MuscleMeat

veel aankomen, hoe? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JeSs

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
15
Waardering
0
heey hallo allemaal

ik ben 17 jaar, en heb een aardig groot ondergewicht,
ik ben 161 en weeg slechts 38 kg.
dit heb ik te danken aan spanningen thuis, waardoor ik mijn eetlust volledig verloor en echt geen hap door mijn keel krijg.

ondertussen zijn de problemen thuis verholpen, maar mijn eetlust krijg ik niet terug.
Een ander iets is dat ik heel erg van hardlopen hou, ik heb dat gewoon nodig om even mijn oofd leeg te maken, en even mn frustratie en spanning af te reageren.

niet echt bevordelijk als je wil aankomen denk ik.

ik vind het gewoon moeilijk om met extra energie te zitten, ik ben nogal een beweegelijk type.

op het moment ziet mijn eetschema er zo uit:

6uur: 2 bananen of ander fruit

8:30
30 gram cruesli met 200 ml yoghurt en een glas vruchtensap

10:00
muesliereep, sultana oid

12:00
3 boterhammen met boter en beleg
1 glas melk

15:00
mueslireep, sultana oid

17:30
200 gram aardappels/rijst/pasta
stuk vlees
300 gram groente
sla
slasaus
toetje, ijs/kwark oid

22:00
glas warme melk



en ik moet echt moeite doen om dit binnen te krijgen, want kheb gwoon geen trek. als ik dit eet blijf ik ongeveer gelijk in gewicht, maar ik wil aankomen!
iemand missch tips?
 
Laatst bewerkt:
Alles eten wat je kan in jouw situatie, en het liefst zo calorierijk mogelijk.
 
Per liter bevat melk aardig wat caloriën. Je kunt bijvoorbeeld bij de mueslirepen een halve liter melk drinken (wel opbouwen uiteraard, kleine stapjes), naast je kopje 'avondmelk'. Misschien daarnaast ook een plak ontbijtkoek o.i.d.? Of gewoon nog een extra boterham? Tussendoor wat vaker vruchtensap (liever echt fruit, maar dat vult iets meer dan sap).
Op je boterham calorierijk beleg, zoals pindakaas, appelstroop (ook erg goed voor je ijzer overigens), jam.
In het begin is het voor je gevoel misschien een beetje proppen, maar na een paar dagen went het, als je doorzet. Gewoon steeds iets meer proberen te eten. Je lichaam gaat dan op een gegeven moment vanzelf om voedsel vragen.
Veel succes!
 
Probeer trouwens ook wat vette vis te eten, zoals Makreel, sardine en zalm. Eventueel op brood. Bevatten veel caloriën en gezonde vetten.

Buiten pindakaas heb je trouwens ook allerlei andere notenpasta's, mocht je pindakaas niet lusten (zoals yours truly). Kijk eens bij een natuurwinkel o.i.d. bij jou in de buurt.
 
iig langzaam opbouwen anders wordt je het echt zat.
 
Eten kun je leren. Begin met meerdere keren per dag een beetje. De beetjes langzaam wat meer maken.
 
eet je tussen 17:30 en 22u niets?
stel dat je met je avondeten klaar bent om 18u dan is er 4u tussen dit en de volgende maaltijd. Gooi daar nog een paar boterhammen tussen?
en dan om 22u moet een halve liter melk welk kunnen eh ipv een glas ;)
 
drink gewoon 1 of 2liter melk en misschien nog wat mammoth shakes erbij.
Eventuele kracht training erbij zal ook veel helpen anders komt er voornamelijk vet massa bij
 
Hej Jess, Ik ben blij te horen, dat de situatie thuis nu beter is dan voorheen. Je BMI is inderdaad erg laag in jouw geval. Wel goed dat je hier aan wilt werken! :)

Ik vind je eetschema goed. Je moet natuurlijk ook niet in een keer enorm veel gaan eten. Maar wat misschien wel goed is om te doen, is om tussendoor amandelen e.d te eten. Je hoeft er niet veel van te eten, 20 gram zorgt al voor ongeveer 114 kcal per keer. En bovendien zijn ze erg lekker en gezond, tenminste dat is mijn mening.

Ik hoop dat het thuis goed blijft gaan. En succes met de opbouw van je nieuwe eetpatroon.
 
ga een weight gainer halen,makkelijk op te nemen en een echte kcalorieBom!!
 
Ironmike, ze moet juist haar normale eetpatroon weer gaan opbouwen. Zo'n caloriebom zou misschien eerder een averechts effect geven.
En trouwens, het is maar een korte-termijnoplossing en ze zoekt een duurzame oplossing.
 
Maarja, in de stickies staan genoeg tips/oplossingen voor jouw probleem. Daarnaast moet je het zelf echt willen en niet zo zeuren, maar gewoon doen.
 
met een dergelijk gewicht moet je heel gedoseerd weer gaan eten. Veel eten kan het lichaam niet eens hebben ...
Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb je een meailtje gestuurd btw.
 
Het heeft mij ook heel veel moeite gekost om er een paar kilo's (die echt nodig waren!) bij te krijgen. Zoals eerder ook al is verteld moet je proberen om de 2 of 3 uur iets te eten, ook als is het maar een banaantje. En probeer daarnaast voor de calorierijke tussendoortjes te gaan, ik neem s'middags vaak een bakje yoghurt als tussendoortje en in de supermarkt kies ik de calorierijkste uit. Daarnaast gebruik ik ook een weightgainer, ik vind em niet echt lekker maar drink het in 1x door!, die ook voor wat eetlust zorgt. Fast Food van American Sports.

Succes en vooral niet opgeven.
 
Ik ken het probleem van moeilijk kunnen bijkomen. Het moet, want ik ben lelijk mager met huidoverschot. De boosdoener was paniek na een cholesteroltest, waardoor ik erg op mijn eten ben beginnen letten. Meer bokes met banaan en pasta enzo helpt niet. Nu ik krachttraining ben begonnen mag dat ook niet meer, ik moet meer eiwitten eten. Echt balen. Wat moet een mens nog eten hé? Alleszins zou ik je ook niet aanraden je ineens te gaan volproppen, zeker niet met vettige en te zoete dingen die ongezond zijn. Eet inderdaad zeker om de 2-3h. Als ik iets te weten kom van de sportkinesist waar je iets aan kan hebben, laat ik het zeker weten.
 
probeer zo veel mogelijk te eten maar bouwt het rustig op.

tja hardlopen is wel het gene wat je steeds lichter maakt.
 
heey hallo allemaal

ik ben 17 jaar, en heb een aardig groot ondergewicht,
ik ben 161 en weeg slechts 38 kg.
dit heb ik te danken aan spanningen thuis, waardoor ik mijn eetlust volledig verloor en echt geen hap door mijn keel krijg.

ondertussen zijn de problemen thuis verholpen, maar mijn eetlust krijg ik niet terug.
Een ander iets is dat ik heel erg van hardlopen hou, ik heb dat gewoon nodig om even mijn oofd leeg te maken, en even mn frustratie en spanning af te reageren.

niet echt bevordelijk als je wil aankomen denk ik.

ik vind het gewoon moeilijk om met extra energie te zitten, ik ben nogal een beweegelijk type.

op het moment ziet mijn eetschema er zo uit:

6uur: 2 bananen of ander fruit

8:30
30 gram cruesli met 200 ml yoghurt en een glas vruchtensap

10:00
muesliereep, sultana oid

12:00
3 boterhammen met boter en beleg
1 glas melk

15:00
mueslireep, sultana oid

17:30
200 gram aardappels/rijst/pasta
stuk vlees
300 gram groente
sla
slasaus
toetje, ijs/kwark oid

22:00
glas warme melk



en ik moet echt moeite doen om dit binnen te krijgen, want kheb gwoon geen trek. als ik dit eet blijf ik ongeveer gelijk in gewicht, maar ik wil aankomen!
iemand missch tips?

* Meer drinken met veel kcals, bv fristi, chocomel en zo. Ook meer appelsap ed, dat kun je eigenlijk altijd wel binnenkrijgen.
* Meer snelle KH, daar krijg je ook snel weer honger van omdat het snel je maag verlaat.
* Tussen avondeten en ochtend zit er veel tijd waarin je alleen maar een glas melk neemt. Daar verlies je de massa die je overdag kan opbouwen.
Neem bv. de warme melk om 20:00 uur, en om 22:00 een extra toetje, met lekkere vruchten.
* Gooi er af en toe gewoon mars of snickers tegenaan.

Lopen: Hoeveel loop je en wanneer op de dag?
 
dankjuliewel voor de reacties. over hardlopen, ik loop elke ochtend na het ontbijt een uur. En soms ook smiddags nog een half uurtje. ik heb julie tips zo ongeveer opgevolgd, en ben nu de trotse bezitter van een extra kilo! :D
 
Kijk dat is al een goed begin, blijf de tips opvolgen je als je hier op het forum wat meer leest dan volgen er nog meer
succes
 
Anders kijk je op internet naar calorie lijsten en dan pik je de gezonde eruit. Ga rustig beginnen met eten.

succes
 
Back
Naar boven