| | |||||||
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Weergave Modus |
| | #1 |
| Cool Novice Geregistreerd: Apr 2008 Locatie: Nederland Geslacht: V
Karma Power: 0 | Byanca's 'ik word weer gezond en fit' dagboek Hoi allen, Wat beweegt mij om me 's nachts om 2 uur nog te registeren en voor te stellen? Pure motivatie. Voorgeschiedenis: aanvankelijk gezond, neiging tot te zwaar worden, maar met wat meer beweging weer gemakkelijk terug te brengen naar een goed gewicht, niks aan de hand dus. Ineens, een paar jaar geleden: spontaan meerdere longembolieën, ruim een jaar niet tot nauwelijks kunnen bewegen, vreselijk zwaar geworden en nauwelijks kunnen afvallen. Jo-joën om u tegen te zeggen. Ik heb meerdere pogingen ondernomen om af te vallen, maar stress, vermoeidheid, daardoor te weinig wilskracht, khd-verslaving en ga zo maar door hielden dat tegen. Iedere poging tot sporten werd gestopt door opnieuw ziek te worden, vermoeidheid, rugklachten. Ik kon bijna op m'n vingers natellen dat net als ik gemotiveerd was begonnen met een vorm van beweging dat ik daarna weer een tijdje uit de running zou zijn. En dat motiveerde me niet echt. Gezondheid betekent alles voor me en vanaf het begin van dit jaar lukt het me om op de een of andere manier mijn plannen op dit gebied te verwezelijken. Ik ben vegetariër geworden, heb meer tijd gekregen en dus meer tijd om te sporten, maar bovenal lukt het me eindelijk om op een goede manier met eten om te gaan. Geen schuldgevoel meer na een uitspatting, maar ik maak bewuste keuzes en kan de volgende dag de boel weer oppakken. Dit heeft geresulteerd tot verlies van 7 kilo in anderhalve maand. Deze nieuwe manier van eten, deze overwinning, heeft ervoor gezorgd dat ik op alle fronten weer gemotiveerd ben. Daardoor werd ik een week of 5 geleden lid van een sportschool. Ik had al meerdere keren krachttraining gedaan, maar doordat ik steeds opnieuw ziek werd zette dat geen zoden aan de dijk. Wel vond ik het erg leuk om te doen. Aanvankelijk trainde ik thuis met dumbbells en dat ging lekker en voelde goed. Maar het is niet hetzelfde als trainen op een sportschool met goede begeleiding. Dat ervaar ik nu. Ik heb het geluk een hele goede sportbegeleider te hebben die me een hoop heeft geleerd over voeding in combinatie met sporten en die precies weet welke trainingsschema's voor mij geschikt zijn. Ik heb sinds kort een nieuw trainingsschema laten opstellen. Ik ben nog maar net begonnen, zit vergeleken met jullie vast nog op een heel laag gewicht, maar vind het geweldig hier mijn resultaten te kunnen bijhouden. Ook mijn conditie is om te huilen, maar het is echt zo motiverend om te zien in hoever deze al is verbeterd sinds de paar weken dat ik sport. Jullie verhalen en steun zullen me ongetwijfeld nog meer motiveren, hoop hetzelfde bij jullie te kunnen doen! Als jullie vragen hebben stel ze gerust, hebben jullie tips: laat het me weten! 4 tot 6/8 wekelijks trainingsschema: (3/4 x 1,5 uur per week) Sessie 1 (28 maart 2008) Bike Excite 700i : 05:00 Min. Level: 1 10:00 Min. Level: 2 Leg press: 15 Herh. x 40 Kg 15 Herh. x 40 Kg Leg extension: 15 Herh. x 12.5 Kg 15 Herh. x 12.5 Kg Chest press: 15 Herh. x 7.5 Kg 15 Herh. x 7.5 Kg Vertical traction: 15 Herh. x 27.5 Kg 15 Herh. x 27.5 Kg Synchro excite: 05:00 Min. Level 1 Run excite: 02:00 Min. 3.5 Km/h 0 % 13:00 Min. 4.5 Km/h 0% Sessie 2 (18 april 2008) Bike Excite 700i: 05:00 Min. Level: 2 10:00 Min. Level: 3 Leg press: 8-12 Herh. x 50 Kg 8-12 Herh. x 50 Kg 8-12 Herh. x 50 Kg Leg extension: 8-12 Herh. x 15 Kg 8-12 Herh. x 15 Kg 8-12 Herh. x 15 Kg Abdominal crunch: 10 Herh. x 10 Kg 10 Herh. x 10 Kg 10 Herh. x 10 Kg Chest press: 8-12 Herh. x 10 Kg 8 -12 Herh. x 10 Kg 8 -12 Herh. x 10 Kg Vertical traction : 8-12 Herh. x 30 Kg 8-12 Herh. x 30 Kg 8-12 Herh. x 30 Kg Synchro Excite 700: 01:00 Min. Level: 1 01:30 Min. Level: 2 01:30 Min. Level: 1 01:00 Min. Level: 3 02:00 Min. Level: 2 Run Excite: 02:00 Min. 4.5 Km/h 0 % 02:00 Min. 5 Km/h 0 % 01:45 Min. 4.8 Km/h 1.5 % 01:30 Min. 4.7 Km/h 2.5 % 01:15 Min. 4.6 Km/h 3.5 % 01:00 Min. 4.5 Km/h 4.5 % 11:00 Min. 4.7 Km/h 0 % Laatst aangepast door Byanca : 26 April 2008 om 10:02. |
| | |
| | #2 |
| Competitive Bodybuilder | pf terig moet ik dat allemaal nog lezen op dit tijdstip morgen ok? suc6 iig slaapze
__________________ 188 96 kilo 24 jaar vet (te vet) En deze jongen weet waar hij het over heeft hoor: Bosje "In jouw schuild een kleine ronnie coleman dat een ding wat ccker is 8 van mij" |
| | |
| | #3 |
Karma Power: 0 | Ha, nog een nachtbraker. Nee hoor, dat hoef je nu niet allemaal te lezen. Morgen mag ook. Welterusten! |
| | |
| | #4 |
| Ripped Bodybuilder | Zou toch proberen wat regelmatiger te gaan sporten dan eens per 3wkn! Voor de rest veel succes!
__________________ hossmeere@hotmail.com [Leeftijd: 25jr, Lengte: 1.94m,waren: Gewicht: 130kg, BF: +-19%] Sterke mannen hebben een buikje! Trainingsfilmpjes Huidige pr's: Fullsquat: 200 Bench: 1x170 Conv. Deadlift: 260kg // Sumo: 240kg Push press: 125kg CoC #3 CLOSED |
| | |
| | #5 |
| Colossal Veteran Geregistreerd: Apr 2006 Locatie: waar mijn bed slaapt; neerpelt dus Leeftijd: 42 Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | je zou in het begin eens kunnen proberen om elke week minimaal een dag te gaan ...voor de rest gaat het cardio al de goede kant op ;verder wens ik je in de toekomst een goede gezondheid toe en dat je mag slagen in al je doelen en veel plezier op dit forum als je vragen hebt stel ze en die zullen hier wel beantwoord worden..nogmaals succes
__________________ Alles komt goed :zo niet dan toch meet in valkenswaard 14 juni pm me voor bankrekeningnr: Nog 18 dagen om te betalen |
| | |
| | #6 |
Karma Power: 0 | |
| | |
| | #7 | |
Karma Power: 0 | Citaat:
Over de hoeveelheid sporten: ik train dus 4x per week anderhalf uur. Jullie hadden toch wel begrepen dat het schema wat onderaan mijn topic staat, een trainingsschema is, wat om de zoveel weken wordt ververst? | |
| | |
| | #8 |
| Huge Freak | ik begreep het ook zo, omdat er staat 28 maart - > 18 april Maar goed dat je 4 x per week gaat. Ik wens je heel veel succes. Met genoeg wilskracht en discipline kun je alles bereiken
__________________ You were almost entertaining... |
| | |
| | #9 |
Karma Power: 0 | Dat zijn de data waarop het nieuwe schema is bepaald. Iedere keer als er een nieuwe sessie wordt bepaald wil ik het eerste en laatste schema opnemen om het verschil te kunnen zien. Ik mocht willen dat ik na elke keer dat ik trainde de volgende keer meteen in sets, reps en kilo's kon verhogen, dan werd het een eitje ;-) Jij ook bedankt en helemaal met je eens. Discipline en wilskracht is waar het om draait. Dan kun je bergen verzetten! Laatst aangepast door Byanca : 26 April 2008 om 09:26. |
| | |
| | #10 |
Karma Power: 0 | Vraagje tussendoor: Voor de broodnodige variatie wil ik op mijn sportdagen graag pasta's (volkoren spaghetti of macaroni) toevoegen. In hoever is het 'schadelijk' om 's avonds (op sportdagen) pasta's te eten? (Ik sport 's morgens). Ik ben lichtelijk khd-verslaafd en merk dat ik 's avonds alweer snel honger krijg als ik dit eet. Ik geef er niet aan toe, maar het maakt het niet gemakkelijker. Heb ik kans dat ik door de khd die in pasta's zitten minder goed afval? Of kan het geen kwaad? |
| | |
| | #11 |
| Huge Freak | je kunt beter , vooral omdat je sochtends sport, in de avond geen koolhydraten eten zoals pasta, rijst, macaroni, brood , havermout of waar veel suiker in zit zoals snoep, koek , cake etc. Tijdens je slaap vertraagt je stofwisseling en dan heb je niet veel aan deze koolhydraten. Zou je savonds sporten dan is het een ander verhaal. Wat je dus wel kunt eten zijn bijv koolhydraten in de vorm van groenten. Aangezien je savonds hongerig bent kun je dit hetbeste doen. Je kunt het combineren met wat eiwitmaaltijden en wat vetten en dan zit je echt wel vol. Succes
__________________ You were almost entertaining... |
| | |
| | #12 | |
| |
| | |
| | #13 | |
| Colossal Veteran Geregistreerd: Apr 2006 Locatie: waar mijn bed slaapt; neerpelt dus Leeftijd: 42 Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citaat:
__________________ Alles komt goed :zo niet dan toch meet in valkenswaard 14 juni pm me voor bankrekeningnr: Nog 18 dagen om te betalen | |
| | |
| | #14 |
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | de meest gebruikte stelregel is na 8 uur 's avonds geen kh meer te nemen neem een shake als je je wat flauw voelt of wat kwark....
__________________ Alles komt goed :zo niet dan toch meet in valkenswaard 14 juni pm me voor bankrekeningnr: Nog 18 dagen om te betalen |
| | |
| | #15 | |
| |
| | |
| | #16 |
Karma Power: 0 | I know, maar het gaat nu om de avondmaaltijd. Het nadeel van vegetariër zijn (ik eet voorlopig nog wel vis i.v.m. te hoog cholesterol) is dat er niet zo heel veel keus is om te variëren, al is dat t.o.v. vroeger sterk verbeterd. Ik denk dat ik gewoon flink mijn fantasie moet gaan gebruiken om het toch wat afwisselend te gaan houden. In ieder geval geen pasta meer, ik wil het wel 100% goed doen! |
| | |
| | #17 |
| Competitive Bodybuilder | welkom en veel succes met het behalen van je doelen
__________________ pain is temporary, pride is forever.. |
| | |
| | #18 |
Karma Power: 0 | Dank je wel Loca! |
| | |
| | #19 |
| Advanced Bodybuilder | Bedankt voor je bericht bij mijn log.. Jij heb ook doorzettingsvermogen en aan je introductie lees ik af dat je ook echt discipline heb maar dat je gezondheid lange tijd parten heeft gespeeld.. Respect ook naar jou toe dat je toch gewoon sterker wil zijn dan je longembolie, rugklachten etc.. Vegatarier zijn heeft zijn voordelen, maar idd het aspect eiwitten is vaak het grootste probleem.. Mijn vriendin is ook vegatarier en eet zelfs geen vis, maar sinds ze de ochtend begint met whey-poeder, ho, rozijnen en lijnzaad merkt ze wel degelijk verschil in spier/huidstructuur.. Wat is nu je eetschema en je dagindeling qua werk/sport/gezin (man en kinderen??), wil ik best even kijken voor alternatieven of misschien verschuiving van wat maaltijden.. Want ik ben van mening dat elk lichaam anders is en anders reageert.. Ik eet zelf bij mijn laatste maaltijd yoghurt, grapefruit en Snack a Jacks en ik merk dat ik sneller vet verbrand dan wanneer ik de khd eruit laat, dus misschien kunnen we je maaltijden indeling zo maken dat het effectiever is icm je dagindeling.. Mijn eerste reactie was, van: waarom geen khd als je in de ochtend sport? Je zal toch energie moeten hebben om je training te voldoen! Maar toen dacht ik ook, het ligt eraan wat je de rest van de dag eet.. Dus mijn advies en vraag is om je eetschem met dagindeling te posten, zodat ik een beter beeld heb en ook gegrond advies kan geven en niet lukraak iets adviseer wat totaal niet bij jou van toepassing is.. Zijn er op het moment nog blessures, ziektes waar ik evt rekening mee zou moeten houden.. Van herstel vraagt een totaal andere aanpak dan bijv mee willen doen aan wedstrijden.. Heb zelf namelijk idee (en je moet me corrigeren als ik het mis heb) dat je nog met (prioriteit1) herstel bezig bent, dat je (prioriteit2) uithoudingsvermogen wil verhogen en (prioriteit3) wil afvallen.. Ik hoor je wel, Gr. MissF
__________________ 20/09/06: 49,5kg; bf12,8%; 1,63m (start) 08/04/07: (Rotterdam Cup- 2e Figure) 27/5/07: 54kg; bf 8,7%(NAC Holland- 1e Figure A en C wedstrijd) NIEUW 14/10/07: 51kg; bf 7%(YBF- 2eAthletic klasse) mijn logboek http://forum.dutchbodybuilding.com/f...logboek-89949/ mijn galerij met voortgangsfoto's http://www.dutchbodybuilding.com/gal...0/ppuser/26719 |
| | |
| | #20 |
Karma Power: 0 | Hoi MissF, Dank je voor je uitgebreide antwoord! Ik heb je een bericht gestuurd. |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp |
| Weergave Modus | |
| |