AndroidHealthClinic

Voorstellen en een vraag!

Bezoekers in dit topic

Change

Cool Novice
Lid geworden
10 okt 2012
Berichten
109
Waardering
8
Lengte
1m70
Massa
72kg
Hallo dames,

ik zal mijzelf eerst even voorstellen; ik ben Change en 20 jaar. Op dit moment loop ik stage in de gezondheidszorg voor mijn studie en rijd daarnaast graag paard.

Ik ben onlangs begonnen met trainen in de sportschool omdat ik mijzelf niet meer prettig voelde in mijn eigen lichaam. De eerste keer ging prima, de tweede keer ging echt crap omdat ik teveel vroeg van mijn lijf en de derde keer ging ook weer prima. Ik heb echter alleen het gevoel dat ik juist opgeblazener word dan dat ik was en ik voel me ook logger dan eerst. Waar zou dit aan kunnen liggen?

even een aantal cijfertjes:

20 jaar, 1.71 m, 65 kg, 28% bf.

Mijn doel is een beetje standaard; bf naar beneden :rolleyes:. Ik wil echter de spiegel en mijn eigen lijf als graadmeter houden. Maar ik wil mijn ook energieker en fitter in mijn hele lijf voelen. Zodat ik mijn stage beter kan handelen. Ik heb tijd om 2x per week te trainen; de rest van de tijd gaat naat de paarden en studie. Zijn mijn verwachtingen dan realistisch, en ben ik hier persé een voedingsschema voor nodig?

Eventueel wil ik wel wat foto's posten voor de motivatie, maar ik schaam me wel een beetje voor mijn lijf ???.
 
Welkom, voeding is de sleutel van alles;)
 
Welkom!
Zoals mack10 ook zegt voeding is alles ;-)
Daar begint het mee.

Welke training wil je gaan doen.?? 2xperweek gewoon fullbody denk ik.!
Iig heel veel succes;-)
 
èen voedingsschema hoeft niet te betekenen dat je elke dag hetzelfde moet eten hé.
Binnen je schema kan je zoveel mogelijk varieren, dat houd het haalbaar.

Ik zou je zeker een voedingsschema aanraden.
Meten is weten ;)
 
Inderdaad 2 keer per week full body met daarna nog een kwartiertje cardio. Hoe de oefeningen die ik doe heten weet ik niet, ik zal dit uitzoeken.

Ik bezit nog niet veel kracht dus de oefeningen doe ik 2x15. Door het paardrijden heb ik een redelijk sterke rug/schouders, maar core, armen en benen zijn jammerlijk achtergebleven.

Ik heb echter weinig tijd om helemaal een voedingsschema in elkaar te knutselen omdat er zoveel bij komt kijken, en ik wil het natuurlijk wel zo goed mogelijk doen gelijk.

Weet iemand waar dat opgeblazen, logge gevoel vandaan komt? Ik pas ook slechter in mijn broeken.. :(
 
Ik heb eerlijk gezegd ook geen voedingsschemamoet er wel mee bezig ;-)
Na de opleiding ga ik me daar op focussen.

Probeer anders 3x10 of 3x12 te doen, als je dat prettig vind.
In de oefeningen kun je varieren post maar is wat je allemaal doet ;-)

dat opgeblazen gevoel heb ik geen ervaring mee kan ik je niet mee helpen
 
Ik heb eerlijk gezegd ook geen voedingsschemamoet er wel mee bezig ;-)
Na de opleiding ga ik me daar op focussen.

Probeer anders 3x10 of 3x12 te doen, als je dat prettig vind.
In de oefeningen kun je varieren post maar is wat je allemaal doet ;-)

dat opgeblazen gevoel heb ik geen ervaring mee kan ik je niet mee helpen

die 3x10 optie vind ik ook nog wel wat, die ga ik is overwegen. Bedankt voor de tip. Ik vind jou 18% BF dan wel heel netjes zonder voedingsschema, hoe doe je dat?

Bedankt voor de helpende reacties tot nu toe, motiveert me nog meer om morgen even te gaan knallen !
 
Als ik jou was ( je richt je op vetpercentage weg doen ) zou ik die fullbody weglaten en gewoon cardio doen en 300-400 cal onder je onderhoud beginnen eten dan zie je het vet gewoon wegvallen. Als je je ook richt op krachttraining doe dan idd 8-12 reps want meer reps = uithouding.
 
baby style, das weer echt zo'n opmerking van een kerel die geen vrouwen in de krachthoek wil zeker?!
 
baby style, das weer echt zo'n opmerking van een kerel die geen vrouwen in de krachthoek wil zeker?!

Hahaha!! Snap ik wel hoor, tis natuurlijk heel vervelend als de dame naast je zwaarder pakt ;)
 
Dan ben je zelf gewoon een ecto :D
 
Hahah, dat doet me denken aan donderdag. Toen ging ik naar de krachttrainingshoek om met gewichten aan de slag te gaan(losse, maar onder begeleiding). Omdat ik van al dat 'trainen' (paardrijden, stallen mesten, balen slepen), best al sterke schouders en armen heb mocht ik blijkbaar wat zwaardere gewichten pakken dan de jongen naast mij die ook onder begeleiding was. Nadat ik klaar was met de oefeningen en even wat stond te drinken en te praten met mijn trainer hoorde ik de jongen een heel verhaal tegen zijn trainer afsteken over meisjes die te gespierd zijn ect. ect. ect.

ik vond het wel erg amusant. Maar, als ik het goed begrijp lekker door blijven gaan met de krachttraining + daarna wat cardio. Maar mijn reps moeten binnen de 8-12 blijven, waarom? Ik richt mij niet puur en alleen op het verlagen van BF, maar zowel mijn trainer als ik zijn van mening dat er redelijk wat spiermassa onder mijn laagje vet verborgen zit. Dit wil ik graag te voorschijn toveren en dan meer spiermassa pakken.

ik begrijp dat het niet zo'n goed advies was Taste Of Fire, wat raad jij mij dan aan?
 
Ik raad je juist WEL fullbody aan. ZEKER als beginner (eerste 6 maanden tot een jaar). Het meest optimaal is als je 3 keer in de week kunt gaan (bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag. Minimaal een dag rust). Daarnaast kun je je het beste richten op belangrijke compound movements zoals squat, deadlift, benchpress, military press, etc. Starting Strength (van Mark Rippetoe) is een voorbeeld van een prima beginnersschema.

Als je doel vetverlies is, kun je tevens je onderhoud uitrekenen en de hand daarvan een voedingsschema opstellen. Zorg dat je een verschil creeert van gemiddeld ongeveer 20% per dag (met voeding, met cardio, of combinatie). Zorg dat je jezelf blijft meten en aan de hand van je resultaten schaaf je je voedingsschema bij. Voor meer informatie: lees stickies. Succes.
 
Veel meiden hebben in het begin het gevoel dat ze opgeblazener en logger worden...
dit is vaak wat vocht dat je vast houdt door het trainen. En dat is een hele natuurlijke reactie dus no worries...

zoals gezegd gewoon full-body trainen en goed eten. Je vet% zal echt wel naar beneden gaan en je lichaam zal gaan vormen alleen dat heeft tijd nodig.... gun het tijd...
 
Veel meiden hebben in het begin het gevoel dat ze opgeblazener en logger worden...
dit is vaak wat vocht dat je vast houdt door het trainen. En dat is een hele natuurlijke reactie dus no worries...

zoals gezegd gewoon full-body trainen en goed eten. Je vet% zal echt wel naar beneden gaan en je lichaam zal gaan vormen alleen dat heeft tijd nodig.... gun het tijd...


Heel erg bedankt voor deze bemoedigende post, merk inderdaad goed dat ik vocht aan het vasthouden ben. Ik heb helaas nu op dit moment niet de mogelijkheid om 3 x per week te trainen. Ik rijd ook paard 3 x in de week waarvoor ik 15 km heen en 15 km terug moet fietsen. Ik vind dat plus stallen mesten, hooi- en strobalen slepen en bakharken toch wel genoeg voor één dag :rolleyes::o.

Ik gun mijn lijf nu de tijd om te wennen aan (zwaarder) trainen, en wil dit rustig opbouwen omdat ik ook erg moet wennen aan 40 uur werken in de week (sta-loop-til werk). keuzeskeuzeskeuzes......
 
Wat mack10 zegt.. richt je vooral op voeding want dat is allesbepalend ;) En je gaat denk ik eerst cutten? Vergeet ook niet om eens te bulken om strakker te worden (squat :D)
 
Om te squatten hoef je natuurlijk niet te bulken he.

Maar hoe vaak ga je per werk trainen? Twee keer per week fullbody kan ook, maar is wel het minimum.
 
Wat mack10 zegt.. richt je vooral op voeding want dat is allesbepalend ;) En je gaat denk ik eerst cutten? Vergeet ook niet om eens te bulken om strakker te worden (squat :D)

Ze wil afvallen. Bulken is dus niet aan de orde brah. Maar ik deel de mening dat voeding het belangrijkst is. Ik heb wel eens gehoord dat voeding 80% van het plaatje is, en sporten 20%.
 
Back
Naar boven