AndroidHealthClinic

Borst Triceps of Borst Biceps?

Bezoekers in dit topic

Cubone

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
300
Waardering
0
Heey,

Ik heb een vraag over het juiste splitschema met als doel spiermassatoename. Mijn instructeur in de gym heeft een borstbiceps- en rugtriceps-schema van 4 keer per week voor me opgesteld. Echter hebben vrienden in een andere gym een borsttriceps-schema gekregen. Ook op internet kom ik ook vooral push- en pullschema's tegen, wat mij ook eigenlijk beter lijkt omdat je je spiergroepen langer rust gunt.

Misschien is er al een eerder topic over geopend, iig heb ik die niet gevonden.

Welk schema kan ik het beste gebruiken?

Thnx! :)
 
Het schema dat je het beste ligt.
 
Borst/voorste schouderkop
 
persoonlijk vond ik de combinatie borst-biceps en rug-triceps lekkerder aanvoelen dan rug-biceps en borst-triceps + ik boekte er meer resultaat mee, ik denk dat dit gewoon persoons gebonden is.... gewoon uitproberen dus.. ik deed dit echter wel maar 1 keer per week! 4 keer per week is ook erg veel? of ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoeld...

wat ik vooral had met rug-biceps is dat ik op het einde mijn biceps oefeningen niet meer correct kon uitvoeren omdat mijn onderarmen niet meer konden...
 
houd het schema 6weken aan, bevalt het niet wissel dan om.
 
Ik wissel 't om de zoveel weken om... Zo houd ik er toch beetje variatie in.
 
wat je ook kan doen.. ene week borst/ bi, week erop borst tri,
 
Starter20 zei:
wat ik vooral had met rug-biceps is dat ik op het einde mijn biceps oefeningen niet meer correct kon uitvoeren omdat mijn onderarmen niet meer konden...

Dat probleem heb ik ook. Hoe zwaarder ik mijn rug aanpak, hoe vertiefter m'n onderarmen aanvoelen, compleet verzuurd. Mijn biceps kan nog een hoop meer, maar dat lukt dat gewoon niet meer, omdat je niet meer in die dumbbells kan knijpen.

Ik doe dus nu ook borst-biceps en rug-triceps en dat werkt echt beter zo (voor mij tenminste).
 
De borsttriceps schema zou ik gebruiken. Daar je met je borst ook jetriceps gebruikt, kan je die mooi erna afmaken.
 
ik pak altijd Borst/Biceps.
vind ik veel lekkerder.
 
Doe je toch Borst/Armen. Ben je van het gezeur af.:D
 
Starter20 zei:
wat ik vooral had met rug-biceps is dat ik op het einde mijn biceps oefeningen niet meer correct kon uitvoeren omdat mijn onderarmen niet meer konden...

Idd, dat heb ik ook op het eind met een rugbiceps-schema.
Mijn instructeur gaf me een schema voor alle spieren 2x per week, je doet dan maandag rug tripeps en dinsdag borst biceps en do en vrij opnieuw. Pushoefeningen op dinsdag en vrijdag gaan dan moeizaam omdat je triceps 'kapot' is(het lijkt mij eigenlijk ook niet goed deze in de rust te belasten).

Ik denk dat ik het beste dit schema kan gebruiken voor alle spieren 1x per week, omdat ik dan meer rust heb en omdat ik hier gelezen heb dat 1x per week optimaal is voor massatoename?

Dan ben ik eruit.

Bedankt! :)
 
Jizza zei:
Dat probleem heb ik ook. Hoe zwaarder ik mijn rug aanpak, hoe vertiefter m'n onderarmen aanvoelen, compleet verzuurd. Mijn biceps kan nog een hoop meer, maar dat lukt dat gewoon niet meer, omdat je niet meer in die dumbbells kan knijpen.

Ik doe dus nu ook borst-biceps en rug-triceps en dat werkt echt beter zo (voor mij tenminste).
Het is ook helemaal niet nodig om in dumbbells te knijpen. Uiteraard kun je dat wel doen, want dan train je idd onderarm-spieren mee. Echter, wanneer de oefening er onder gaat lijden, omdat je dan geen hh meer kan doen, dan zou ik dus minder knijpen in de dumbbells.
Tevens hoef je met rugtraining al helemaal geen verzuurde onderarmen te krijgen, wanneer je je handen gewoon als haken gebruikt i.p.v. krampachtig de stang/halter, etc. vast te grijpen.
Kortom; train je je rug, dan voel je je rug en niet onderarmen, train je biceps en voel je biceps en niet je onderarmen, train je onderarmen en voel je onderarmen.
 
als ik me rug train voel ik mijn onderarmen niet, maar mijn rug wel
als ik mijn biceps apart train voel ik mijn biceps, mijn onderarmen niet
als ik mijn biceps NA mijn rug train, kunnen ze bij de 2e biceps oefening niet meer, en ik knijp niet in de stang/dumbbell whatever... misschien gewoon nog te zwakke onderarmen..
 
Yzord zei:
De borsttriceps schema zou ik gebruiken. Daar je met je borst ook jetriceps gebruikt, kan je die mooi erna afmaken.

Zelfde geld voor rug/triceps en voor mensen die veel flybewegingen doen, voor borst/biceps
 
Mighty zei:
Het is ook helemaal niet nodig om in dumbbells te knijpen.

Ik weet het, maar onbewust blijf ik het doen. Ik concentreer mezelf echt om m'n vingers als haken te gebruiken (vooral bij bijvoorbeeld cable row), maar toch merk ik dat ik ga knijpen zodra het zwaarder wordt.
Ik probeer het al tijden af te leren, maar het lukt me gewoon niet.
 
wat je zelf persoonlijk het meeste aanspreekt, persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar borst/tri en rug/bi maar je kan dan niet max je 2e spiergroep trainen en met een borst/bi etc weer wel probleem daar is als je maandag je borst /bi doet je dinsdag miss problemen hebt met rug omdat de ondersteunende spiergroep (je bi ) nog moet herstellen van de dag ervoor. Maar miss heb jij tijd op ma / wo / vrij /zo zodat je vaak een dag rust ertussen hebt.
 
Ik vind borst/tri wel lekker. Biceps doe ik samen met schouders.
 
Back
Naar boven