Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Oefeningen

Antwoord
Oud 18 December 2003, 11:12  
Glitz
Cool Novice

Glitz's Avatar

Stats: M
Question Aflijnen, Power...

Advertentie
Ik vroeg me af welke oefeningen (elke spiergroep), het beste waren om je lichaam vorm te geven en af te lijnen.

Ik train al een tijdje puur op kracht ik kom wel veel spiermassa bij maar het blijft dan ook wel bij spiermassa en ik zie er geen goede aflijning in van mijn spieren.

Welke oefeningen, hoe zou ik mijn oefeningen dan het beste doen om die aflijning te verkijgen.

Alvast bedankt!!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 11:19  
Raistlin
Competitive Bodybuilder

Raistlin's Avatar

Stats: M 33j
De vorm van de spieren is genetisch bepaald. Je kan ze alleen massa geven, en als je betere 'aflijning' wilt proberen je vetpercentage naar beneden te halen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 12:11  
dandyman
Huge Freak

dandyman's Avatar

idd, massa vergroot de spieren en met een laag vet% zie je de seperatie beter wat dus zorgt vor een betere definitie
hoe groter de spieren en lager t vet hoe meer definitie
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 12:13  
D.
Huge Freak

Stats: M - - -
Het woord aflijning kan ik niet helemaal plaatsen. Ik weet wel dat als je er gespierd uit wilt zien, je je hoge traps moet trainen. Deze dragen het meest bij aan een 'gespierd' uiterlijk, voor de leken.
Bij een vrouw ziet ze er al een stuk strakker uit als ze strakke triceps heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 12:16  
Glitz
Cool Novice

Glitz's Avatar

Wat bedoel je met hoge traps?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 12:17  
dandyman
Huge Freak

dandyman's Avatar

de zgn stierennek
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 13:50  
KaLe
Mommy's little monster

KaLe's Avatar

Stats: M 33j 1m69 95kg -
Citaat:
Origineel gepost door D.
Het woord aflijning kan ik niet helemaal plaatsen. Ik weet wel dat als je er gespierd uit wilt zien, je je hoge traps moet trainen. Deze dragen het meest bij aan een 'gespierd' uiterlijk, voor de leken.
Bij een vrouw ziet ze er al een stuk strakker uit als ze strakke triceps heeft.

hij bedoelt defenitie

goeie definitie, of aflijning zoals jij het zegt, krijg je met een laag vetpercentage. de definitie heb je al, maar het is (veel) minder zichtbaar met een laagje vet.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 14:28  
M4yD4y
Guest

Stats:
aflijnen == definitie == dieet.

Voor de rest zwaar/korte, compound oefeningen met een tikkeltje isolatie oefeningen.

mvg.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 14:52  
Esperantisto
Huge Freak

Esperantisto's Avatar

Stats: V 50j
en ter aanvulling: trainen naar rato van je spiermassa voor een lichaamsonderdeel niet of je er verrukt van bent .

Betekent dus: niet extreem veel buik - borst - armen - schouders voor mannen en niet zo extreem veel buik- billen - benen voor vrouwen.
Voor goede spierontwikkeling zoals M4yD4y zegt: veel basis/compoundoefeningen: squat -deadlift - optrekken - dips - bankdrukken.. en die aanvullen met isolatie oefeningen.. mooiste zou zijn als die assists zijn voor de grote oefeningen, dwz. dat ze je helpen bij het verbetern van resultaat bij bankdrukken-squatten-deadliften.

en ja.. dieet doet het meeste. Goed dieet
- vrij hoog in eiwit (2-3x je MLM of 2x lich.gew.)
- ook vrij hoog in vet (30% is optimaal, 40-60% als je echt een ketodieet volgt)
- restant in KH, niet te veel... vooral weinig KH als je definitie wilt krijgen..
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2003, 22:09  
Glitz
Cool Novice

Glitz's Avatar

wat zijn compoundoefeningen? ge hebt al enkele voorbeelden gegeven maar wat is de definitie van dit woord...? Kan het er niet echt uit aflijden
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2003, 22:46  
bart82
<+> DBB Goeroe <+>

bart82's Avatar

Stats: M 31j
Citaat:
Origineel gepost door Glitz
wat zijn compoundoefeningen? ge hebt al enkele voorbeelden gegeven maar wat is de definitie van dit woord...? Kan het er niet echt uit aflijden
compound oefeningen zijn oefeningen waarbij je nog extra spieren/spiergroepen aanspreekt naast de doelgroep, bij bv. het benchen pak je naast je borst ook nog je triceps, voorste schouderhoofd,...

de tegenhanger van de compound is de isolatieoefening, deze voer je meestal uit op een apparaat, met deze oefeningen pak je enkel één bepaalde spier/spiergroep aan, bv. peck-deck, concentration curls,...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 3772 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties

Interesse in fitness?