| | #1 |
| Novice Geregistreerd: Apr 2008 Locatie: België Geslacht: V
Karma Power: 0 | Vraagje aan de dames Dames, ik ben 21 jaar, weeg 45kg en ben 1m56 klein Sinds kort ben ik begonnen met 'cutten' of ik doe altans toch mijn best! Toch blijf ik het raar vinden...ik merk wel dat ik een beetje ben afgevallen. Maar niet rond mijn buik, net daar waar ik het wil! Ik sport 5-6 dagen, cardio en kracht! Voor dat ik mijn voedingsschema hanteerde at ik nog geen 1000kcal per dag schat ik want ik hield het toen niet bij... Nu ligt mijn caloriebehoefte tegen de +-2400kcal (maar daar doe ik dan -500, onder onderhoud zeg maar) Dus zo'n 1900kcal per dag. Ten eerste krijg ik nooit zoveel kcal per dag naar binnen (ik zit telkens zo vol als een ei en eet 6maaltijden per dag)! En ten tweede blijf ik het raar vinden dat je net zoveel méér moet gaan eten om wat af te vallen...Werkt dit nu echt? Zijn er mensen die zo enkele kilo's zijn kwijtgeraakt? Ik kan me goed houden aan mijn voedingsschema maar ik geraak er nu precies even niet uit...Ik blijf het gek vinden dat je van meer te eten (ok, wel gezond eten..) net gaat afvallen. Ik heb al veel gelezen op dit forum hierover maar ben toch nog niet echt overtuigd. Hopelijk reageren jullie op mijn vraagje hier en kan iemand mij terug wat moed geven! Alvast heel erg bedankt! p.s: ik kan gerust mijn voedingsschema een keertje posten als ik daarbij mijn vraag zou vergemakkelijken. |
| | |
| | #2 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 5 | Goedendag, Hier A (v 42). Je zult waarschijnlijk je verbranding en stofwisseling op gang moeten krijgen als je altijd weinig gegeten hebt. Overigens lijkt me 45 kg bij 156 niet heel dik ;-). Probeer wat je nu eet eens te verdelen over 6 maaltijden per dag (als je dat al niet doet) en reken even uit hoeveel je neemt op een normale dag (kcal, eiwitten en vetten). Op zicht is jouw lichaam dit al gewend dus dat wordt je uitgangspositie. Ik ben zelf meer gaan eten dan vroeger en toch 'strakker' geworden. Succes. A
__________________ Stats 1 mei 2008: 1.82 / 94 kg / 17,0 % / Arm 40 cm |
| | |
| | #3 |
| Dutch Bodybuilder | Hoi, welkom! Ik ben ook veel meer gaan eten en ik ben er inderdaad door afgevallen. Door het vaker eten hou je je stofwisseling op gang. En door de nadruk op eiwitten te leggen, verbrand je ook meer (het lichaam verbrand relatief meer calorieën bij het verwerken van eiwit, dan vet/koolhydraten). En als je spiermassa wint door krachttraining dan gaat je ruststofwisseling ook omhoog, wat weer zorgt dat je meer callorieën verbrand. Kijk anders eens op www.wasborddieet.nl Met die 2 boeken heb ik mijn doelen bereikt! Heel veel succes!!
__________________ Greetz Iris! |
| | |
| | #4 |
| Dutch Bodybuilder | Ohw ja, plaatselijk vet verbranden lukt helaas niet. Dus je kan niet alleen op je buik afvallen. Je zal over heel je lichaam een lager vetpercentage krijgen.
| | |
| | #5 |
Karma Power: 0 | Hoi, alvast bedankt voor je reactie. Idd ik ben ook helemaaal niet dik, enkel mijn buik stoort me heel erg, die is smorgens wel vrij plat, maar eens ik dan begin te eten is die de hele dag door opgezet. Ik haat het Ik neem nu per dag zo'n 1400kcal tot me, de verhoudingen zijn ongeveer: 50 KH, 30 E, 20V groetjes |
| | |
| | #6 |
| Dutch Bodybuilder | Als je 5-6 dagen sport, lijkt 1400kcal erg weinig. Als je tijd hebt moet je eens je trainingsprogramma en voedingsprogramma posten, kunnen wij ernaar kijken en misschien wat tips geven! Ik heb helaas hetzelfde probleem. 3 van de 4 weken is mijn buik erg opgezet, komt door mijn hormonen, maar ik reageer ook erg op gluten (zit in brood, brinta e.d.). Gewoon wat testen en daarbij: je buik is ook bezig met voeding verwerken wat je overdag eet vandaar dat je buik niet zo plat is als 's morgens.
| | |
| | #7 |
Karma Power: 0 | Wow bedankt voor jullie reacties, wat leuk eens info te krijgen! Ik eet nu ook veel eiwitten. Vroeger helemaaaaal niet, eiren lustte ik niet erg graag en magere kwark...daar moest ik echt niets van hebben en nu...Ik ben er haast verslaafd aan Hieronder een voedingsschema van me, ik ben een beginneling dus...als er kritiek is of aanpassingen...alsjeblieft zeg het me, daar kan ik alleen maar van leren! Ik probeer niet teveel Kh te eten zoals brood want dan kan ik helemal niet naar het toilet?! Hebben jullie dit ook? Ik heb de indruk hoe meer eiwitten ik eet hoe makkelijker ik naar het toilet kan gaan... Bedankt alvast!!! Voedingsschema Ontbijt: 50gr kwark 50gr havervlokken 1 appel 1snee brood 10cl melk KH: 92 E: 24 V: 8 Kcal: 422 Tussendoor: 3 rijstwafels Kippenfilet KH: 18 E: 23 V:3 Kcal: 190 Middag: 50gr tonijn naturel 100gr sla 100gr wortel 1ei 1snee brood 1 kiwi KH:55 E:28 V:8 Kcal: 313 Tussendoor: 40gr whey shake KH: 4 E:21 V:2 Kcal: 117 Avondeten: 100gr kipfilet 50gr pasta 100gr princessenbonen KH: 41 E:30 V:5 Kcal: 217 Na training: 40gr wheyshake KH:4 E:21 V:2 Kcal: 117 Totaal Kcal: 1376 KH:214 E:147 V:28 |
| | |
| | #8 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 6 | xtra kwark kan in mijn ogen echt geen kwaad hoor
__________________ Al het goeie komt van kip, vis en koeie! Karma komt altijd terug... Je hebt de laatste 24 uur te.... |
| | |
| | #9 |
| Advanced Bodybuilder | Aah je gewicht en je oude eetpatroon doet me aan m'n ex denken. Direct mee stoppen (minder dan 1000kcal's eten) en meer gaan eten en niet zo obsessief over je buik..want het kan welleens de verkeerde kant op gaan. Post anders eens een foto?
__________________ Spoiler |
| | |
| | #10 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Karma Power: 8 | kwark kan absoluut geen kwaad
__________________ Pacta sunt servanda --------------------- Als je doet wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg. --------------------- Echte mannen komen niet thuis met bloemen.... MAAR MET HONGER ROARRRRRRRRRR!!!!! --------------------- Wie zijn toekomst niet bepaald, krijgt hem toegewezen |
| | |
| | #11 |
Karma Power: 0 | Ik zal vanavond eens kijken of ik een foto kan maken en posten... En ik ben inderdaad heel obsessief over men buik...Ik ben verder best tevreden maar daar stoor ik me echt aan! Dus ik moet zeker mijn gebruikelijke +-1900kcal nuttigen op een dag om zeker wat vet te gaan verliezen? Kan er misschien iemand even kijken naar mijn voedingsschema hierboven aub? Dan weet ik toch of ik een beetje de goeie kant opga... Bedankt!!! |
| | |
| | #12 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Oct 2007 Locatie: België Leeftijd: 21 Geslacht: M
Karma Power: 6 | Wat is je vetpercentage? Heb eens gerekend met 45kg 20%BF en dan kom ik op 1980kcal als onderhoud. Wat ik zou doen is 6x/dag clean eten. Eerst op onderhoud en kijken wat dat doet, zo zal je je verbranding weer op gang brengen na die 1000kcal/dag. Daarna eventueel elke week met 100kcal/dag verlagen. Tot max 250kcal onder onderhoud (je weegt ook niets, dus is 250 onder onderhoud al vrij veel). Als je echt wilt afvallen met jou gewicht niet meer dan 250-500g/week verliezen. Wat ook goed werkt is 3 dagen 250 onder onderhoud en 1 dag op onderhoud. Ik doe het altijd zo als ik cut en het werkt goed. |
| | |
| | #13 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2005 Locatie: Nederland Geslacht: V
Karma Power: 30 | Nou al tips genoeg gehad, duss..... ga gewoon eens meer eten(wel opbouwen) en dan een kijken hoe je lichaam dat gaat vinden succes |
| | |
| | #14 |
| Ripped Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2005 Locatie: Rotterdam. Leeftijd: 21 Geslacht: M
Karma Power: 25 | Zou sporten ook niet een optie zijn
__________________ 21 jaar 1.72 82kg Ja Toch.. Nie dan.. Ech wel..!! Proud to be a Protein Junkie.. GO GO GADGET : Muscles!!!! |
| | |
| | #15 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 5 | ja idd zipp daarom doet ze dat ook 5 a 6 dagen zoals in Topic staat... d
__________________ Stats 1 mei 2008: 1.82 / 94 kg / 17,0 % / Arm 40 cm |
| | |