AndroidHealthClinic

Intermittent fasting

Bezoekers in dit topic

MissZ

Novice
Lid geworden
26 feb 2013
Berichten
23
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
73kg
Vandaag ben ik begonnen met intermittent fasting. Een eet window van 8 uur gevolgd door 16 uur vasten. Zijn er nog meer dames die dit doen?
Ik heb een maand het 5:2 vasten gedaan (2x per week 24-36 uur vasten) en ben hiermee 2% bodyfat verloren . Alleen is het lastig in te plannen in mijn drukke leven dus vandaar de overstap naar intermittent fasting.

Ik heb vandaag 2000kcal (clean) gegeten tussen 8.00-16.00 en heb vanavond gekickbokst. Morgen breek ik het vasten om 9.00 en eet ik tot 17.00. (ik heb dan om 10.00 personal training)

Ik deel graag ervaringen met andere vastende dames :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ben ik begonnen met intermitted fasting. Een eet window van 8 uur gevolgd door 16 uur vasten. Zijn er nog meer dames die dit doen?
Ik heb een maand het 5:2 vasten gedaan (2x per week 24-36 uur vasten) en ben hiermee 2% bodyfat verloren . Alleen is het lastig in te plannen in mijn drukke leven dus vandaar de overstap naar intermitted fasting.

Ik heb vandaag 2000kcal (clean) gegeten tussen 8.00-16.00 en heb vanavond gekickbokst. Morgen breek ik het vasten om 9.00 en eet ik tot 17.00. (ik heb dan om 10.00 personal training)

Ik deel graag ervaringen met andere vastende dames :)

Correcte naam is Intermittent Fasting, aangezien ik geen dame ben kan ik op de rest niet antwoorden :rolleyes:
 
Heb t een tijdje gedaan en eigenlijk beviel t me wel, er was iets met t eatwindow voor vrouwen waar je rekening mee moet houden maar weet zo gauw ff niet meer wat precies.
T staat ergens in t topic in de voedingssectie.
 
Sorry voor de spelfout...

ja moet gesynchroniseerd zijn met je menstruatiecyclus

Wat bedoel je hier precies mee? Ik slik overigens mijn pil altijd een maand of 3/4 door dus mijn cyclus is anders dan normaal. 3/4x per jaar ipv elke maand.

Dag 1 prima doorgekomen, had gister avond wel honger na het kickboksen maar dat was niet heel storend. Net wakker geworden met honger maar ik stel het eten nog uit tot 9.00 en heb om 10.00 mijn personal training.
 
ja moet gesynchroniseerd zijn met je menstruatiecyclus

Nee dat was t niet geloof ik, kan me ook moeilijk een voorstelling maken van hoe je je fasting kan aanpassen aan je cyclus.:)
Tis sowieso wel raadzaam om dat topic even door te lezen maar je kan t ook even navragen aan Wazzup
 
Heb t een tijdje gedaan en eigenlijk beviel t me wel, er was iets met t eatwindow voor vrouwen waar je rekening mee moet houden maar weet zo gauw ff niet meer wat precies.
T staat ergens in t topic in de voedingssectie.
Eat window is langer voor vrouwen, korter vasten dus. Waarom dat precies is weet ik niet meer.
 
Eat window is langer voor vrouwen, korter vasten dus. Waarom dat precies is weet ik niet meer.

Dat was t idd, had iets te maken met de hormoonhuishouding
 
Verspilde moeite , na je training je ''window'' gebruiken kan aleen dmv insuline, if not heeft je lichaam niet de krachten om binnen 5-6 uur maar iets met het voedsel te doen , zelfs in die zogenaamde fasted state.
 
http://www.kropblog.dk/en/intermittent-fasting-for-women/

Then what about intermittent fasting?

Well, there are several kinds of intermittent fasting. The type most frequently used in scientific studies is alternate-day IF (ADF), while the types being used in the public are mostly either 1-2 weekly fasting days or part day fasts, like the 16:8 fast. As far as the state of the art goes, there is a bunch of studies on ADF, one or two on intermittent fasting reminiscent of 5:2 or 6:1 fasting in humans and only one reminiscent of part-day fasting (e.g. 16:8 or 19:5 fasting) at the time of writing.

Well, the results from the ADF IF studies in overweight individuals have generally shown improvements in the metabolic phenotype in men AND women (improvements in cholesterol, LDL particle size, fasting insulin and glucose and blood pressure) (Eshginia et al, 2013; Varady et al 2009; Varady et al, 2010; Varady et al, 2011; Johnson et al 2007). Also, the 6:1 fasting study (done in women) by Klempel (Klempel et al 2012) showed solid improvements in health biomarkers, as did the 5:2 study (done in women) by Harvie (Harvie et al, 2011).

In summary, fasting is safe and IF diets does work for weight loss and health biomarkers for men AND women. Also, they appear to have similar health effects to other energy restriction modalities resulting in similar weight losses.
 
Verspilde moeite , na je training je ''window'' gebruiken kan aleen dmv insuline, if not heeft je lichaam niet de krachten om binnen 5-6 uur maar iets met het voedsel te doen , zelfs in die zogenaamde fasted state.

Sorry ik snap niet wat je hiermee precies bedoelt?
 
Hee wat leuk! Ik ben er nu ongeveer 2 maanden mee aan de gang en zie duidelijk verschil met daarvoor. Vind het vooral fijn om maar een klein gedeelte van de dag bezig te zijn met wat ik moet eten. Hoe gaat het bij je nu?
 
Ik hou ervan , k heb meer energie .....
 
Fasting is good type of diet but Intermittent fasting is not good for health and causes weakness so we should do fasting for fitness and good health but not too much. For any information and further diet ideas contact with me.
Click here for more information
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven