| | |||||||
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Weergave Modus |
| | #1 |
| Novice Geregistreerd: Apr 2008 Locatie: Nederland Geslacht: V
Karma Power: 0 | Help ! wat moet ik doen, wil niet meer dik zijn !! Hoi Allemaal, Ik ben nieuw hier en val maar gelijk met de deur in huis, hopende dat jullie mij kunnen adviseren: Ben 1.65 en weeg nu 100 kg (er zijn er al 5 af, thank God). Volg nu Modifast/Weightcare: ontbijt: cruesli met yoghurt lunch: rauwkost + shake of rauwkost + 2 vezelcrackers diner: rauwkost + shake of rauwkost + pudding of rauwkost + opkikker tussendoor: opkikker/water/thee/spa&fruit extra: multivitamine Bedoeling is om dit nog 5 weken te doen (= totaal 6 weken). En daarna nog 4 weken 2x per dag maaltijd te vervangen en daarna 2 weken 1x per dag de maaltijd te vervangen. Ik ben zooooo gefrustreerd van al dat overtollige gewicht (heb 6 mnd plat gelegen en ben daardoor minstens 25 kg aangekomen, uiteraard in combinatie met ongezond voedsel/snoepen en geen beweging). Het probleem is dat ik nu tot alles in staat ben want ik weiger gewoon om nog een zomer als een dikzak door het leven te gaan. Helaas mocht ik van de huisarts niet eerder beginnen met dieten/bewegen Momenteel beweeg ik ongeveer een uur per dag (wandelen, tae bo, crosstrainer) en dit ben ik aan het verhogen tot 2 uur per dag. En nu komt het, ik wil nog een fatburner eraan toevoegen. Mijn vraag, kan dit ? Zo ja, welke fatburner is het beste om zo snel mogelijk resultaat te zien, want ik moet en zal die kilo´s nog wegkrijgen. Ja ik weet dat het te weinig calorien zijn die ik binnenkrijg, en ik weet dat er een kans op jojo effect bestaat.. en dat risico ben ik bereid te nemen, omdat ik zo gewoon niet verder kan. Het beinvloedt alles in mn leven en dat terwijl mijn man er totaal geen moeite mee heeft.. IK heb er moeite mee.. Willen jullie mij helpen aub ? Wees vooral eerlijk en recht door zee, dat vind ik niet erg.. al is het iets wat ik liever niet wil lezen, eerlijkheid loont. Maar ik ben er ook eerlijk in dat ik er alles aan wil doen om nog voor de zomer (lees half juli) zo veeeeel mogelijk kwijt te raken.. want ik kan zo echt niet verder. Ik ben nog net niet gestopt met eten of mn vinger achter in mn keel te steken (ja drama ik weet het, maar zo voel ik me echt) via de (prive) email mag ook gereageerd worden. Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Vlindertje (wel een hele dikke vlinder |
| | |
| | #2 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Mar 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: V
Karma Power: 7 | Fatburner, zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Verder vind ik dat je te weinig eet, ookal ben je aan het lijnen. Stort je met een goed dieet dagelijks op cardiotraining. Dat lijkt mij gezonder en je ontkomt aan het jojo effect.
__________________ Herinner je gisteren, Droom van morgen. Leef vandaag! karma bounces back! |
| | |
| | #3 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: May 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 20 Geslacht: M
Karma Power: 4 | werd het jojo effect ook niet veroorzaakt door spierverlies ? je bent nu iig teveel bezig met gewicht verliezen terwijl je goed moet focussen op vet verlies
__________________ Stats: 1 X 120 bench 1 X 130 squat 1 X 160 deadlift -----------------+ 410 |
| | |
| | #4 | |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Mar 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: V
Karma Power: 7 | Citaat:
Nee, dat volgens mij niet. Omdat je zo weinig eet gaat je lichaam zich daarop instellen en zal het eerder alles opslaan wat je eet. Eet je meer, maar wel gezond natuurlijk, dan gaat je verbranding omhoog en raak je dus eerder gewicht kwijt. Wel moet je natuurlijk hierbij blijven bewegen. Het is misschien een beetje een knopje wat je om moet zetten. Maar uiteindelijk bereik je hiermee wel een resultaat waar je je happy bij voelt.
__________________ Herinner je gisteren, Droom van morgen. Leef vandaag! karma bounces back! | |
| | |
| | #5 |
| Competitive Bodybuilder | Belangrijk is dat je gewoon je vetpercentage bijhoudt en zorgt dat je niet te snel afvalt. De meeste mensen willen SNEL SNEL SNEL maar dat is niet gezond voor je lichaam en ook niet de goede manier op lange termijn. Gewicht zegt met afvallen niet zoveel want als het vooral om spier en water gaat heb je niks gewonnen. Maar de topic starter eet momenteel echt veeeeeels te weinig.
__________________ "Dis moi.......donne moi...." Status: 87KG But the marketing teams of the pharmaceutical companies do what they can to soothe parents' concerns by separating the image of street-speed-users from the clean, clinical, healthy use of their products. |
| | |
| | #6 |
Karma Power: 7 | Helemaal mee eens. En daardoor ga je je ook ellendig voelen, je motivatie zakt weg, je houd het niet goed meer vol etc etc.
__________________ Herinner je gisteren, Droom van morgen. Leef vandaag! karma bounces back! |
| | |
| | #7 |
| Novice Geregistreerd: Apr 2008 Locatie: Nederland Geslacht: V
Karma Power: 0 | Bedankt voor jullie snelle reacties. Klopt ik eet idd heel weinig, ongeveer 600 kcal per dag, er zit ook een hoop vocht heb ik gemerkt. Maar van wat ik begrepen heb is dat je best een paar weken weinig mag eten om dat vocht weg te krijgen en wat vet (middels beweging ook) zonder dat je gelijk jojo effect krijgt. Ok en als ik nu brood, pasta e.d. schrap en omsla naar veel groenten en fruit en crackers/cruesli e.d., kan dat wel ? of is dat ook nog te weinig ?? want ik weet van mezelf dat als ik eenmaal brood er weer bij doe dan ga ik ook andere dingen weer eten.. en dat wil ik juist niet. Ik wil langzaam weer opbouwen en niet gelijk mezelf een vrijkaartje geven om maar van alles en nog wat te eten. Bv broodje gezond gaat nog wel, maar dan heb ik toch al snel de neiging om ook andere dingen erop te gaan doen. Tevens pasta met van alles en nogwat en dat zijn bij mij echt de killers.. alles met veel koolhydraten. |
| | |
| | #8 |
Karma Power: 7 | Boterhammen met kipfilet? Dat is wel goed voor je. En als je nou gezond eet, en genoeg, dan heb je ook veel minder trek in allerlei slechte dingen. Maar laat jezelf wel 1 dag per week een beetje gaan.Bijvoorbeeld zaterdag. Anders hou je t niet vol. Ik heb voor mezelf gemerkt dat wheyshakes met havermout lekker vullen. En t smaakt naar aarbei, lekker dus!
| | |
| | #9 |
| Dutch Bodybuilder | Snel afvallen is nooit goed voor je. Het lichaam is erg slim en merkt het als er minder voedsel binnen komt dan nodig is om gewoon te functioneren (ca 2000 calorieen) Eerst val je af omdat de vet reserves worden aangesproken door het lichaam. Daarna denkt het lichaam, er komt wel erg weinig binnen dus alles wat ik op kan slaan moet ik opslaan als vetreserve. (dat is de spaarstand van het lichaam) Na een tijdje ga je weer meer eten (geef je zelf al aan) maar je lichaam werkt nog in de spaarstand, dus er wordt nog steeds vet opgeslagen. Dit is het veel voorkomende jojo effect. Mijn advies is Probeer net even onder je behoefte te eten dus net even minder dan je nodig hebt zodat je ca 0.5 of 1 kg p/week afvalt. Ik snap dat je snel gewicht kwijt wil maar wees er voorzichtig mee. Je zegt dat je 6 maanden plat hebt gelegen en daardoor bent aangekomen. Je lichaam heeft een spier geheugen en je zal dus weer snel op het oude spierniveau komen en je conditie zal ook snel weer beter zijn. Hierdoor zal je automatisch al weer afvallen (alles gaat er dus weer af als je volhoud) Met een Fatburner zal ik als ik jou was nog even niet mee beginnen (misschien later als je er bijna niets meer af krijgt) Rest mij niets anders dan je succes te wensen en onthoud dat volhouden het belangrijkste is.
__________________ http://aycu37.webshots.com/image/439...7673059_rs.jpg Grosje 46 jaar -72 kg - 172 cm - ca 12% vet |
| | |
| | #10 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Nov 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 24 Geslacht: M
Karma Power: 3 | Zoals gezegd, meer eten. Met 600 calorieën per dag gaat je lichaam geheid in spaarstand en dat wil je niet. Ook is het beter meerdere maaltijden per dag te eten om je stofwisseling hoog te houden, probeer ipv 3 maaltijden per dag eens 6 maaltijden te eten.
__________________ functie>vorm Perverse... almost Religious. |
| | |
| | #11 |
Karma Power: 7 | en lekker hier blijven forummen om je motivatie op pijl te houden en meer te leren over voeding en trainen.
| | |
| | #12 |
| Novice Geregistreerd: Apr 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: V
Karma Power: 0 | Hoi Vlindertje, Zo'n 2 jaar geleden woog ik ook rond de 100 kg. Kennelijk zit dit in mn fam want na mn pubertijd vlogen de kilo's eraf terwijl mijn levensstijl totaal niet veranders was. In mijn fam zitten nogal grote stevige meiden, niet dik, gewoon groot. 1.80 is er niets bij! Mijn moeder en oma zijn beiden slank, maar net als ikzelf wogen zij rond hun 17de ook veel te veel. Mijn mam noemt t lollig: Pubervet. Is natuurlijk helemaal niet grappig om zo zwaar te zijn! Verder hebben we ook allemaal een grote cup. (Dit telt ook zeker mee in het gewicht) Allemaal zijn we sportief. Spieren wegen meer dan vet? Eigenlijk heb ik geen tip. Geen andere dan hierboven al vermeld staat. Gewoon lekker gezond eten, groenten en fruit! ^^ En geen koek, snoep, suiker in de thee etc etc. You'll get it Ik wens je veel succes, en probeer er geen probleem van te maken! Als je relaxed bent gaat alles veel beter! I'm sure Dus niet wanhopig weer gaan kijken wat de weegschaal zegt als je 2 uur geleden nog geweest bent! >< ^^ Groetjes BB xXx SuZy Q |
| | |
| | #13 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2005 Locatie: Nederland Geslacht: V
Karma Power: 30 | check even je pm. |
| | |
| | #14 |
| Cool Novice | Vlinder, 100kilo is flink wat gewicht, dus neem de tijd om gewicht te verliezen. Ik denk dat je zeker kunt rekenen op 2 jaar voordat je op een gezond gewicht zit, dus zorg dat je een dieet hebt wat je vol kunt houden. 600 kcals is dat niet, ik zou gewoon 1500 doen en regelmatig sporten, zowel cardio als krachttraining. Cruesli zit ongeveer hetzelfde in als koekjes, havermout, de ouderwetse die je in de pan kookt, is veel gezonder. Je kunt dat met melk en rozijnen doen. Albert Heijn heeft ook haverzemelen, dan heb je helemaal veel vezels. Als lunch kun je een salade maken met eieren, vis of vlees, als je wilt met wat volkorenbrood of crackers. 's avonds zou ik gekookte groenten naar behoefte nemen, een aardappel of een schep rijst of pasta en een stukje vlees of vis. Tussendoor neem je dan 2-3 stuks fruit, een halve liter kwark, 50 gr nootjes en 50 gr kaas. Zo zit je rond de 1500 kcals en heb je een schema van normaal, gezond eten waar je aan kunt wennen zodat je je leven lang een goede basis hebt. Eens in de maand kun je een dagje vrij doen, dan eet je gewoon wat je lekker vindt, maar wel in dezelfde hoeveelheden. Eens in de week kun je een maaltijd doen zoals je er zin in hebt, bijvoorbeeld wanneer je uit eten gaat. Let ook op alcohol, eens in de week twee wijntjes kan best maar als je veel meer drinkt zet het al gauw aan.
__________________ A tigress in a butterfly suit. |
| | |
| | #15 | |
| Dutch Bodybuilder | Citaat:
Probeer niet te snel af te vallen (meestal is het er dan ook weer zo bij) Richt je einddoel (.. kg er af - of maatje 38?) op de volgende zomer en probeer dat jaar van maand tot maand in doelen te verdelen die je ook kan halen. beloon je zelf ook als je een doel gehaald hebt want op deze manier hou je het makkelijker vol.
__________________ http://aycu37.webshots.com/image/439...7673059_rs.jpg Grosje 46 jaar -72 kg - 172 cm - ca 12% vet | |
| | |
| | #16 | |
| BK junkie Geregistreerd: Mar 2005 Locatie: Behind you waiting to steal your protein! Leeftijd: 30 Geslacht: M
Karma Power: 36 | Citaat:
Ga krachttraining doen, daar heb je veel meer aan! Focus je daarbij meer op de omtrekken van je benen, heupen en taille ipv op je gewicht. De bedoeling is dat je vet kwijtraakt en niks anders. Geduld is een schone zaak tenzij je zo snel mogelijk je doel wilt bereiken en het niet erg vind om volgend jaar weer hetzelfde probleem te gaan krijgen. Fatburner is a no go aangezien je nu zoveel overgewicht hebt dat het makkelijk zonder kan! Succes! | |
| | |
| | #17 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Nov 2007 Locatie: Parel van het zuiden Leeftijd: 23 Geslacht: V
Karma Power: 7 | Hoi Vlindertje Ik schrik een beetje van je weinige calorieinname. Ik eet tussen de 1500 en 1700 calorien per dag, sport 3 keer per week 50 minuten, en ik ben 23kg afgevallen. Dat heb ik binnen 5 maanden bereikt. Ik vind modifast geldverspilling, en 600 calorien per dag is gewoon niet gezond, zodra je op gewicht zit stop je ws met modifast en wil je terug naar het normale eten, je lichaam is dan echter gewend geraakt aan de lage calorien dat de kans heel groot is dat je gaat jojo-en. Ik wil je niet ontmoedigen, maar er is een veel gezondere manier van afvallen. En dat is in mijn ogen waar het om gaat. Gezond worden en blijven.
__________________ Musica è guardare più lontano e perdersi in se stessi.. |
| | |
| | #18 |
Karma Power: 7 | Dingen als modifast en slimfast vind ik ook geldverspilling. Gewoon goed gezond eten, en voldoende!
| | |
| | #19 |
| Dutch Bodybuilder | Klopt ik eet idd heel weinig, ongeveer 600 kcal per da Daar moet je onmiddelijk mee stoppen. Het is opntzettend slecht voor je lichaam. De theorie lijkt wel logisch (gewoon ver onder je onderhoudsniveau aan Ckals gaan zitten, dan moet het lichaam wel aan de vetreserves) maar als je op deze manier je lichaam van voedingsstoffen onthoudt gaat het ook aan je spiermassa vreten om aan energie te komen. Jij bent echt aan het "lijnen" (modifast, soepjes, etc) en dat is naar mijn meniing NOOIT goed. Het is slecht voor je lichaam en behaalde resultaten door uithongeren (want dat doe je in feite) knallen er weer keihard aan na het dieeten. Wat je nodig hebt is niet een 'dieet' maar een verandering in je hele lifestyle. Mensen maken vaak de fout om snel te gaan dieten en vevolgens weer "normaal" te gaan eten. Wat je veel beter kan doen is een voedingspatroon erop na gaan houden waarin je wél genoeg calorieen eet (ongeveer 1800 schat ik (minstens) ) maar 'schoon' eet. Ik zou zeggen eet ongeveer 6 maaltijden per dag, ook al is dat soms moeilijk en zorg dat je een goede verhouding eiwitten/koolhydraten/vet hebt. Er staan hier veel voedingsschema's her en der op het forum. Wat ik je dus aanraad is om te gaan 'cutten'. Hier kan je lezen hoe dat moet. Hij heeft een redelijk complete beschrijving gemaakt. Cutten: Hoe begin ik? Wat je ook doet, stop meteen met dat 600 ckals dieet, het is ontzettend ongezond. Heel veel succes, ik hoop dat je je doelen voor de zomer bereikt! Edit: nog even een toevoeging over die fatburners. In principe heb je ze niet nodig. Het zijn ook echt geen wondermiddelen, ze kunnen alleen helpen om je stofwisseling een beetje op te peppen. Het nadeel is ook dat het vaak eetlustremmers zijn. Wellicht klinkt dat als muziek in je oren maar zoals ik al zei, het is belangrijk dat je juist wel eet. Mocht je toch per se een fatburner willen dan kan ik lipo-6 aanbevelen, die heb ik ooit gebruikt. Ik weet niet of ze veel vet verbranden maar ik merkte wel dat mijn stofwisseling wat op gang kwam (beetje hyper zelfs). Ik geloof niet dat ik je een link mag sturen op het forum dus als je de link wil (nogmaals, het kan prima zonder) dan moet je me even PM-en, zal ik m je geven. groetjes
__________________ Hou je bek trut, ik zit te trainen! Laatst aangepast door Heywood Jablomi : 25 April 2008 om 14:08. |
| | |
| | #20 |
| Cool Novice Geregistreerd: Feb 2008 Locatie: België Leeftijd: 21 Geslacht: V
Karma Power: 0 | Hallo Vlindertje Zoals hierboven al gezegd geweest is: 600 Kcal is veel te weinig en zeer ongezond voor je lichaam. Je zal misschien snel gewicht verliezen met zo'n dieet, maar je komt die kilo's heel snel weer bij Ik kan het weten... ik ben in totaal ongeveer 25kg verloren de afgelopen 2 jaar. De eerste 15 op een zeer ongezonde manier. Ik at ongeveer 800 à 1000 Kcal per dag. Ik ben snel vermagert, maar ik ben de helft van mijn verloren kilo's terug aangekomen toen ik weer een normaal eetpatroon nam. Toen heb ik besloten om op een gezonde manier af te vallen en dat is veel makkelijker vol te houden en je komt niet heel snel je kilo's weer bij. Een combinatie van gezond eten en sport is de enige manier om blijvende resultaten te boeken! Ik wens je heel veel succes
__________________ 1m78 67.5 kg vetpercentage op 6 maart 2008: 25.4% |
| | |