XXL Nutrition

Nieuws Gevaarlijke XTC met te hoge concentraties MDMA op markt

Bezoekers in dit topic

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Lid sinds
14 apr 2006
Berichten
12.699
Waardering
1.031
Opnieuw zijn gevaarlijk hoge concentraties van het product MDMA teruggevonden in xtc-pillen, waardoor gebruikers een te hoge dosis kunnen innemen en hun gezondheid ernstig in gevaar kunnen brengen. Recent werd ook voor het eerst de schadelijke stof Mephedrone aangetroffen in België, waarschuwt de federale overheidsdienst Volksgezondheid.

media_xl_984638.jpg


Twee tot drie keer zo zwaar

De pillen werden aangetroffen in de provincie Antwerpen en waren blauw, driehoekig en gemerkt met het logo van het automerk Mitsubishi. Ze bevatten meer dan 130 milligram MDMA (MDMA-base) per pil, waardoor een pil twee tot drie keer zo zwaar is als een gebruikelijke xtc-pil. Zeker onervaren gebruikers lopen het risico op een te grote dosis.

Gevaar

Ook op lange termijn kan een hogere dosis MDMA gevaarlijk zijn en hersenschade veroorzaken. De FOD Volksgezondheid waarschuwt verder voor een gevaarlijk verhoogde lichaamstemperatuur tot meer dan veertig graden, hartritmestoornissen, sterke bloeddrukstijgingen, stuiptrekkingen en verwardheid. Aangezien onder meer de kleur en het logo van xtc-pillen dikwijls veranderen, kunnen gebruikers nooit zeker weten hoeveel werkzame stof de pillen bevatten en wat de effecten precies zullen zijn.

Mephedrone

Daarenboven werd volgens de FOD Volksgezondheid zeer recent in België voor het eerst de stimulerende stof Mephedrone in een wit poeder aangetroffen. De stof heeft een oppeppend effect en kan emoties beïnvloeden. Ook hier zijn de negatieve en gevaarlijke effecten bloeddrukstijgingen, verhoogd hartritme en een verminderd inschattingsvermogen. (belga/sam)



voor de bolletjesslikkers hier... een gewaarschuwd man is er twee waard ;)
 
yeeaaaah!!! Mitsubishi back on track :D
 
Hehe dan zal het sfeertje op de feestjes ook wel beter gaan worden.
 
Opnieuw zijn gevaarlijk hoge concentraties van het product MDMA teruggevonden in xtc-pillen, waardoor gebruikers een te hoge dosis kunnen innemen en hun gezondheid ernstig in gevaar kunnen brengen. Recent werd ook voor het eerst de schadelijke stof Mephedrone aangetroffen in België, waarschuwt de federale overheidsdienst Volksgezondheid.

media_xl_984638.jpg


Twee tot drie keer zo zwaar

De pillen werden aangetroffen in de provincie Antwerpen en waren blauw, driehoekig en gemerkt met het logo van het automerk Mitsubishi. Ze bevatten meer dan 130 milligram MDMA (MDMA-base) per pil, waardoor een pil twee tot drie keer zo zwaar is als een gebruikelijke xtc-pil. Zeker onervaren gebruikers lopen het risico op een te grote dosis.

Gevaar

Ook op lange termijn kan een hogere dosis MDMA gevaarlijk zijn en hersenschade veroorzaken. De FOD Volksgezondheid waarschuwt verder voor een gevaarlijk verhoogde lichaamstemperatuur tot meer dan veertig graden, hartritmestoornissen, sterke bloeddrukstijgingen, stuiptrekkingen en verwardheid. Aangezien onder meer de kleur en het logo van xtc-pillen dikwijls veranderen, kunnen gebruikers nooit zeker weten hoeveel werkzame stof de pillen bevatten en wat de effecten precies zullen zijn.

Mephedrone

Daarenboven werd volgens de FOD Volksgezondheid zeer recent in België voor het eerst de stimulerende stof Mephedrone in een wit poeder aangetroffen. De stof heeft een oppeppend effect en kan emoties beïnvloeden. Ook hier zijn de negatieve en gevaarlijke effecten bloeddrukstijgingen, verhoogd hartritme en een verminderd inschattingsvermogen. (belga/sam)



voor de bolletjesslikkers hier... een gewaarschuwd man is er twee waard ;)

Mooie advertentie dit zeg!
Beste reclame die er is.

Ik geloof er trouwens geen k*t van, in heel Nederland (het vaderland van de xtc-pil) zijn nauwelijke pillen met acceptabele hoeveelheid MDMA te vinden, en dan duiken er in belgië weer een hele handel blauwe mitshu's op?

Vreemd....dat moeten van een oude druk (paar jaar geleden) zijn want ik geloof nooit dat er nu nog 130mg's gedrukt worden nu de MDMA-import zwaar k*t is. Al is 130mg nog niet eens zo heel schokkend, er zijn weleens 180mg's op de markt geweest.
 
lol. 130mg te zwaar? je mag blij zijn dat er mdma in zit tegenwoordig.
 
Het moet niet gekker worden, straks moeten wij hollanders nog naar belgië gaan om onze eigen goeie xtc pillen terug te kopen.

---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

Overigens heb ik van zeer betrouwbare bron vernomen dat er een slechte druk witte mitshu's in de rondte gaat in midden Nederland.

Ik denk dat er MCCP in zit, aantal jongens liepen over te geven van die dingen en werden er wazig van.

Dus voor de pillenjunkies; die witte mitshu's zou ik maar over slaan.
Of eerst ff testen.
 
je kan met 1 lik al proefen of er mdma in zit of niet
 
Wordt gewoon hoog tijd dat die zooi aantrekt.
 
Nice, word tijd dat dit terug opduikt inmplaats van die mcpp rommel
 
blauwe mitsu's die krijg ik hier niet meer gefixt, maar dat waren wel goeie.
heb ik 1 keer k*tte gehad, maar daar werd je ook gewoon goed maf van.
 
wtf in die blauwe moet min 140 zitten haha...die gele zijn ook goed:P

er zijn er nog zat hier alleen wel met 120 erin...;)
 
wtf in die blauwe moet min 140 zitten haha...die gele zijn ook goed:P

er zijn er nog zat hier alleen wel met 120 erin...;)

:rolleyes:


OT: Ik vraag me ook af of dit nu werkelijk is. Tegenwoordig vind je bijna niets meer of brol. En nu ineens terug 'de' pillen...

Het verhaal van de mephedrone in de pilletjes heb ik wel van gehoord en moet je zeker eens doen.
 
Mooie advertentie dit zeg!
Beste reclame die er is.

Ik geloof er trouwens geen k*t van, in heel Nederland (het vaderland van de xtc-pil) zijn nauwelijke pillen met acceptabele hoeveelheid MDMA te vinden, en dan duiken er in belgië weer een hele handel blauwe mitshu's op?

Vreemd....dat moeten van een oude druk (paar jaar geleden) zijn want ik geloof nooit dat er nu nog 130mg's gedrukt worden nu de MDMA-import zwaar k*t is. Al is 130mg nog niet eens zo heel schokkend, er zijn weleens 180mg's op de markt geweest.

QFT er is idd veel rommel op de markt, maar ik vind dit toch wel zeer positief nieuws, hopelijk zijn ze binnekort hier ook weer verkrijgbaar :dance:
 
Zal wel eens een labo beginnen met goed materiaal:cool:
 
130 milligram ???, daar begin je net wat bij te voelen:D. net lekker om er ff in te komen :)
 
België zou de mogelijkheid moeten bieden zoals Nederland om je pillen te kunnen laten testen.
 
Ik blijf voor de legalisering van MDMA en aanverwanten.
 
Ik blijf voor de legalisering van MDMA en aanverwanten.

+1

de beste oplossing voor alle problemen + een enorm groot bedrag dat gaat vrijkomen van de bestrijding der drugs
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven