XXL Nutrition

3x per week fullbody (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Hoi


Ik ga toch proberen eens een tijdje 3x per week fullbody te trainen.


Graag kritiek op onderstaand schema. Dit is de basis en zal varieeren met oefeningen/sets/reps.


Dag 1
Fullsquat
Chins
Bent over row
Pulltrough
Incline benchpress
Widegrip uprightrow
Weighted dips
Barbellcurl
Standing calves

Dag 2
Clean and press
Frontsquats
Goodmornings
Bent over row
Closegrip bench
Hammercurl
Barbellshrugs
Facepulls
Legraises

Dag 3
Benchpress
Deadlift
Supinated chins
Ropecurl
Tricepcoïtustension
Lunges
Glute ham raises
Seated calves
 
Laatst bewerkt:
Oud, wat flik jij me nu?
Dit i.v.m. je blessures?
 
Oud, wat flik jij me nu?
Dit i.v.m. je blessures?

Jup. Ik wil ook snel weer mijn oude kracht terugwinnen. Ik ben echt veel kracht verloren door al die klote blessures, ziek zijn en vakanties.
 
Hoi


Ik ga toch proberen eens een tijdje 3x per week fullbody te trainen.


Graag kritiek op onderstaand schema. Dit is de basis en zal varieeren met oefeningen/sets/reps.


Dag 1
Fullsquat
Chins
Bent over row
Pulltrough
Incline benchpress
Widegrip uprightrow
Weighted dips
Barbellcurl
Standing calves

Dag 2
Clean and press
Frontsquats
Goodmornings
Bent over row
Closegrip bench
Hammercurl
Facepulls
Legraises

Dag 3
Benchpress
Deadlift
Supinated chins
Ropecurl
Tricepcoïtustension
Lunges
Glute ham raises
Seated calves


ik zie een aantal oefeningen die ik niet ken, zoals, Pulltrough , Clean and press,Facepulls, Ropecurl.
Kan je me uitleggen wat ze zijn en hoe je gedaan moeten worden, misscien dat als ik het lees ze wel herken.
 
ik zie een aantal oefeningen die ik niet ken, zoals, Pulltrough , Clean and press,Facepulls, Ropecurl.
Kan je me uitleggen wat ze zijn en hoe je gedaan moeten worden, misscien dat als ik het lees ze wel herken.

kijk ff op google zou ik zeggen ;)
 
HST-style? :D
 
1 ding: denk je niet dat je zo te veel doet? Er zit maar 1 rustdag tussen de trainingen.
Reken maar eens om wat je normaal aan werk verzet in een week (qua sets en reps), en wat je nu aan werk verzet. Met full-body doe je meer werk in een kortere tijd, ik denk dat je dan wel je schema redelijk kort moet houden anders ben je binnen een paar weken hondsmoe (cns overtraining denk ik?)

Persoonlijk zou ik de oefeningen voor biceps, triceps en kuiten eruit gooien. Die pak je al genoeg aan.
 
1 ding: denk je niet dat je zo te veel doet? Er zit maar 1 rustdag tussen de trainingen.
Reken maar eens om wat je normaal aan werk verzet in een week (qua sets en reps), en wat je nu aan werk verzet. Met full-body doe je meer werk in een kortere tijd, ik denk dat je dan wel je schema redelijk kort moet houden anders ben je binnen een paar weken hondsmoe (cns overtraining denk ik?)

Persoonlijk zou ik de oefeningen voor biceps, triceps en kuiten eruit gooien. Die pak je al genoeg aan.

Niet tot failure en de-loaden?

Biceps/triceps en vooral kuiten laat ik er zeker in aangezien deze achterlopen..
 
probeer hst, ik heb schouder blessure en ga er lekker mee
 
Dat is een aardig schema Kale. Oefeningen goed door elkaar en aardig compound..Vind het wel veel en je zal niet op elke oefening elke training zwaar kunnen gaan..

Zelf doe ik nu 2x per week FB en het aantal rustdagen (2 en 3) is maar net genoeg om geen stijfheid meer te voelen. Met 3x in de week zal je niet te hard mogen willen gaan.
 
Hoi! (:D)

Ziet er opzich goed uit.
Pullthrough erin, leg raises... nice.

Of het te veel is hangt af van het aantal sets ook. Als je voor biceps en triceps (en ander klein grut) maar 2 setjes doet, kan dat niet zoveel kwaad.

push en pull verhoudingen zitten volgens mij ook wel goed als ik zo eens snel kijk.

Met full-body doe je meer werk in een kortere tijd, ik denk dat je dan wel je schema redelijk kort moet houden anders ben je binnen een paar weken hondsmoe (cns overtraining denk ik?)
Om hier even op in te haken:
idd even 'uitrekenen' wat je normaal in een split zou doen en dat verdelen over de dagen en er fullbody van maken. Dan kan je altijd nog aanvullen of juist verminderen.

Als je bang bent voor overtraining (cns, wat Lauw aangeeft) kan je elke 3e week alle isolatie shit eruit gooien. Dus gewoon even een week knallen op de grote oefeningen en verder niks. (beetje het de-loaden idee zeg maar. eventueel iets gas terug ook op de grote oefeningen in die week).
Zo krijgt je lichaam wat minder stress te verwerken en houd je je trainingen in die week lekker kort.

in elk geval succes en ik hoop dat het gaat bevallen.
 
Niet tot failure en de-loaden?
:thumbup:

Geloof mij, een stuk of wat setjes tot vlak onder failure zijn ook nog zwaar genoeg. :D
Nou ja, als je merkt dat je slecht hersteld (moe, geprikkeld, 0,0 vooruitgang) dan kan je altijd nog aan je schema sleutelen natuurlijk.
 
Dat is een aardig schema Kale. Oefeningen goed door elkaar en aardig compound..Vind het wel veel en je zal niet op elke oefening elke training zwaar kunnen gaan..

Zelf doe ik nu 2x per week FB en het aantal rustdagen (2 en 3) is maar net genoeg om geen stijfheid meer te voelen. Met 3x in de week zal je niet te hard mogen willen gaan.


Ja, indd. Ik had er zelf ook last van die stijfheid. Dus toen ook verlaagd naar 2x in de week, dit icm met thai-boksen gaat nu prima.
 
Yep, same here. Als ik me moe voel, of verrek van de spierpijn omdat ik mijn rep-set schema heb omgegooid :D dan neem ik gewoon een rustdag extra. Dat werkt prima.
 
Pff mooie van split. Kan wel lekker tot failure trainein. Vind het klote om te moeten inhouden.

In elk geval succes Kale!
 
Hoe gaat het met de blessures kale?


ot: ziet er goed uit, hoe ga je het doen m.b.t. reps / sets?
 
Om hier even op in te haken:
idd even 'uitrekenen' wat je normaal in een split zou doen en dat verdelen over de dagen en er fullbody van maken. Dan kan je altijd nog aanvullen of juist verminderen.

Als je bang bent voor overtraining (cns, wat Lauw aangeeft) kan je elke 3e week alle isolatie shit eruit gooien. Dus gewoon even een week knallen op de grote oefeningen en verder niks. (beetje het de-loaden idee zeg maar. eventueel iets gas terug ook op de grote oefeningen in die week).
Zo krijgt je lichaam wat minder stress te verwerken en houd je je trainingen in die week lekker kort.

in elk geval succes en ik hoop dat het gaat bevallen.


In normale split heb ik al een vrij hoog volume en vrij vaak tot failure en ben daar altijd goed op gegaan. Het is een soort van in 3en gehakt zeg maar :D

Dat over die 3e week de isolatieshit eruit halen, vind ik een goeie. Thanks!


:thumbup:

Geloof mij, een stuk of wat setjes tot vlak onder failure zijn ook nog zwaar genoeg. :D
Nou ja, als je merkt dat je slecht hersteld (moe, geprikkeld, 0,0 vooruitgang) dan kan je altijd nog aan je schema sleutelen natuurlijk.

Precies.. :)

Hoe gaat het met de blessures kale?


ot: ziet er goed uit, hoe ga je het doen m.b.t. reps / sets?

Wbt blessures; re-de-lijk. Ik kan weer (met moeite) 8x140 (wel diep) squatten zonder pijn in mijn rug. Heb ook weer 4x190 ge-DL en 140 gerowt. Dit alles zonder echte pijn (ik heb meer pijn als ik even een nacht slecht geslapen heb, of een verkeerde beweging heb gemaakt. Ik train ook veel stricter. Daarom wil ik zo snel mogelijk weer terug naar mijn oude krachtstats, hopelijk mede mogelijk door dit schema.

wtb reps/sets; vooral de zware compounds hoog volume en lager in de reps de "isolaties" laag volume (2-3 sets) en hoger in de reps. Uiteraard afwisselen, maar ik begin op deze manier.
 
Goed topic , weer wat tips gevonden om in mijn schema toe te passen zo nu en dan . Die van de 3e week de extra's eruithalen is inderdaad wel toepasbaar .

Succes kale ..
 
Ga je weer een log bijhouden? Ben benieuwd wat voor progressie je maakt hiermee.
 
Back
Naar boven