MuscleMeat

Even voorstellen!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1988

*Account gesloten door gebruiker*
10 jaar lid
Lid geworden
17 mei 2008
Berichten
3.980
Waardering
637
Lengte
1m74
Massa
64kg
Goedemiddag mensen van het forum,

Bij deze wil ik mij ook even voorstellen.
Ik was al een tijdje op het forum te vinden als "niet lid" en las sommige topics mee. Ik ben zelf erg bewust met goede voeding en vind het altijd interessant meer te leren, ook in combi met sport.

Zelf ben ik hier niet om zo veel kilo's af te vallen of om een gespierde bodybuildster te worden. Ik registreer mij hierzelf om meer te kunnen leren over voeding,sport en via steun/hulp dichter bij mijn eigen doel te komen; gespierder worden, wel vrouwelijke vormen behouden en mijn vet% wat verlagen (die ligt denk ik nu rond de 23%).

Edit Sport: (deed eerst 4x in de week Pilates bij elkaar zo'n 6 uur + 3x pw. 30 min. cardio)
Ik train nu wat meer...sinsd 4 Jun. ongeveer;
MA ** fullbody KT 1:45 uur + *** 30 min cardio
DI ** fullbody KT 1:45 uur ** (+ soms 30 min cardio)
WO *** 40 min cardio + 1 uur Pilates
DO of VR ** fullbody KT 1:30 uur + *** 30 min cardio
ZO 1 uur Pilates, 15 min.alleen buikspieren + ** 30 min. cardio

Ik eet erg regelmatig, snoep niet en eet zelf bijna alles biologisch (vooral wat betreft dierlijke producten). Dit ivm meerdere redenen waar onder andere ook dat het een veel betere voedingswaarde heeft. Ik drink hiernaast per dag zo'n 2/3 liter water, in de ochtend en soms middag+avond een kop groene thee.

Waarom ik niet snoep heeft ook temaken, omdat ik al glutenvrij eet. Hierdoor ben ik al niet zo gewent om veel kh's in te nemen behalve langzame kh's. En laat sowieso slechte geraffineerde eenvoudige kh's achterwege.

Mijn voedingsschema ziet er ong. als volgt uit: (aangepast)
Ontbijt rond 07:00
250 gram Weerribben magere kwark met; klein handje rauwe nootjes, stuk pure 99% chocolade, kokosrasp + aman prana kokosvezels en zo'n 60 gram gewelde boekweit.
*+ soms stuk verse ananas*

Tussendoor;
eitje ofzo.
Als ik heb getraind -> stukje ananas (vers gesneden)

Middag rond 12:00/12:30
Bijv. Eiersalade van 2 eieren, spekjes, beetje majo, verse kruiden+p+z, grote halve komkommer + paprika en pijnboompitten.
Of bijv. Tonijnsalade met zo'n 200 gram groente
of bijv. zo'n 150 gram salade (postelein, rucola, babyleafs, etc) met 200 gram huttenkase en verse kruiden, beetje majo of inplaats dit notenpasta.
of bijv. halve krop eikenbadsla met beetje uitgebakken spekjes, klein stukje feta, 2 eieren, uitje, stukje komkommer+paprika+tomaat en pijnboompitten.
Etc. etc. eigenlijk altijd iets van eiwitrijks + groente

Tussendoor;
weerribben magere kwark (250 gram) met aman prana kokosvezels,beetje kokosrasp en stuk pure 99% chocolade :)

Avondeten;
Varieerd wat ik kook, kook van alles van curry's tot zuurkool... maar ong.:
Vlees/vis á 150/200 gram + 200 gram groente
na het eten ook vaak; stukje ananas (vers gesneden)

Voor het slapen;
Af en toe (laat zeggen 3x in de week) na een dag sporten; 250 gram magere kwark.

Ik ben gestopt met slikken van Chlorella en Spirulina in pure vorm... heb het 1,5 jaar gedaan...maar helaas is het mij wat te duur geworden.
Slik nu BCAA'S supplementen tijdens mijn training. Deze zijn van powersupplements, 500 mg per tab. zie *** achter mijn trainingen hoevaak ik ze inneem. * = 1.

Als er nog tips zijn, altijd welkom. Weet niet wat mijn vetpercentage is, maar wil deze wel iets verlagen dus om mijn spieren meer te laten zien.
Tussendoortje is ook mijn tussendoortje met extra vezels aangezien ik altijd al darmproblemen heb gehad, wat wel beter is geworden sinds ik glutenvrij eet.

Heb een foto geplaatst van 23 Mei.
Ik zal binnenkort een nieuwe fullbody foto plaatsen, ik train nu in krachttraining sinds begin Juni. Ik merk dat ik meer spiermassa aan het opbouwen ben, maar volgens mij is mijn vet% ook omhoog aan het gaan, hoort dit?

En hoe vinden jullie zo mijn schema? Moet ik misschien toch die extra magere kwark voor het slapen achterwege halen? De nootjes heb ik ook verminderd in de ochtend, dit was een groter handje en nu echt een klein handje.

Groetjes!!! :D
 
Laatst bewerkt:
Hallo PilatesMeisje :) welkom hier..

enne "BCAA's slikken" is sowiezo niet verkeerd in dit wereldje ;)

veel succes met je doelen!
 
Ze kan beter een Huge load.. Kwark eten:)

Welkom
 
Welkom hier en succes :)
 
Heeee Pilatusmeisje ziet er goed uit wat je doet
Veel eiwitten zitten al in jouw voeding (bakje kwark zou er idd nog bij kunnen)
Als je droger wil worden (minder vet) denk ik dat jij dat niet in de voeding moet zoeken want zoveel eet je niet. Meer bewegen is dan het enige wat kan helpen. misschien nog een keertje in de week hardlopen er bij of zo?
Ik kan mij ook niet voorstellen dat jij erg dik bent.
We spreken elkaar vast nog wel eens
groeten Grosje
 
Heeee Pilatusmeisje ziet er goed uit wat je doet
Veel eiwitten zitten al in jouw voeding (bakje kwark zou er idd nog bij kunnen)
Als je droger wil worden (minder vet) denk ik dat jij dat niet in de voeding moet zoeken want zoveel eet je niet. Meer bewegen is dan het enige wat kan helpen. misschien nog een keertje in de week hardlopen er bij of zo?
Ik kan mij ook niet voorstellen dat jij erg dik bent.
We spreken elkaar vast nog wel eens
groeten Grosje

Ik heb niet het gevoel dat ik te weinig eet, voel me altijd goed verzadigd, maar dat komt ook doordat ik meer eiwit+vet eet ipv kh's. Ik ga wat meer kwark toevoegen en yoghurt + ontbijt ook aanpassen met kwark.

Ik ben ind. niet dik. Ben goed slank gebouwd. Wil graag mijn spieren wat beter laten uit komen. Nu de zomer er aan komt en het wat mooier weer is skate ik ook wat meer. Hopelijk is het weer zo weer beter, dan ga ik in de ochtend ff lekker rondje op rustig tempo skaten en anders rustig hardlopen op de loopband.
 
Welkom :wave:


@ Porter.. :roflol:
 
Hoi :wave:

mag ik weten waar jij je 99% pure chocola koopt?
 
Voorderest gezellig dat u erbij bent en er valt veel te leren heb ik ook gedaan:D

Inderdaad :roflol: Waarom alles biologisch??
 
Ik heb niet het gevoel dat ik te weinig eet, voel me altijd goed verzadigd, maar dat komt ook doordat ik meer eiwit+vet eet ipv kh's. Ik ga wat meer kwark toevoegen en yoghurt + ontbijt ook aanpassen met kwark.

Ik ben ind. niet dik. Ben goed slank gebouwd. Wil graag mijn spieren wat beter laten uit komen. Nu de zomer er aan komt en het wat mooier weer is skate ik ook wat meer. Hopelijk is het weer zo weer beter, dan ga ik in de ochtend ff lekker rondje op rustig tempo skaten en anders rustig hardlopen op de loopband.

Te weinig eet je ook niet maar vaak zijn er mensen die willen afvallen die geholpen kunnen worden door eerst eens naar de voeding te kijken.
Die voeding zit bij jou wel goed dus vandaar dat het moeilijk is om dan droger te worden. Alle beweiging is goed dus ook skaten.
Succes
 
welkom pilatesmeisje
 
Welkom! :) Ennuh, waarom die spirulina? Doet het echt iets? Ik hoor er namelijk wisselende verhalen over.
 
Hoi :wave:

mag ik weten waar jij je 99% pure chocola koopt?

Met veel moeite gezocht in NL...en eindelijk gevonden. In andere landen vrij snel te vinden, vooral toen ik in Azië zat kocht ik vaak pellets van 99%. In NL is het tot zo ver ik weet alleen te vinden bij de Sligro. Alleen die stelletje ** hebben de prijzen nog eens lekker verhoogd. Een pak van 5x50gram kostte €5,49...dat is nu al lekker omhoog geschroefd naar €6,49 als het n iet meer was..:(
 
Voorderest gezellig dat u erbij bent en er valt veel te leren heb ik ook gedaan:D

Inderdaad :roflol: Waarom alles biologisch??

alles alles, nou wel veel...vooral omtrent dierlijke producten.

Dit omdat,

1. Dieren krijgen voeding die ze horen te krijgen EN leveren zelf dus de voedingswaarde die ze in het vlees behoren te hebben..
2. Betere welzijn voor de beestjes, minder stress = beter vlees
3. Beter voor het milieu
4. Geen hormonen/antibiotica's extra in mijn lijf door het eten van dierlijke producten.
5. Het is lekkerder :o:D

Tuurlijk het is allemaal wat duurder, maar dat valt inv eel opzichten ook echt mee bijv. zie ik vaak dat massa groente duurder kan zijn dan de groente die ik koop bij de natuurwinkel! Het valt dus best wel mee hoor, en zeker als ik kijkw at ik er voor terug krijg. Ik doe veel boodschappen bij de natuurwinkel en ga ook zeker wel naar de AH/C1000 ofzo en kijk daar ook naar de producten wat er in e aanbieding is. Vlees eet ik sowieso veel minder, al had ik graag wat meer biologische kip van Kemperkip gegeten (zijn zo lekker).
 
Te weinig eet je ook niet maar vaak zijn er mensen die willen afvallen die geholpen kunnen worden door eerst eens naar de voeding te kijken.
Die voeding zit bij jou wel goed dus vandaar dat het moeilijk is om dan droger te worden. Alle beweiging is goed dus ook skaten.
Succes

Thx voor je reactie.
Ga in iedere geval de yoghurt veranderen naar kwark. En daarnaast meer cardio na de pilates.
 
Welkom! :) Ennuh, waarom die spirulina? Doet het echt iets? Ik hoor er namelijk wisselende verhalen over.

Zelf ben ik er wel erg enthausiast over.
Spirulina en Chlorella bevatten beide veel goede vitaminen/mineralen en ook eiwitten. Ik gebruik geen vitamine supplementen, probeer alles uit mijn voeding te halen.

Google er eens over, ik zelf ben er erg tevreden over. :D Slik het al een jaar en merk ook wat verbetering op mijn darmen.

DE REST; ook bedankt voor de reacties.
 
Hallo PilatesMeisje :) welkom hier..

enne "BCAA's slikken" is sowiezo niet verkeerd in dit wereldje ;)

veel succes met je doelen!

BCAA'S beste te slikken na training + voor het slapen?
Ik heb zelf BCAA 500 besteld van Bonusan. Iemand ervaring mee?
Samenstelling: Per tablet:
l-Leucine 250 milligram,
l-Isoleucine 125 milligram,
l-Valine 125 milligram.

Bestel dit bij www.derooderoos.com, kan daar bestellen omdat ik lid ben van een vereniging. Bestel daar ook altijd mijn probiotica die ik trouwens om de 2 dagen ofzo in neem voor het slapen.
 
Back
Naar boven