XXL Nutrition

kauwgom en dieet

Bezoekers in dit topic

astridverdel

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
100
Waardering
0
hallo allemaal!
sinds ik op dieet ben eet ik veel kauwgom en gebruik ik ook best veel zoetstof door mijn nutrix.
Als ik honger heb neem ik dan bijvoorbeeld kauwgom om de volgende maaltijd bijvoorbeeld uit te stellen, ik stel het eten van mijn maaltijden best wel vaak en lang uit tot dat ik echt honger heb en echt moet eten. Ondertussen ben ik dus een beetje verslaafd geraakt aan de kauwgom,weliswaar suikervrij maar toch. Eet wel 4 pakjes op een dag ongeveer, en krijg dus van iedereen te horen dat dat niet gezond is.( wat ik eigenlijk ook wel weet). Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die veel kauwgom eten als ze in hun dieet zitten of dat ik de enige ben? Ik maak soms best lange dagen van 6 uur sochtends en rond 12 uur savonds lig ik dan eens op bed. Je kent het wel dieetmaaltijden voorbereiden voor de volgende dag, trainen, en dan heb ik ook nog eens drie papegaaien en een kat druk druk.... dus ja dan gaat ie kauwgom er wel in aangezien ik 6 dieetmaaltijden heb vanaf 6 uur sochtends tot 12 uur savonds. Misschien klinkt het heel raar maar als ik honger heb neem ik dus vaak kauwgom en dat stilt me honger weer even.Ben benieuwd of ik hier de enige in ben. Laten julie het me weten?
 
wtf, als ik kauwgom neem word mn honger ech nie minder.
 
Je kan dan misschien beter wat meer verspreid eten. dus ervoor zorgen dat je maag niet helemaal leeg is voordat je de volgende maaltijd neemt (je lichaam zal dan sneller gaan opslaan omdat het steeds een tekort heeft, en je verbranding gaat omlaag)
 
ok begrijp wat je bedoelt maar;
je moet je maaltijden niet uitstellen je moet elke 3 uur eten en je zelf aanleren om 's avonds na een bepaalde tijd niet meer te eten en als dat echt niet gaat alleen iets van eiwit.

opzich is kauwgom niet zo'n probleem maar zo extreem veel is niet goed...je kan zeggen ja maar het is suikervrij ja dat klopt maar er zitten welgegerlijk kalorien in...en tevens hebben kunstmatige zoetstoffen ook invloed op je insuline gehalte...

Probeer wat minder te kauwen maar bv wat meer te drinken..dit helpt ook..en het is gewoon een questie van gewenning
 
Ik heb eens ergens gehoord dat je van kauwgum juist meer honger krijgt. Dit omdat je hersenen denken dat je iets gaat eten en je spijsvertering versnellen om plaats te maken in je maag.

Verder werkt veel kauwgum laxerend, dat staat ook heel klein op de pakjes. Dus als je 3 pakjes wegkauwd lijkt me dat je regelmatig een bezoekje aan de wc moet brengen ?
 
ik krijg van kauwgum juist veel honger
 
hey

ok begrijp wat je bedoelt maar;
je moet je maaltijden niet uitstellen je moet elke 3 uur eten en je zelf aanleren om 's avonds na een bepaalde tijd niet meer te eten en als dat echt niet gaat alleen iets van eiwit.

opzich is kauwgom niet zo'n probleem maar zo extreem veel is niet goed...je kan zeggen ja maar het is suikervrij ja dat klopt maar er zitten welgegerlijk kalorien in...en tevens hebben kunstmatige zoetstoffen ook invloed op je insuline gehalte...

Probeer wat minder te kauwen maar bv wat meer te drinken..dit helpt ook..en het is gewoon een questie van gewenning

Heyy, ik ben een leerling en doe mijn laatste jaar in ASO richting, Ik moet op het einde van t jaar een onderzoekscompetentie doen (een soort eindwerk) Mijn onderwerp is Kauwgom,. Ik moet de invloed van kauwgom op de spijsvertering, o.a kaakspier opzoeken. Maar kvind er niet direct de antwoord voor. Wat ik van u vraag, is als u er meer over weet, mij gelieve te informeren over dit onderwerp, alvast bedankt .
MVG
 
Klinkt alsof je ook nog eens veel te weinig slaapt...
 
de hele dag kauwgom ipv maaltijden kan idd niet goed zijn.
kun je beter ff een cracker, stukje fruit of wat dan ook eten,
of gewoon veel water drinken :)
 
hallo allemaal!
sinds ik op dieet ben eet ik veel kauwgom en gebruik ik ook best veel zoetstof door mijn nutrix.
Als ik honger heb neem ik dan bijvoorbeeld kauwgom om de volgende maaltijd bijvoorbeeld uit te stellen, ik stel het eten van mijn maaltijden best wel vaak en lang uit tot dat ik echt honger heb en echt moet eten. Ondertussen ben ik dus een beetje verslaafd geraakt aan de kauwgom,weliswaar suikervrij maar toch. Eet wel 4 pakjes op een dag ongeveer, en krijg dus van iedereen te horen dat dat niet gezond is.( wat ik eigenlijk ook wel weet). Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die veel kauwgom eten als ze in hun dieet zitten of dat ik de enige ben? Ik maak soms best lange dagen van 6 uur sochtends en rond 12 uur savonds lig ik dan eens op bed. Je kent het wel dieetmaaltijden voorbereiden voor de volgende dag, trainen, en dan heb ik ook nog eens drie papegaaien en een kat druk druk.... dus ja dan gaat ie kauwgom er wel in aangezien ik 6 dieetmaaltijden heb vanaf 6 uur sochtends tot 12 uur savonds. Misschien klinkt het heel raar maar als ik honger heb neem ik dus vaak kauwgom en dat stilt me honger weer even.Ben benieuwd of ik hier de enige in ben. Laten julie het me weten?

Dus je vindt het minder erg als andere mensen ook heel veel kauwgum eten? Al eten andere mensen 20 pakjes, dat wil nog steeds niet zeggen dat jij gezond bezig bent. Je ziet vaak dat mensen met een slechte gewoonte niet de enige daarmee willen zijn... maar wat is het doel daarvan?
 
Bij mij help dat ook hoor kauwgom. Want door die munt smaak smaakt men eten het eerste uur achteraf toch niet meer. Sinds ik gestopt ben met roken kauw ik bijna constant. Wel geen 4 pakken maar toch genoeg. Kan geen kwaad
 
Eet tussendoor rauwkost, zoals een gemengde salada (zonder saus oid natuurlijk). Bijvoorbeeld een salade van komkommer, tomaat, peper, bieslook, bleekselderij, radijs, sla, rauwe wortel, paar struikjes bloemkool.

Groente en fruit bevatten namelijk veel vezels die je honger gevoel stoppen. Echter bevat fruit ook weer natuurlijke suikers dus ook dit moet je niet overdrijven.

Veel water drinken helpt ook. Het levert geen energie maar vult je maag wel degelijk.

Echter denk ik dat je veel te weinig eet als je zoveel honger heb dat je het hongergevoel moet onderdrukken met 4 pakjes kauwgom p/d.

Maar goed.. suikervrije kauwgom levert zoals je zelf al aangaf amper calorieën en ach.. die zoetstoffen zou ik me niet te druk om maken. Als het voor jou werkt moet je je niet laten opjagen door wat anderen ervan vinden. Misschien is het wel handig om eens op te tellen wat je dagelijks aan eiwitten, koolhydraten en vetten binnen krijgt? zou mij niet verbazen als je te weinig at ;)

In de bijlage zit een leeg voedingsschema waarin je alles wat je dagelijks eet kunt invullen, excel rekent dan alles voor je uit. Als je dat dan even post in het voeding sub-forum dan krijg je gegarandeerd feedback

grtz.
 
Laatst bewerkt:
ik denk ook dat je veels te weinig eet, en als je het hebt over dieet maaltijden dan krijg ik snel het iee van een blaadje sla en een klein stukje kip ofzo.

Vertel eens wat je eet op een dag!

Verder zoals al eerder werd gezegd, neem tussendoortjes; fruit, groente iets eiwitrijks.
4 pakjes kauwgom op een dag.. damn, goed getrainede kaakspieren heb je dan...
 
Waarom wil je alle maaltijden zolang mogelijk uitstellen? Je zegt zelf dat je 6 maaltijden hebt, die neem je toch op ongeveer dezelfde tijdstippen? Zou dan raar zijn waarom je die dan probeert uit te stellen.
En inderdaad, post eens die dieetmaaltijden. Krijg namelijk net zoals Ceska het idee dat je veels te weinig eet.
 
Honger is nooit goed! Je kan dan beter iets van sla of komkommer eten, dan zoveel kauwgom naar binnen werken! 4 pakjes is echt heel ongezond!
 
eet kwark, echt waar, het vult en je mag het ook eten op momenten wanneer je echt trek hebt in wat 'slechts', bijvoorbeeld voor het slapengaan.
Toen ik begon met m'n dieet, werd ik gek, ik moest wat in m'n mond hebben. Het klinkt misschien alsof ik kwark voorstel als een wondermiddel, maar dat is het voor mij ook
Die kauwgum bevat inderdaad geen suikers, maar wel koolhydraten en calorieën, en ze geven je lichaam niks. Het is moeilijk in het begin, maar voor je het weet, ben je die kauwgum zo vergeten
 
Ik heb ook een hele lange tijd ontzettend veel kauwgum gegeten: ik kreeg er heel veel lucht van in mijn darmen! Het deed soms zelfs pijn. Nu drink ik liters water, dat helpt en ik eet beter. Alles wat ik eet is gezond, dat geeft mij een goed gevoel. Ik zou ook stoppen met kauwgum, ik werd er niet beter van!
 
Back
Naar boven