Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Oefeningen

PE Kunststof Kettlebells

Kettlebells maken het mogelijk om kracht, flexibiliteit en stabiliteit in één keer te trainen! Nu zeer voordelig verkrijgbaar in nieuwe kunststof uitvoering!

• Ideaal voor zowel beginners, vrouwen en gevorderden
  • Verkrijgbaar vanaf 3 kg, met gewichtsaanduiding en kleurcode
  • Gratis oefeningenboekje bij iedere bestelling!

Meer informatie en bestellen »

Antwoord
Oud Fri 10 Feb 2012, 17:27  
Sensive
Cool Novice

Stats: M 19j 1m78 71kg 13%
Bicep oefeningen

Tijdens het uitvoeren van een barbel curl krijg ik pijn in mijn onderarm. Bij de 1e en 2e herhaling voel ik het, en bij de herhalingen erna voel ik het steeds minder. Maar nadat ik de barbell heb neergelegd voel ik echt een trekkende pijn in m'n onderarm, dit gaat wel weer weg na ongeveer 10 seconden dus het is niet blijvend.

Mijn biceps train ik altijd gezamenlijk met m'n rug, tijdens het trainen zijn m'n onderarmen ook altijd heel hard aangespannen misschien heeft dit hier iets mee te maken?
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 10 Feb 2012, 18:11  
RFFNCK
Dutch Bodybuilder

Stats: M 20j 1m89 87kg -
Heb ik ook gehad en hebben met ons vele anderen gehad. Bij mij ging het weg door m'n biceps even niet te trainen en daarna licht weer op te starten. Gaat vanzelf weg als je onderarmen ook sterker worden. Kan natuurlijk ook een ontsteking zijn van het botvlies, dan is het slim om een arts te raadplegen.
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 10 Feb 2012, 19:59  
Sensive
Cool Novice

Bij een normale barbell heb ik het t meest, maar voel het ook aardig met een ez-bar. Soms de ene keer meer dan de andere. Met alleen dumbbells heb ik het niet, behalve als ik eerst barbell curls doe :S.
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 10 Feb 2012, 20:02  
harpep
Dutch Bodybuilder

Stats: M - - -
Citaat:
Origineel gepost door Sensive Bekijk Post
Tijdens het uitvoeren van een barbel curl krijg ik pijn in mijn onderarm. Bij de 1e en 2e herhaling voel ik het, en bij de herhalingen erna voel ik het steeds minder. Maar nadat ik de barbell heb neergelegd voel ik echt een trekkende pijn in m'n onderarm, dit gaat wel weer weg na ongeveer 10 seconden dus het is niet blijvend.

Mijn biceps train ik altijd gezamenlijk met m'n rug, tijdens het trainen zijn m'n onderarmen ook altijd heel hard aangespannen misschien heeft dit hier iets mee te maken?
Mogelijk moet je je curl techniek wijzigen.

- Leg de baar zo hoog mogelijk in je handen (zo dicht mogelijk naar de polsen toe)

- De stang ligt tegen de muis van je hand aan (of enigszins erop als dat lukt).

- Vouw je vingers pas daarna zo ver mogelijk om de stang heen.

- Polsflexie moet gedurende de gehele beweging zoveel mogelijk voorkomen.
(Houdt de pols in extensie, de rug van de hand zoveel mogelijk naar beneden hangend)

- Probeer tijdens de curlbeweging niet alleen de baar naar je bovenlichaam toe te brengen, maar ook wat omhoog, daardoor schakel je ook een van de andere functies van de biceps in. (voorwaartse flexie van de schouder)

- Om de supinatie functie van de biceps in te schakelen, probeer je onderarmen zoveel mogelijk naar buiten te draaien.
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 10 Feb 2012, 21:14  
JEROENN
Cool Novice

Stats: M 16j 1m82 70kg -
Laat iemand je techniek controleren.
Train je je onderarmen niet te veel waardoor je deze pijn hebt ?
Laat je onderarmen anders even rusten ?
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 10 Feb 2012, 21:48  
Sensive
Cool Novice

Citaat:
Origineel gepost door JEROENN Bekijk Post
Laat iemand je techniek controleren.
Train je je onderarmen niet te veel waardoor je deze pijn hebt ?
Laat je onderarmen anders even rusten ?
Ik train mijn onderarmen bijna niet tot nooit:O. En ik denk dat ik wel de goeie techniek heb hoor , maar zelfs met goede techniek heb ik deze problemen. De tips hierboven zijn daarom heel goed van toepassing
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 10 Feb 2012, 22:09  
Demian
Freaky Bodybuilder

Demian's Avatar

Stats: M 17j 1m88 82kg 12%
Heb ik ook altijd, kan toch ook golferselleboog zijn...?

Ik train er omheen... niet te hard knijpen bijvoorbeeld.
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 00:28  
Ron155
Novice

Stats: M 28j 1m79 88kg 25%
Ik krijg altijd verschrikkelijk opgepompte onderarmen...
Met isolatie heb ik er minder last van.

Lichter gaan trainen ??
Of meer isolatie oefeningen

Blijft een storende factor, waar door ik wel eens verzaak met biceps.
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 11:17  
dwarff
Competitive Bodybuilder

dwarff's Avatar

Stats: M 20j 1m96 77kg -
@harep: barbell iets omhoog brengen tijdens curlen?? this geen reverse shoulder press hoor.

Probeer eens je ellebogen iets meer naar achter te houden en kortere roms te maken. Weet nie of je ook erg lange armen hebt net als ik ;p
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 11:45  
Joep86
Cool Novice

Stats: M 26j 1m79 79kg -
Bekijk Galerij (4 foto's)
Klinkt als wat ik heb/had. Heb het al 6 maanden. 3 maanden biceps helemaal niet getraind, nu alleen met dumbbels, het wordt al minder. Doet vooral pijn bij stangen waarbij je je handen dan helemaal naar buiten moet draaien. Spotten bij iemand die aan het benchen is en de stang op de steunen moeten tillen is ook echt niet relaxt.
T is bij mij links, precies de spier waarmee je je bil aan de kant trekt als je met rechts je reet wil afvegen na het schijten. Dan voel ik het namelijk ineens
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 12:27  
Roderick
Bench Freak

Roderick's Avatar

Stats: M 21j 1m93 104kg -
Stuur een bericht via MSN naar Roderick Send a message via Skype™ to Roderick
barbell curl je ook daadwerkelijk met een barbell of een EZ bar? bij de EZ bar had ik het namelijk aan het begin ook. ging van zelf weg naarmate ik door trainde. vele mensen in de sportschool hadden het zelfde gehad
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 13:30  
kaluro
Simplicity

kaluro's Avatar

Stats: M 23j 1m92 - 10%
Bekijk Galerij (5 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door dwarff Bekijk Post
@harep: barbell iets omhoog brengen tijdens curlen?? this geen reverse shoulder press hoor.

Probeer eens je ellebogen iets meer naar achter te houden en kortere roms te maken. Weet nie of je ook erg lange armen hebt net als ik ;p
Ellebogen voorwaards brengen is een biceps functie, het spreekt de biceps meer aan dus.
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 14:16  
boterham
Dutch Bodybuilder

boterham's Avatar

Stats: M 22j 1m87 90kg 10%
Citaat:
Origineel gepost door Roderick Bekijk Post
barbell curl je ook daadwerkelijk met een barbell of een EZ bar? bij de EZ bar had ik het namelijk aan het begin ook. ging van zelf weg naarmate ik door trainde. vele mensen in de sportschool hadden het zelfde gehad
Same here. Vond het eerlijk gezegd wel lekker altijd.
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 14:42  
Ludens
Dutch Bodybuilder

Ludens's Avatar

Stats: M 42j 1m82 100kg 11%
Een barbell 'dwingt' je onderarmen in een supinatie hoek die voor velen maximaal en voor sommigen meer dan maximaal is. Er pleit niets voor het gebruik ervan tijdens curl oefeningen. Met een EZ zal je dit probleem -als dat de oorzaak is van je klachten- niet hebben. Wellicht nuttig om een poosje te proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud Sat 11 Feb 2012, 14:52  
Vito
Monstrous Giant

Vito's Avatar

Stats: M - - -
Bekijk Galerij (4 foto's)
EZ Bar gebruiken
edit was al genoemd hierboven dus
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 12 Feb 2012, 18:57  
Sensive
Cool Novice

Citaat:
Origineel gepost door Joep86 Bekijk Post
Klinkt als wat ik heb/had. Heb het al 6 maanden. 3 maanden biceps helemaal niet getraind, nu alleen met dumbbels, het wordt al minder. Doet vooral pijn bij stangen waarbij je je handen dan helemaal naar buiten moet draaien. Spotten bij iemand die aan het benchen is en de stang op de steunen moeten tillen is ook echt niet relaxt.
T is bij mij links, precies de spier waarmee je je bil aan de kant trekt als je met rechts je reet wil afvegen na het schijten. Dan voel ik het namelijk ineens
Ja ik heb hetzelfde als jij en er ook last van als ik de stang meehelp op de steunen te tillen.
Citaat:
Origineel gepost door Vito Bekijk Post
EZ Bar gebruiken
edit was al genoemd hierboven dus
Ik gebruik de ez bar ook, ik denk dat ik nu dus ga overstappen op alleen dumbbells
  Met citaat antwoorden
Antwoord
Topic opties

DutchBodybuilding.com © 2012