AndroidHealthClinic

Hoe kan ik het beste beginnen

Bezoekers in dit topic

johandebruin

Novice
10 jaar lid
Lid sinds
20 jan 2007
Berichten
9
Waardering
0
Hoe kan ik het beste beginnen met trainen
Ik ben vrij klein (1,68) en weeg niet veel (53 kg).
hoevaak kan ik het beste trainen om meer spieren te krijgen ?
Ik ben 18 jaar kan het je groei dan nog vertragen as je bijv 3 a 4 keer per week ga trainen ?
 
Idd stickies lezen. Wat tips: Beginnen met een basic split van 3 x per week. Goed vreten (genoeg eiwitten/KH/calorieën). Zeker aan het begin zal je aardig snel gainen:).
 
IK zet beginners meestal hier op


Schema is een full-body schema wat je 2-3 keer per week doet


Week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), rust tussen sets 60sec, trainings gewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst.

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 4 t/m 6, trainingstempo 1-0-2 (1 sec positief, 0 sec vasthouden, 2 sec negatief), 2 sec , rust tussen sets 90sec, trainings gewicht iets belangrijker, laatste set moet moeilijk gaan, maar uitvoering blijft het belangrijkst .

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 7 RUST

Week 8 en 9 zelfde oefeningen alleen 12 reps ipv 15, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), 90 sec rust. Door de minder reps kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk.

Week 10 en 11 zelfde oefeningen alleen 10 reps ipv 12, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk.

Week 12 en 13 zelfde oefeningen alleen 8 reps ipv 10, 1-0-2 tempo (1 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Alle sets moeilijk.

Je hebt nu 3 maanden een FB gedaan, de belangrijkste oefeningen goed leren uitvoeren en geleerd welke trainingsgewichten te gebruiken.

Je kan nu kiezen FB verder te gaan of op een splitvatiant over te gaan. Perssonlijk vind ik dan een pull/push/benen schema het best als opvolger voor een FB
 
Back
Naar boven