Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Specifieke Topics > Vrouwen Fitness en Bodybuilding

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 4 May 2008, 19:11   #1
Novice

Geslacht: V
Karma Power: 0 caroke is op een gedistingeerde weg
Vraagje aan de dames

Dames, ik ben 21 jaar, weeg 45kg en ben 1m56 klein.
Sinds kort ben ik begonnen met 'cutten' of ik doe altans toch mijn best!
Toch blijf ik het raar vinden...ik merk wel dat ik een beetje ben afgevallen. Maar niet rond mijn buik, net daar waar ik het wil!
Ik sport 5-6 dagen, cardio en kracht!
Voor dat ik mijn voedingsschema hanteerde at ik nog geen 1000kcal per dag schat ik want ik hield het toen niet bij...
Nu ligt mijn caloriebehoefte tegen de +-2400kcal (maar daar doe ik dan -500, onder onderhoud zeg maar) Dus zo'n 1900kcal per dag.
Ten eerste krijg ik nooit zoveel kcal per dag naar binnen (ik zit telkens zo vol als een ei en eet 6maaltijden per dag)!
En ten tweede blijf ik het raar vinden dat je net zoveel méér moet gaan eten om wat af te vallen...Werkt dit nu echt?
Zijn er mensen die zo enkele kilo's zijn kwijtgeraakt?
Ik kan me goed houden aan mijn voedingsschema maar ik geraak er nu precies even niet uit...Ik blijf het gek vinden dat je van meer te eten (ok, wel gezond eten..) net gaat afvallen.
Ik heb al veel gelezen op dit forum hierover maar ben toch nog niet echt overtuigd.
Hopelijk reageren jullie op mijn vraagje hier en kan iemand mij terug wat moed geven!
Alvast heel erg bedankt!

p.s: ik kan gerust mijn voedingsschema een keertje posten als ik daarbij mijn vraag zou vergemakkelijken.
caroke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 19:16   #2
Advanced Bodybuilder
Moderator Content Editor

Donkers's Avatar

Geslacht: M
Karma Power: 5
Donkers is herboren in de Dier realmDonkers is herboren in de Dier realmDonkers is herboren in de Dier realm
Goedendag, Hier A (v 42).

Je zult waarschijnlijk je verbranding en stofwisseling op gang moeten krijgen als je altijd weinig gegeten hebt. Overigens lijkt me 45 kg bij 156 niet heel dik ;-).

Probeer wat je nu eet eens te verdelen over 6 maaltijden per dag (als je dat al niet doet) en reken even uit hoeveel je neemt op een normale dag (kcal, eiwitten en vetten). Op zicht is jouw lichaam dit al gewend dus dat wordt je uitgangspositie. Ik ben zelf meer gaan eten dan vroeger en toch 'strakker' geworden.

Succes. A
Oud 4 May 2008, 19:20   #3
Dutch Bodybuilder

She2's Avatar

Leeftijd: 25
Karma Power: 1 She2 is gewoon erg aardigShe2 is gewoon erg aardigShe2 is gewoon erg aardigShe2 is gewoon erg aardigShe2 is gewoon erg aardig
Bekijk Galerij (5 foto's)
Hoi, welkom!

Ik ben ook veel meer gaan eten en ik ben er inderdaad door afgevallen.
Door het vaker eten hou je je stofwisseling op gang.
En door de nadruk op eiwitten te leggen, verbrand je ook meer (het lichaam verbrand relatief meer calorieën bij het verwerken van eiwit, dan vet/koolhydraten).
En als je spiermassa wint door krachttraining dan gaat je ruststofwisseling ook omhoog, wat weer zorgt dat je meer callorieën verbrand.
Kijk anders eens op www.wasborddieet.nl
Met die 2 boeken heb ik mijn doelen bereikt!

Heel veel succes!!
Oud 4 May 2008, 19:21   #4
Dutch Bodybuilder

She2's Avatar

Karma Power: 1 She2 is gewoon erg aardigShe2 is gewoon erg aardigShe2 is gewoon erg aardigShe2 is gewoon erg aardigShe2 is gewoon erg aardig
Ohw ja, plaatselijk vet verbranden lukt helaas niet. Dus je kan niet alleen op je buik afvallen.
Je zal over heel je lichaam een lager vetpercentage krijgen.
Oud 4 May 2008, 19:22   #5
Novice

Hoi, alvast bedankt voor je reactie.
Idd ik ben ook helemaaal niet dik, enkel mijn buik stoort me heel erg, die is smorgens wel vrij plat, maar eens ik dan begin te eten is die de hele dag door opgezet. Ik haat het Ook mijn bovenebenen zijn vrij stevig. Maar omdat ik weet dat je helaas niet plaatselijk kunt verbranden ben ik dan maar gewoon begonnen met cutten in de hoop dat dat buikje verdwijnt en alles zo wat strakker zal gaan worden.
Ik neem nu per dag zo'n 1400kcal tot me, de verhoudingen zijn ongeveer: 50 KH, 30 E, 20V
groetjes
Oud 4 May 2008, 19:31   #6
Dutch Bodybuilder

She2's Avatar

Als je 5-6 dagen sport, lijkt 1400kcal erg weinig.
Als je tijd hebt moet je eens je trainingsprogramma en voedingsprogramma posten, kunnen wij ernaar kijken en misschien wat tips geven!
Ik heb helaas hetzelfde probleem.
3 van de 4 weken is mijn buik erg opgezet, komt door mijn hormonen, maar ik reageer ook erg op gluten (zit in brood, brinta e.d.).
Gewoon wat testen en daarbij: je buik is ook bezig met voeding verwerken wat je overdag eet vandaar dat je buik niet zo plat is als 's morgens.
Oud 4 May 2008, 19:38   #7
Novice

Wow bedankt voor jullie reacties, wat leuk eens info te krijgen!

Ik eet nu ook veel eiwitten. Vroeger helemaaaaal niet, eiren lustte ik niet erg graag en magere kwark...daar moest ik echt niets van hebben en nu...Ik ben er haast verslaafd aan! Is het trouwens slecht om over de gehele dag een bak magere kwark van 500ml te eten? Dat heb ik vandaag gedaan, ik kon er gewoon niet afblijven.Lekker aardbeien erdoorheen, daarnet met havervlokken..mmm

Hieronder een voedingsschema van me, ik ben een beginneling dus...als er kritiek is of aanpassingen...alsjeblieft zeg het me, daar kan ik alleen maar van leren! Ik probeer niet teveel Kh te eten zoals brood want dan kan ik helemal niet naar het toilet?! Hebben jullie dit ook? Ik heb de indruk hoe meer eiwitten ik eet hoe makkelijker ik naar het toilet kan gaan...
Bedankt alvast!!!

Voedingsschema

Ontbijt: 50gr kwark
50gr havervlokken
1 appel
1snee brood
10cl melk
KH: 92
E: 24
V: 8
Kcal: 422

Tussendoor: 3 rijstwafels
Kippenfilet
KH: 18
E: 23
V:3
Kcal: 190

Middag: 50gr tonijn naturel
100gr sla
100gr wortel
1ei
1snee brood
1 kiwi
KH:55
E:28
V:8
Kcal: 313

Tussendoor: 40gr whey shake
KH: 4
E:21
V:2
Kcal: 117

Avondeten: 100gr kipfilet
50gr pasta
100gr princessenbonen

KH: 41
E:30
V:5
Kcal: 217

Na training: 40gr wheyshake
KH:4
E:21
V:2
Kcal: 117

Totaal Kcal: 1376
KH:214
E:147
V:28
Oud 4 May 2008, 19:45   #8
Advanced Bodybuilder

Ripped Buik's Avatar

Karma Power: 6
Ripped Buik is herboren in de Dier realmRipped Buik is herboren in de Dier realmRipped Buik is herboren in de Dier realm
xtra kwark kan in mijn ogen echt geen kwaad hoor

Karma komt altijd terug... Je hebt de laatste 24 uur te....
Ripped Buik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 06:55   #9
Advanced Bodybuilder

Leeftijd: 22
Karma Power: 2 Skatermarvin heeft een spectaculair aura over zichSkatermarvin heeft een spectaculair aura over zichSkatermarvin heeft een spectaculair aura over zich
Stuur een bericht via MSN naar Skatermarvin
Aah je gewicht en je oude eetpatroon doet me aan m'n ex denken. Direct mee stoppen (minder dan 1000kcal's eten) en meer gaan eten en niet zo obsessief over je buik..want het kan welleens de verkeerde kant op gaan.

Post anders eens een foto?
Oud 5 May 2008, 07:01   #10
Competitive Bodybuilder

inferno87's Avatar

Leeftijd: 21
Karma Power: 8
inferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realm
kwark kan absoluut geen kwaad en eens met skatermarvin MEER EtEN
---------------------
Echte mannen komen niet thuis met bloemen.... MAAR MET HONGER ROARRRRRRRRRR!!!!!
---------------------
Wie zijn toekomst niet bepaald, krijgt hem toegewezen
inferno87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 07:33   #11
Novice

Ik zal vanavond eens kijken of ik een foto kan maken en posten...
En ik ben inderdaad heel obsessief over men buik...Ik ben verder best tevreden maar daar stoor ik me echt aan!

Dus ik moet zeker mijn gebruikelijke +-1900kcal nuttigen op een dag om zeker wat vet te gaan verliezen?
Kan er misschien iemand even kijken naar mijn voedingsschema hierboven aub?
Dan weet ik toch of ik een beetje de goeie kant opga...
Bedankt!!!
Oud 5 May 2008, 08:53   #12
Advanced Bodybuilder

Karma Power: 6
Chemical Ali is herboren in de Dier realmChemical Ali is herboren in de Dier realm
Wat is je vetpercentage?
Heb eens gerekend met 45kg 20%BF en dan kom ik op 1980kcal als onderhoud.
Wat ik zou doen is 6x/dag clean eten. Eerst op onderhoud en kijken wat dat doet, zo zal je je verbranding weer op gang brengen na die 1000kcal/dag. Daarna eventueel elke week met 100kcal/dag verlagen. Tot max 250kcal onder onderhoud (je weegt ook niets, dus is 250 onder onderhoud al vrij veel). Als je echt wilt afvallen met jou gewicht niet meer dan 250-500g/week verliezen.
Wat ook goed werkt is 3 dagen 250 onder onderhoud en 1 dag op onderhoud. Ik doe het altijd zo als ik cut en het werkt goed.
Chemical Ali is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 12:13   #13
Advanced Bodybuilder

Karma Power: 30
herma is DBB's Karma Kingherma is DBB's Karma Kingherma is DBB's Karma Kingherma is DBB's Karma Kingherma is DBB's Karma Kingherma is DBB's Karma Kingherma is DBB's Karma Kingherma is DBB's Karma Kingherma is DBB's Karma Kingherma is DBB's Karma Kingherma is DBB's Karma King
Nou al tips genoeg gehad, duss..... ga gewoon eens meer eten(wel opbouwen) en dan een kijken hoe je lichaam dat gaat vinden
succes
herma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 12:17   #14
Ripped Bodybuilder

*Zippie*'s Avatar

Karma Power: 25
*Zippie* heerst over het Universum*Zippie* heerst over het Universum*Zippie* heerst over het Universum*Zippie* heerst over het Universum*Zippie* heerst over het Universum*Zippie* heerst over het Universum*Zippie* heerst over het Universum*Zippie* heerst over het Universum*Zippie* heerst over het Universum
Zou sporten ook niet een optie zijn

Ja Toch.. Nie dan.. Ech wel..!!

Proud to be a Protein Junkie..

GO GO GADGET : Muscles!!!!
*Zippie* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 12:27   #15
Advanced Bodybuilder
Moderator Content Editor

Donkers's Avatar

Karma Power: 5
Donkers is herboren in de Dier realmDonkers is herboren in de Dier realmDonkers is herboren in de Dier realm
Citaat:
Origineel gepost door *Zippie* Bekijk Post
Zou sporten ook niet een optie zijn
ja idd zipp daarom doet ze dat ook 5 a 6 dagen zoals in Topic staat...

d

Bookmark topic

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Post Regels