Fitness Seller

Aflijnen, Power...

  • Topic starter Glitz
  • Startdatum
  • Reacties 10
  • Weergaven 10K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Glitz

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
141
Waardering
0
Ik vroeg me af welke oefeningen (elke spiergroep), het beste waren om je lichaam vorm te geven en af te lijnen.

Ik train al een tijdje puur op kracht ik kom wel veel spiermassa bij maar het blijft dan ook wel bij spiermassa en ik zie er geen goede aflijning in van mijn spieren.

Welke oefeningen, hoe zou ik mijn oefeningen dan het beste doen om die aflijning te verkijgen. :help:

Alvast bedankt!! :thumbs:
 
De vorm van de spieren is genetisch bepaald. Je kan ze alleen massa geven, en als je betere 'aflijning' wilt proberen je vetpercentage naar beneden te halen.
 
idd, massa vergroot de spieren en met een laag vet% zie je de seperatie beter wat dus zorgt vor een betere definitie
hoe groter de spieren en lager t vet hoe meer definitie
 
Het woord aflijning kan ik niet helemaal plaatsen. Ik weet wel dat als je er gespierd uit wilt zien, je je hoge traps moet trainen. Deze dragen het meest bij aan een 'gespierd' uiterlijk, voor de leken.
Bij een vrouw ziet ze er al een stuk strakker uit als ze strakke triceps heeft.
 
Wat bedoel je met hoge traps?
 
D. zei:
Het woord aflijning kan ik niet helemaal plaatsen. Ik weet wel dat als je er gespierd uit wilt zien, je je hoge traps moet trainen. Deze dragen het meest bij aan een 'gespierd' uiterlijk, voor de leken.
Bij een vrouw ziet ze er al een stuk strakker uit als ze strakke triceps heeft.


hij bedoelt defenitie ;)

goeie definitie, of aflijning zoals jij het zegt, krijg je met een laag vetpercentage. de definitie heb je al, maar het is (veel) minder zichtbaar met een laagje vet.
 
aflijnen == definitie == dieet.

Voor de rest zwaar/korte, compound oefeningen met een tikkeltje isolatie oefeningen.

mvg.
 
en ter aanvulling: trainen naar rato van je spiermassa voor een lichaamsonderdeel niet of je er verrukt van bent .

Betekent dus: niet extreem veel buik - borst - armen - schouders voor mannen en niet zo extreem veel buik- billen - benen voor vrouwen.
Voor goede spierontwikkeling zoals M4yD4y zegt: veel basis/compoundoefeningen: squat -deadlift - optrekken - dips - bankdrukken.. en die aanvullen met isolatie oefeningen.. mooiste zou zijn als die assists zijn voor de grote oefeningen, dwz. dat ze je helpen bij het verbetern van resultaat bij bankdrukken-squatten-deadliften.

en ja.. dieet doet het meeste. Goed dieet
- vrij hoog in eiwit (2-3x je MLM of 2x lich.gew.)
- ook vrij hoog in vet (30% is optimaal, 40-60% als je echt een ketodieet volgt)
- restant in KH, niet te veel... vooral weinig KH als je definitie wilt krijgen..
 
wat zijn compoundoefeningen? ge hebt al enkele voorbeelden gegeven maar wat is de definitie van dit woord...? Kan het er niet echt uit aflijden
 
Glitz zei:
wat zijn compoundoefeningen? ge hebt al enkele voorbeelden gegeven maar wat is de definitie van dit woord...? Kan het er niet echt uit aflijden

compound oefeningen zijn oefeningen waarbij je nog extra spieren/spiergroepen aanspreekt naast de doelgroep, bij bv. het benchen pak je naast je borst ook nog je triceps, voorste schouderhoofd,...

de tegenhanger van de compound is de isolatieoefening, deze voer je meestal uit op een apparaat, met deze oefeningen pak je enkel één bepaalde spier/spiergroep aan, bv. peck-deck, concentration curls,...
 
Back
Naar boven