AndroidHealthClinic

arm groei stagneerd

Bezoekers in dit topic

Maichel

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2005
Berichten
130
Waardering
0
zoals de titel van het topic heb ik problemen met me armen. ik train ze zeer afwisselend en normaal gezien genoeg:
maandag
borst (4 soms 5 sets)
triceps(1 set lekker zwaar)

dinsdag
rug (4 soms 5 sets)
biceps(1 set lekker zwaar)

woensdag
rustdag

donderdag
armen ( 6 sets)

vrijdag
schouders (4 sets)

Ik heb die 2 extra sets arm oefeningen erbij gedaan omdat ik vind dat het volume achterblijft (heb nu een bovenarm omtrek van 38cm, pomp). Het gewicht vind ik geen probleem, voor me triceps bv 80kg (triceps pushdown) en voor de biceps bv 30 kg (barbell curl).

Is er iemand van jullie die ook 21e doet voor de biceps, ik ben er namelijk aan verslaafd en vind dat naar mijn mening de beste maar toch geen groei :(

HULP gevraagd
benen (3 sets)
 
hoe ver ga? ik merk dat ze pas lekka groeien wanneer je echt alles geeft, pas als je ze helemaal heb dood gebrand en de laatste paar reps alleen nog maar haalt omdat iemand je helpt...

21en is trouwens erg lekka voor je biceps ja!!!
 
die 80 kg triceps pushdown red je niet. Waarschijnlijk 2 catrollen. Ryu doet 21en voor biceps en hij heeft armen van 45 cm dus hij gaat er goed op.

hoe ziet je schema eruit voor armen?
 
Hier moet nog een hoop aan veranderen, je doet in totaal evenveel sets voor armen als voor je borst en rug bij elkaar. Als toppunt doe je maar 3 sets voor je benen ???. Je hebt nog een hoop te leren, dus lees de stickies maar even door en zoek eventueel naar schema's van andere leden als uitgangspunt.

succes!
 
de pushdown is idd met katrol. die zonder katrol haal ik net 20 kg :) en die met 1 katrol haal ik 45 kg.

Om op de benen terug te komen.
ik doe 4 oefeningen(typfoutje) en dan DL de ene week met gestrekte benen en de andere week iets gebogen, ook zet ik men voeten anders als afwisseling( recht, binnen of buiten).
 
21en kan best werken, maar niet voor iedereen.
als je niet vooruit gaat moet je veranderen.
Persoonlijk zou ik 21en alleen gebruiken als afwisseling/schok training. Dus zeker niet elke training!

misschien eens je volledige schema compleet omgooien en alles 2 keer per week of 2 keer per 8 of 9 dagen aanpakken.
 
Moob zei:
21en kan best werken, maar niet voor iedereen.
als je niet vooruit gaat moet je veranderen.
Persoonlijk zou ik 21en alleen gebruiken als afwisseling/schok training. Dus zeker niet elke training!

misschien eens je volledige schema compleet omgooien en alles 2 keer per week of 2 keer per 8 of 9 dagen aanpakken.
tis mss een stomme vraag :p maar wat is 21en?
 
Fosje zei:
Voor de mensen die 21en niet kennen, het is een variant op de biceps curl.
Eerst maak je 7 reps een halve beweging (van begin tot onderarmen horizontaal ong.) daarna 7 reps van boven tot halverwege (vooral negatief is zwaar hier) en daarna nog 7 reps volledige bicpes curl, dit alles zonder pauzes
Met dank aan Fosje en... de zoekfunctie, scheelt mij weer typ werk.
 
Word je zowel sterker als zwaarder, maar je armen worden niet groter ?
 
misschien dumbbell training met afwisselde oefeningen..
af en toe 21en wat isolatie oefeningen en wat andere triceps oefeningen en variaties erop... valt een hoop over te vinden...
 
O man, alweer achterblijvende armen, niet lullig bedoeld maar dit is al de 20e keer dat er een "beginner" over achterblijvende armen begint deze week.

Als je een normale training doet voor benen praten we weer eens verder:cool:
 
Ik doe voor mijn biceps 2 supersetjes met de barbell en dan nog 3 setjes preachercurl. Dit doe ik na de rugtraining zodat me biceps al lekker warm zijn, en mijn biceps gaan echt hard nu! werkt voor mij echt perfect!

met dat 21e bedoel je wss superset.....wat ik iig bedoel met een superset:
je pakt een barbell met beide handen tegen elkaar aan(dus in het midden van de barbell) en curlt die 7 keer, dan doe je je handen iets breder en curl je dat weer 7 keer, en tot slot doe je je handen nog breder en curl je die ook weer 7 keer. Wss bedoel je dit dus met 21e
 
21-en:
eerst 7 lage reps, dus niet verder dan elleboog hoogte.
dan 7 reps hoge reps, dus niet lager dan elleboog hoogte.
dan 7 complete reps.
 
bestaat er ook iets dergelijk voor de triceps?
 
Back
Naar boven