| |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale Groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | Topic Opties |
| | #1 |
| Cool Novice Aangemeld: mrt 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 24 Geslacht: M
Stats: Karma: | 12,10,8 en dan nog 30 ?
Trainingsmaatje van mij doet nu schema en dan doet ie geloof ik 12, 10 en 8. En dan uiteraard elke keer het gewicht omhoog. Maar na die 8 doet ie 30 x een heel laag gewicht ( bv alleen stang ). Heb dat ook keer geprobeer, dan verzuur je snel en die 30ste is dan echt zwaar/lastig. Hij zei dat het ten goede komt van je doorbloeding. Nu is mijn vraag, heeft zoiets zin ? Heeft het bij elke spiergroep zin of alleen bij bepaalde spiergroepen, zou ik dat ook kunnen gaan doen of is het compleet nutteloos ?
__________________ Wordt al moe als ie naar de gewichten kijkt, laat staan dat ik het aantal kilo's moet onthouden wat nog de lucht in moet. |
| | |
| | #2 |
| Freaky Bodybuilder | Re: 12,10,8 en dan nog 30 ?
Ik doe meestal eerst 30 x met de stang als opwarmer erna heeft weinig zin denk ik, je kan het af en toe we eens een keer doen voor de pomp en het lekkere verzuurde gevoel... |
| | |
| | #3 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: mei 2007 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: 12,10,8 en dan nog 30 ?
Volgens mij heeft het weinig nut, maar goed ik ben dan ook geen expert Ik neem gewoon een licht gewicht om op te warmen en de volgende sets gewoon knallen, en heb ook een goede pomp, daar zijn geen 30 reps voor nodig... |
| | |
| | #4 |
| Ripped Bodybuilder | Re: 12,10,8 en dan nog 30 ?
schijnt je testosteron te verhogen een setje met veel reps er achteraan, maar dat ging over 15 reps
__________________ skinnie's beginfoto!! Klik op onderstaande link. en je wordt gelijk gratis lid...... http://forum.dutchbodybuilding.com/group.php?groupid=99 |
| | |
| | #5 |
| Karma > Shoarma | Re: 12,10,8 en dan nog 30 ?
30 herhalingen maken is zinloos. Tenzij je aan het rukken bent natuurlijk.
__________________ Leuk spel voor als je een hekel aan care bears hebt: http://www.spel.nl/game/Evil-Care-Bears.html |
| | |
| | #6 |
| Super Moderator Aangemeld: mei 2004 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: 1m94 115kg - Karma: | Re: 12,10,8 en dan nog 30 ?
Nee, heeft geen nut.
__________________ "The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent." -Arnold Schwarzenegger. |
| | |
| | #7 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: jul 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 28 Geslacht: M
@antropoid en the rock. Waarom zou dit geen nut hebben?
__________________ _________________________________ No pain no gain!!!!!!!!! Do your workouts as hell to see heaven.. |
| | |
| | #8 |
Teveel reps voor hypertrofie, en met zoveel reps is het gewicht dusdanig laag dat het weinig effect zal hebben. Als jij net een set squats doet met bijvoorbeeld 150kg, en je perst er met veel moeite 6 reps uit. Dan heb je al veel schade gedaan aan je spieren. Als je vervolgens een set van 30 reps doet met bijvoorbeeld 50kg, is dit gewicht zo laag dat dit geen nut meer heeft voor je spieren. 30 reps is misschien handig voor iemand die de marathon wil lopen, maar meer niet. Als 30 reps effect had gehad, had iedereen grote benen gehad van de normale dagelijkse bezigheden zoals lopen.
__________________ "The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent." -Arnold Schwarzenegger. |
| | |
| | #9 | |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: jul 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 28 Geslacht: M
Citaat:
__________________ _________________________________ No pain no gain!!!!!!!!! Do your workouts as hell to see heaven.. | |
| | |
| | #10 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 20 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: 12,10,8 en dan nog 30 ?
Ga voor je doorbloeding liever 3 minuten op een crosstrainer staan ofzo, als je vind dat je daar profijt van hebt.
|
| | |
| | #11 |
Oke, dan weet ik genoeg. Dankjewel.
__________________ Wordt al moe als ie naar de gewichten kijkt, laat staan dat ik het aantal kilo's moet onthouden wat nog de lucht in moet. |
| | |
| | #12 |
| Ripped Bodybuilder | Re: 12,10,8 en dan nog 30 ?
ik vond nog wat... http://www.ergogenics.org/zuurstof.html
__________________ skinnie's beginfoto!! Klik op onderstaande link. en je wordt gelijk gratis lid...... http://forum.dutchbodybuilding.com/group.php?groupid=99 |
| | |
| | #13 |
| Dutch Bodybuilder | Re: 12,10,8 en dan nog 30 ?
Onze sportschoolhouder zweert ook bij een setje met veel herhalingen en weinig gewicht na de werksets... Is het niet zo dat je naast de toenemende afgifte van groeihormoon (zie bovenstaande link van Skinnie) zo ook andere spiervezels aanspreekt en ook de spierconditie nog traint, wat weer ten goede komt van je werksets de week erna?
__________________ Everybody has the potential in them, to get this potential to the max, you got to do the work... |
| | |
| | #14 |
Laat me raden, voor de pomp? Complete onzin.
| | |
| | #15 | |
| Tuned Ecto Aangemeld: aug 2004 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: 1m50 n/b ? Karma: | Re: 12,10,8 en dan nog 30 ?
Citaat:
Als extra hypertrofieprikkel? Hoogstwaarschijnlijk zinloos. Extra doorbloeding, snellere afvoer afvalstoffen, vlotter herstel na de training? Zou eventueel kunnen. Daarnaast kunnen ultra high rep sets >25 met zeer licht gewicht WEL een gunstig effect hebben op de "structurele integriteit" van pezen/aanhechtigen/bindweefsel. Anders gezegd, je bevordert het herstel van het passieve, relatief slecht doorbloede deel van het bewegingsapparaat. kan daardoor ook blessure preventief werken als je daarnaast veel krachtwerk doet... | |
| | |
| | #16 |
| Super Moderator Aangemeld: apr 2002 Locatie: افغانستان Geslacht: M
Verhoogde melkzuuraanmaak door hogere reps => verhoogde GH aanmaak
__________________ As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000 The only easy day was yesterday...............Life is hard, so am I Geloof niets, probeer alles |
| | |
| | #17 |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: apr 2007 Locatie: In your brain Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: 12,10,8 en dan nog 30 ?
Denk dat je bij zo'n hoge reprange voornamelijk ook je coördinatie spieren traint en zorgvuldig moet zijn op de uitvoering. (tenzij machinetoestel
__________________ Proudly member of the 30pound challenge The body is very important, but the mind is more important -© Arnold- |
| | |
| | #18 |
Oke, dus in normale nederlandse taal is het dus gunstig te noemen omdat je meer groeihormonen krijgt in die spieren die je dus bv. 30 keer belast met een laag gewicht. Mooi, ga dit zeker toepassen op verschillende oefeningen. Altijd goed om zes weken uit te proberen. Had het voorgesteld aan iemand anders in de sportschool, die dacht dat doe ik wel even en is makkelijk. Maar kwam ie wel achter, de eerste 10 waren easy, tot aan 20 ging ook nog prima. Maar vanaf 20 wordt het echt lastiger en zeker bij 30 voel je alles branden. Zei wel tegen hem dat ie vanaf de eerste herhaling de beweging goed moest maken en niet smokkelen omdat het zo licht is. Ga dit denk ik gebruiken voor Biceps, Triceps, Borst, Rug & Benen.
| | |
| | #19 |
| Super Moderator Aangemeld: apr 2002 Locatie: افغانستان Geslacht: M
Ik denk dat wat de target spieren aangaat, je te weinig/kleine units aanspreekt om echt de coördinatie te verbeteren. Misschien dat je wel de coördinatie van kleinere stabilisatoren verbeterd.
__________________ As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000 The only easy day was yesterday...............Life is hard, so am I Geloof niets, probeer alles |
| | |
| | #20 | |
Citaat:
Op machine kun je vaak wat meer kilo's drukken omdat je alleen domweg kracht hoeft te zetten. Daarom is stang/dumbells moeilijker en dus zwaarder om hetzelfde gewicht te verzetten omdat je continue moet stabiliseren wat dus ook energie kost. Verder is los trainen beter, dan misschien druk je met rechts wel iets harder en krijg je ongebalanceerde spiermassa en dus verschillen in links en rechts.
__________________ Wordt al moe als ie naar de gewichten kijkt, laat staan dat ik het aantal kilo's moet onthouden wat nog de lucht in moet. | |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| schema |
| Topic Opties | |
|
|