| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |

![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Advanced Bodybuilder | The way to improvement?
Nee ik heb mij niet om laten bouwen om mijn eerste post in de vrouwensectie te mogen plaatsen. Er is mij gevraagd door mijn zus om even haar schema te laten beoordelen door wat experts. (bij deze: proficiat! jullie zijn benoemd tot expert) Ze heeft dit 6 daagse schema met hulp van haar begeleider opgesteld en alle benodigde informatie qua stats lijkt aanwezig. Voor het schema: zie bijlage Ze ziet jullie reacties met belangstelling tegemoet. (stille hint: karma |
| | |
| | #2 |
| Freaky Bodybuilder | Re: The way to improvement?
Schema is wel iets heel anders dan wat ik persoonlijk zou volgen of iemand adviseren, zou eerder voor een fullbody schema gaan of een wat meer traditionelere 4/5 dagen split. Maar afgezien daarvan is er niks mis mee, zit prima in elkaar verder Als ze echt voor het eerst echt gaat sporten vind ik het wel vrij hoog volume eigenlijk... 6x per week en dan elke keer nog intensieve cardio erachteraan |
| | |
| | #3 |
| Dutch Bodybuilder | Re: The way to improvement?
Heftig schema, neem aan dat je zus al een tijdje traint? Maar wat gaat ze eten bij deze training?
__________________ Back in prep 1ste nac C/3de A, 2de atletic ybf 1ste place Atlascup 2009 |
| | |
| | #4 |
| Advanced Bodybuilder | Re: The way to improvement?
Mijn zus traint al 3,5 jaar en zal niet zo snel piepen over overbelasting of té zwaar o.i.d. pittige tante dus Voedingsschema komt niet veel van terecht, ze probeert minder ongezond te eten maar dit wil niet echt lukken. Ze eet daarnaast ook vrij veel. Welke richtlijnen raden jullie aan qua voeding? Zoals in het schema vermeld staat, zijn haar doelen afvallen/slanker worden, strakker en gespierd figuur. |
| | |
| | #5 |
Wat heeft het voor zin richtlijnen voor voeding te maken als ze zich er niet aan kan houden. Laat haar eerst maar is wat gezonder gaan eten dan |
| | |
| | #6 |
Heeft niks met piepen te maken, maar als je teveel doet kan het alleen maar averechts werken natuurlijk Maarja het staat en valt bij voeding natuurlijk, al helemaal als je gaat droogtrainen. Dus we kunnen wel richtlijnen geven, maar laat haar eerst maar is wat gezonder gaan eten |
| | |
| | #7 | |
| Dutch Bodybuilder | Re: The way to improvement?
Citaat:
Als ze na haar training stevig de verkeerde dingen gaat eten, vrees ik het ergste.... S6 uiteraard!!
__________________ Back in prep 1ste nac C/3de A, 2de atletic ybf 1ste place Atlascup 2009 | |
| | |
| | #8 | |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: apr 2007 Locatie: Nederland Geslacht: V
Stats: Karma: | Re: The way to improvement?
Citaat:
| |
| | |
| | #9 |
Ze eet al meer dan 15 jaar op deze wijze en daar bedoel ik mee gewoon tussendoor een chipje en chocolade. En als je af wilt vallen hoor je naar mijn mening gewoon onder je onderhoud te zitten, zij zit er ver boven. Wanneer je je 15 jaar niet aan veranderingen kan houden lijkt het mij juist dat je een keer wél streng moet zijn?
|
| | |
| | #10 | |
| Huge Freak Aangemeld: nov 2008 Locatie: rechts van je Leeftijd: 30 Geslacht: V
Stats: 1m59 - - Karma: | Re: The way to improvement?
Citaat:
__________________ You ain't somebody till you stop being a nobody. So be the somebody nobody expected you to be. Start something... | |
| | |
| | #11 | |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: apr 2007 Locatie: Nederland Geslacht: V
Stats: Karma: | Re: The way to improvement?
Citaat:
Sommige mensen zijn gewoon minder gedisciplineerd en kunnen veranderingen minder goed aan.Een middenweg vinden lijkt mij dan geschikter.Als iemand echt moeite heeft om snoep te laten staan,ga dan niet meteen al het snoep weg halen,maar bv. 1 of 2 blokjes (pure) chocolade. Reken eerst eens haar 'onderhoud' uit,dan is het opstellen van een dieet/voedingspatroon makkelijker. | |
| | |
| | #12 |
Ja natuurlijk weet ik ook wel dat ze onder onderhoud moet gaan zitten, hoe wil je anders afvallen Met richtlijnen qua voeding vroeg ik dus om aparte (afwijkend van de standaard) maatregelen. Verdeling in porties, aantal maaltijden en tijd waarop bijvoorbeeld. |
| | |
| | #13 |
| Huge Freak Aangemeld: nov 2008 Locatie: rechts van je Leeftijd: 30 Geslacht: V
Stats: 1m59 - - Karma: | Re: The way to improvement?
Richtlijnen voor dames zijn niet heel veel anders dan de richtlijnen voor heren, al zal het aantal Kcal natuurlijk lager liggen. Ik zou gaan voor 6 maaltijden op een dag, beginnen met havermout of brinta aangelengd met magere melk (gekookt? lekker!), stuk fruit en whey (mixen naar voorkeur met het fruit en de granen, of alles los). Laatste maaltijd een bak kwark met een (klein!) handje nootjes. Alle tussenliggende maaltijden kunnen bestaan uit rijst/groente/vlees of vis, of brood met vlees of vis, een enkele boterham met pindakaas. Schema uiteraard gemaakt op basis van BMR / onderhoud, waarbij ik haar eerst lekker op onderhoud zou laten eten. Bij "goed gedrag" 1 ochtend OF 1 avond in de week 'los gaan'. (ochtend = uitgebreid ontbijten met croissantje / boterham met hagelslag / wat lekkers bij de koffie etc. Avond = eten waar je zin in hebt (pizza of patat ofzo?), een lekker toetje en MAX 2 glazen alcohol). Omdat het eten op onderhoud is regelmatig bijstellen a.d.h.v. nieuw BMR.
__________________ You ain't somebody till you stop being a nobody. So be the somebody nobody expected you to be. Start something... |
| | |
| | #14 | |
Citaat:
| |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| jeweetzelf, karma, reactie, schema, verbetering |
| Topic opties | |
| |