| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |

![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Huge Freak Aangemeld: feb 2008 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: Karma: |
Geachte dames, speciaal voor jullie heb ik een interview afgenomen met MissF. Dit leek mij erg leuk om te doen en bovendien leerzaam voor zowel de vrouwen als mijzelf. Ik bedank bij deze MissF dus ook zeer vriendelijk voor het leuke interview! Het interview Bryan: MissF, zou U misschien wat meer over U zelf kunnen vertellen? MissF Ik ben een sportieve meid van 29jaar (1980) en woon in Den Haag. Op het moment ben ik, na eerst jaren als sales consultant bij een grote sportschoolketen en als verkoopadviseur bij een bekende bank, voor mezelf begonnen. Tijdens de jaren werken bij een werkgever, heb ik veel opleidingen gedaan in de avonduren om nu met de papieren op zak mijn uiteindelijk wens uit te voeren. Mensen helpen hun sportieve/gezondheid doelen te bereiken dmv Personal Training, online fitness- en voedingsadvies en als freelance les/fitness instructeur bij diverse sportscholen in de omgeving Den Haag /Voorburg. Zie mijn website: www.health-getthingsdone.vpweb.nl Bryan: Sinds wanneer doet U de sport, en hoe bent U er mee begonnen? MissF: Ik doe bijna mijn hele leven al aan sport. Ben begonnen met korfbal op mijn zesde. Dit tot mijn 26e gedaan en altijd in de eerste teams gezeten, maar met de laatste jaren van korfbal ook in aanraking gekomen met aerobics. Vond dit ook enorm leuk en ben dit gaan doen om meer af te vallen. Tijdens mijn stages/studentenperiode was ik in een 3-4jaar 25-50kg zwaarder geworden en wilde hier vanaf. Vanaf dat moment wilde ik bewuster worden van wat ik at en waarom. Ben in eerste instantie blijven korfballen, maar ging steeds meer aerobic en wat krachttraining doen. Toen ik eenmaal was begonnen met lesgeven in RPM(spinning) en BodyPump, zag ik mijn lijf icm gezondere voeding in een razend tempo veranderen. Heb in 2006 daarom een moeilijke beslissing genomen, maar ben totaal voor de krachtsport gegaan. Zo ben ik in aanraking met Bodybuilding gekomen. Gelijk bij Kneet’s Gym in Den Haag. Tot aan de YBF 2007 in Beverwijk heeft Anja Timmer me begeleid. Daarna (ivm stoppen als begeleidster) ben ik op zoek gegaan naar een andere trainer. Ik kwam uit bij Ab Brunekreef uit Weesp. Hij is de begeleidster van Judith v/d Berg (1e + Overall Athletic YBF2006; 1e + overall EK en WK WFF 2007/2008). Ik bewonderde haar, vanaf het moment dat ze van me won in 2006. Heb haar opgezocht en gevraagd wie haar begeleide en gevraagd of hij mij ook wilde begeleiden. Ab traint mij nu bijna 2jaar. Bryan: Welke schema's & nutritie/supplementen gebruikt U zoal? MissF: Qua trainingen doe ik off-season grotendeels een 5-daagse split met 2x buik/cardio en kuiten per week. Richting de wedstrijd ga ik naar 4x6 weken 6daagse trainingsweek. 2x3daagse split met daarbij dagelijks en elke 6weken oplopend in aantal min 10/15/20/30min buik; 10/15/20/30min hyperextensions; 10/15/20/30min stokdraaien en 20 min cardio. Qua supplementen gebruik ik off-season alleen Whey (<3gr vet/koolh per 100gr), glutamine, L-carnitine en multivitamine In de wedstrijdvoorbereiding ben ik nu begonnen met 2x 6weken met 2weken rust combi van creatine +HMB (we willen zien of dat bij mij werkt en of ik hierdoor beter mijn massa ga vasthouden); daarnaast bovenstaande producten. Voedingsmiddelen off-season gemiddeld 3000kcal per dag met 7 maaltijden: Kip/kalkoen/Panga/kabeljauw/Tilapia/zalm/Makreel/Biefstuk/Varkenshaas/Qourn/tofu/Ei-eiwitten; rijst/zoete aardappel/volkorenbrood/pasta/quinoa/volkoren Pitabroodjes/havermout; div groente/peulvruchten; mager brood beleg/Huttekäse/10+kaas Milner/4-noten biologische pindakaas/avocado; sausen (zelfgemaakte) tjatiki, knoflook, balans ketchup (Heinz), 3% Mayo. Magere yoghurt/magere melk/Optimel 0%/karnemelk/cola light en veel water. Wanneer ik trek had in pizza, shoarma of patat dan at ik dat ook af en toe, maar gewoon een portie. Momenteel zit ik op 8 volkoren boterhammen met mager vleesbeleg; 5 shakes; 5 ei-eiwitten; glas Optimel 0%; 100gr rijst/pasta of quinoa met 150gr groente (geen peulvruchten) en 150gr kip/vis/af en toe rundvlees/biefstuk, 2 appels en 2 bananen over de hele dag.. Met uiteraard veel water drinken.. Minimaal 4 ltr Bryan: U doet wedstrijden, welk soort dieët volgt U precies om in de goede shape te komen voor op de dag van de wedstrijd? MissF: Het eerste jaar met Anja als coach heb ik bij alle 4 de wedstrijden een ander dieet gehad.. Bij Ab heb ik nog geen wedstrijd gedraaid, maar hij heeft wel besproken wat het ongeveer zal worden.. 3/4dgn depleten met alleen eiwitten en aminozuren met loodzware trainingen.. Vervolgens 3 dagen(incl wedstrijddag) laden met min 500gr ongekookte rijst, kilo groente (gekookt in spa blauw, om zo min mogelijk zout binnen te krijgen) en 7-8 shakes.. Daarnaast ook veel spa blauw drinken (zo’n 5-6ltr) Bryan: Heeft U nog tips/adviezen voor beginnende vrouwen? MissF: Voor een wedstrijddoel: Zorg dat je het kan vinden met de visie van je trainer, sta achter jezelf en weet wat je zelf wil en blijf communiceren met elkaar.. Zoek een trainingspartner waar je vertrouwen in hebt, en die je tot je uiterste weet te brengen op momenten dat het nodig is.. Vertrouw je trainer zodra je de juiste match hebt gevonden.. Daarnaast uiteraard je stinkende best doen met trainen, poses oefenen, op haken lopen, routine en uitstraling voor op de wedstrijd.. Voor beginnende vrouwen: Zorg dat je weet wat je doel is en wat je hier voor zou moeten doen (dieet, trainen, cardio).. Ga voor jezelf na hoeveel tijd je hier aan wil besteden en ga dan een realistisch doel neerzetten en straf je zelf ook wanneer je een doel niet gehaald hebt.. Maar beloon jezelf wanneer je het niet haalt.. Zelf zou ik er altijd een beginnende adviseren om iemand in te schakelen die je op weg kan helpen en je de beginselen bij kan brengen om uiteindelijk zelf aan de slag te gaan.. Ook hier je vertrouwen in leggen als het klikt met degene en vragen stellen.. Waarom doe ik die oefening, waarom eet ik dat ipv dat etc.. Wees leergierig.. Want wat voor jou geldt hoeft helemaal niet zo voor een ander te gelden.. Hetzelfde met trainingsopbouw.. Bij de een werkt het beter buik 2x als aparte training te doen, terwijl een ander meer profijt heeft wan elke dag 5-10min zware oefeningen of juist een non-stop circuit van 15min.. Bryan: Welke oefeningen zijn volgens U echt van belang voor vrouwen? En moeten die oefeningen zo zwaar mogelijk zijn, of juist minder zwaar? MissF: Zoals hierboven ook al beschreven is iedereen anders en wil iedereen anders, dus daar is niet een eenduidig antwoord op te geven.. Al zijn er oefeningen die vrouwen makkelijker doen dan mannen omdat ze flexibeler zijn en deze dan ook moeten uitvoeren om bepaalde plekken aan te pakken waar mannen niet mee bezig zijn.. Als PT’er zijn er bij dames een aantal oefeningen die ik bij vrouwen meer laat terugkomen dan bij mannen wanneer ze aan toning willen werken; sumo-squats in Smith-Machine, zijwaards lunges (evt op verhoging), lange lunges; bank-lunges; incline chest exercises (bovenkant borst) met smallere greep; juist wat zwaarder rug en armen trainen voor de V-shape en houding. Tevens diepe en zware bewegingen voor de billen en benen. Voor de buik heb ik de voorkeur aan de Bosu-ball oefeningen icm gewichten, cable en balans.. Maar de normale vloer oefeningen zijn ook erg effectief bij JUISTE uitvoering.. Maar goed dat geld voor alles; ik start altijd met lichte gewichten en let op techniek, zodra dat erin zit, dan pas gaan we echt beginnen aan het echte werk en de uitdagende oefeningen.. Bryan: Dus beste vrouwen, MissF heeft een prachtig fysiek, en ook JIJ kan een mooi fysiek krijgen! Met de juiste nutritie & trainingen, + Inzet en motivatie, kan je het zeker bereiken. Hartelijk bedankt voor het interview MissF, ik weet zeker dat alle vrouwen hier erg veel aan hebben! ![]() ![]() DEZE FOTO’s: Copyright Andrew Valkenburg. (C) ![]() ![]() Deze Foto: Copyright Grazia. (C) ![]() Sportieve groeten; SniperX. Laatst aangepast door sniperx : di 30 jun 2009 om 15:58 |
| | |
| | #2 |
| Monstrous Giant Aangemeld: aug 2007 Locatie: olddutch for fucking president ! Geslacht: M
Stats: 2m06 64kg > 50% Karma: | Re: Interview met MissF!
kan het nooit genoeg schrijfen : goed bezig snipert ben jaloers, zou miss-f ook wel eens willen interviuewen, en ik zou ook wel graag zo goed nederlands als jij willen kunnen schrijven prima gedaan
__________________ . |
| | |
| | #3 |
Stats: Karma: | Re: Interview met MissF!
Thanks. Zal kijken of ik die foto's kan fixen mensen..
|
| | |
| | #4 |
| Monstrous Giant Aangemeld: jul 2006 Locatie: decodethe.net Leeftijd: 31 Geslacht: M
Stats: 1m82 119kg - Karma: | Re: Interview met MissF!
Ik denk dat je ze nu in 256 kleuren hebt staan oid.
|
| | |
| | #5 |
| Ripped Bodybuilder | Re: Interview met MissF!
Ben jij dr zelf geweest? Of wie heeft dit interview gedaan? |
| | |
| | #6 |
| Advanced Bodybuilder | Re: Interview met MissF!
mooi gedaan man (y) niet letten op die wankers hier commentaar geven op een knul van 14 jaar is voor iedereen simpel
__________________ http://sirfuckyouupalot.mybrute.com |
| | |
| | #7 |
| Super Moderator Aangemeld: apr 2002 Locatie: افغانستان Geslacht: M
OT graag
__________________ As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000 The only easy day was yesterday...............Life is hard, so am I Geloof niets, probeer alles |
| | |
| | #8 |
|
| | |
| | #9 |
| Advanced Bodybuilder | Re: Interview met MissF!
Leuk om te lezen!
__________________ ~Je kunt niet falen,tenzij je opgeeft..~ |
| | |
| | #10 |
| Figure/Athletic dame | Re: Interview met MissF!
Vond het leuk om mee te werken
__________________ 20/09/06: 49,5kg; bf12,8%; 1,63m (start) 27/5/07: 54kg; bf 8,7%(NAC Holland- 1e Figure A en C wedstrijd) 14/10/07: 51kg; bf 7%(YBF- 2e Athletic klasse) 29/11/2009: 50,5kg; bf 4-5% YBF-2e Superbody klasse mijn logboek http://forum.dutchbodybuilding.com/f...logboek-89949/ mijn website http://www.health-getthingsdone.webs.com |
| | |
| | #11 |
|
| | |
| | #13 |
| Keyboard warrior Aangemeld: mrt 2005 Locatie: Nederland Geslacht: M
__________________ "Never argue with idiots. They will bring you down to their level and beat you with experience" Mijn Blog... |
| | |
| | #14 |
|
| | |
| | #15 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: apr 2007 Locatie: Nederland Geslacht: V
Gaaf!Zou leuk zijn als er meer van dit interviews komen,niet alleen van vrouwen,maar ook mannen .
|
| | |
| | #16 |
|
| | |
| | #17 |
| Monstrous Giant | Re: Interview met MissF!
je eerste nuttige bijdrage van deze maand goed interview gozer!
__________________ Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken... vroeger ging je dood op je 40e Rooke's Log "Als je geen gespierde buffel bent op topniveau maakt het echt geen reet uit wat je hartslag is... misschien een klein beetje. "aldus BickB |
| | |
| | #18 |
|
| | |
| | #19 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: mrt 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
mooie foto's!
|
| | |
| | #20 |
| Figure/Athletic dame | Re: Interview met MissF!
bij mij zijn de foto's nog steeds niet hersteld
__________________ 20/09/06: 49,5kg; bf12,8%; 1,63m (start) 27/5/07: 54kg; bf 8,7%(NAC Holland- 1e Figure A en C wedstrijd) 14/10/07: 51kg; bf 7%(YBF- 2e Athletic klasse) 29/11/2009: 50,5kg; bf 4-5% YBF-2e Superbody klasse mijn logboek http://forum.dutchbodybuilding.com/f...logboek-89949/ mijn website http://www.health-getthingsdone.webs.com |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| interview, missf! |
| Topic opties | |
| |