | |
| | |
| | #10 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 20 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: ![]() | Re: BORSTTRAINING gaat niet lekker !
Je traint voor keiharde spanning in je borstspieren? Als je sterker en groter word zie ik het probleem niet.
__________________ ┌─┐ ┴─┴ ಠ_ರೃ |
| | |
| | #11 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: jun 2006 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: - - - Karma: ![]() ![]() | Re: BORSTTRAINING gaat niet lekker !
Ik ben geneigd Big-T te geloven
__________________ 1.90m 118kg |
| | |
| | #12 |
Oke, merkte je dan ook meer kracht en massa toen je niet meer zo bent gaan trainen? En is het ook niet te 'zwaar' voor je lichaam om bijna elk setje tegen je max aan te zitten?
|
| | |
| | #13 |
Ik merkte vooral toename in massa toen ik ging focussen op erg zware reps die zorgvuldig worden uitgevoerd (zonder falen, grote rom). Intensiteit is het sleutelwoord, als het niet zwaar is dan heeft het geen effect. Nee, van een zware training die opgevolgd wordt met voldoende rust ga je niet overtraint geraken. Als je kracht wil moet je meer 5x5 gaan trainen, maar ik richt me niet op kracht.
| | |
| | #14 |
Oke, dus jij laat je nooit een paar extra reps spotten door iemand? En wat is de reden daarvoor om niet tot falen te gaan? Trouwens een voorbeeldje, vandaag train ik rug en ik wou beginnen met latpulldown, dat gaat meestal zo; eerst opwarmen en wat opwarm setjes; 12 reps x 60 kg, 10 reps x 70 kg, 8 reps x 80 kg en als laatste nog een keer 8 reps x 80 kg met 1/2/3 reps spots of soms zo: 15x50,12x60,10x70 en 8x80. Als ik dan volgens 'jou principe' ga trainen, hoe moet ik dit dan doen?
|
| | |
| | #15 |
PS @ron1: als je volle en harde spieren wilt na je workout moet je gewoon wat push ups doen (stuk of 40) met je voeten op verhoogje, pomp heeft niets te maken met 'goed trainen'
| | |
| | #16 |
Of een drop set
|
| | |
| | #17 |
Guys Ik ga de 4 keer 8 proberen en dan de laatste 2 verzwaren. Ik merk nu wel dat ik meer tieten heb gekregen maar de spanning is 0,0. Typisch geval van teveel eiwit ea supplementen en een onjuiste borst workout denk ik zelf.Maar het komt goed. Denk dat bovenstaande ook afhankelijk is van hoe iemand zijn symmetrie van nature in elkaar zit. Thanx ! |
| | |
| | #18 | |
| Advanced Bodybuilder | Re: BORSTTRAINING gaat niet lekker !
Citaat:
Ron, Je kan wel kijken naar hoe en of je opgepomt bent dus of je vol zit. Maar dat geeft geen spanning, het is allemaal vocht. Denk je dat ik vol kan aanspannen na een goede training ? Forget it. Duurt een uurtje of 2 dan is de meeste pomp er uit en kan ik goed aanspannen. Vermoedelijk reageert jouw lichaam ook een beetje op die manier. Bij een halve training zal je harder zijn. Maar dat wil je uiteindelijk niet, je wil in de zomer goed staan neem ik aan. stel je schema en sets samen aan vaste aantallen. Dat je de laatste set maar 6 doet, tja het zal, maakt niet uit. Maar ga voor de bijvoorbeeld 4 of 5 x 8 of 4x10 of 12. Je maakt geen schema op basis van 12-10-8-6 dat kan wel, maar dan ga je gelijk met je maximale gewicht en met spotter maar het is een ongewone variant, meer is dan dropset met gewicht verlagen per failure of piramidesets. Wat je deed met verzwaren kan dus wel, maar dat moet dan wel zonder er van uit te gaan dat je lager gaat in reps. Wat je nu wil is ook prima de 3e en 4e set iets verhogen. Zelf verhoog ik ook per set en als het te zwaar wordt, dus ik red er geen 6 of 8 of 10, gelegen aan doelstelling, dan ben ik klaar met dat gewicht en doe ik nog een correct setje met het gewicht er net onder. Als ik van 110 naar 130kilo ga en 130 is leeg dan pak ik nog een volle set 110 als het ware. Ik heb ook de keuze gemaakt van meer reps en massa boven kracht. anyway, succes.
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/f...er-vet-115589/ nieuwe profiel update: VVM gains weer beter bf sneller omlaag. Nu weer snel terug op zwaar, squats weer naar 280, deadlift minimaal 250 en bench weer naar 180 Moet minimaal kunnen. | |
| | |
| | #19 | |
| Cool Novice | Re: BORSTTRAINING gaat niet lekker !
Citaat:
@ts. Aan het einde van je training highreps cable flyes doen helpt bij mij altijd wel | |
| | |
| | #20 | |
Citaat:
| |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| borsttraining, gaat, lekker, niet |
| Topic opties | |
| |