XXL Nutrition

Dj Console

  • Topic starter kane
  • Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1K
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

kane

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2004
Berichten
7.973
Waardering
541
Lengte
1m83
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Hey,

Zijn er hier leden die thuis al eens achter een draaitafel kruipen of die gebruik maken van zo'n DJ Console? Ikzelf zit er namelijk aan te denken om zo'n console aan te schaffen. Buiten dat ik graag muziek luister heb ik geen ervaring what so eva op gebied van Dj'en, het is dan ook maar om gewoon wat de tijd te verdrijven en er mss een nieuwe hobby bij te hebben.

Dus voor mensen met ervaring, wat raden jullie zoal aan? Moet niet het van het zijn, maar wil er wel even zoet mee zijn. :D

Deze kom ik op het eerste zicht wel vaak tegen op google/youtube:

Hercules Dj COnsole RMX
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Speak up, thx.
 
Ik zelf heb 2 draaitafels (cdspelers) cdj1000 mk3 van pioneer en mengpaneel djm700 van pioneer draai ook op feesten en alles dus maar als gewoon je hobby is zal ik gewoon wat goedkopers kopen met wat je laat zien heb ik geen ervaring maar ik zal gewoon los kopen cdspelers en mengpaneel kan je altijd uitbreiden en verkopen en duurdere kopen.
 
die zal zeker goed genoeg zijn om mee te beginnen, zie alleen dat je zo geen hercules ding koopt waar je geen hoofdtelefoon kan op aansluiten want dat is crap
 
Ja de bedoeling is wel om met de koptelefoon te spelen thuis. Heb wel een versterker en luidsprekers van 200W, om overdag te gebruiken.

@ domiqo: Zou toch eerder zo'n Console willen, want beschik al over een laptop en dan lijkt me dat deze setup goedkoper uitkomt.
 
Da's zeker goed om wat met muziek te spelen.
Je moet echter geen geweldige dingen verwachten van dat kleine machientje. Ik heb zelf 2 CDJ200's van Pioneer en een Nuo Ecler 5 mixer. Dat is in totaal voor 1500 euro (cd-spelers 2de hands gekocht lang geleden).

Met een console moet je niet afkomen op een feest waar de mensen echt een goede dj verwachten, maar thuis voor vrienden, moet dat zeker volstaan.
 
Wat een onzin Caleidoscoop, plaatjes draaien doe je op platenspelers en niet met cd's spelers.

U begrijpt dat bovenstaande en uwe redenering dikke kull is he!

People interesseert het geen drol waar je mee draait als het maar oke. Sterker gesteld ken djs die plaatjes aan en uit zetten maar hele zaal plat gaat en djs die de perfecte mix neerzetten waarbij publiek gapend zit te kijken ipv uit hun dak gaan.

Blubbbb dream on Caleidoscoop!

Succes met je CDJ200's ad 1500 euro. Beter had je een cursus gevolgd ofzo :hello:

lol
 
Laatst bewerkt:
Ja je hebt gelijk dat het niet zo veel uitmaakt.

Maar als je alleen met een console speelt, gaan de organisaties je niet echt serieus nemen, of je moet echt met zo'n gigantische console spelen. Je zit op zo'n klein ding ook snel tegen een verkeerde knop te duwen, en de kwaliteit is ook niet altijd super. Al zijn er tegenwoordig wel al veel betere consoles dan vroeger.
 
Vandaag thuis gekomen van stage, gelijk dat ding uitgepakt en nu wat mee aan het experimenteren. :D!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
virtual dj zeker dat erbij zit als software?
 
Jup, is wel easy programma, na een uurtje was ik er al aan gewend. Is wel maar 3 maand geldig, daarna zet ik Traktor erop.
Volgens wat ik lees heeft dat veel meer mogelijkheden dan VDJ.
 
traktor vind ik ook idd beter dan virtual dj
 
Weet jij misschien wat de beatlock juist doet Timmeeh?
 
Dat zet de beide nummers op dezelfde bpm, zodat je dat niet handmatig moet doen. (handmatig = beatmatchen).

De bass dus laten gelijklopen zodat je de nummers in elkaar kan laten over gaan.


EDIT: Je leert dit best wel te doen zonder die beatlock. Die is namelijk niet altijd accuraat, en je gehoor is dat wel, als je wat oefening hebt gehad :D
 
Het beatmatchen op de rmx gebeurt mbv de sync knop, dit is nog iets anders. Heb het gevonden, vanaf 1:25:

http://www.youtube.com/watch?v=X5ujvde2fas

Dus die zorgt voor een behoud vd toon, bij het aanpassen vd pitch. Strange..:o
 
Ow ja, juist.

Haha, da's om er voor te zorgen dat je geen smurfenlied krijgt als je een lied nogal veel moet versnellen :D
 
Aah ok op die manier dus :D
 
Dit ga ik volgen daar ik enkele dagen geleden er ook zo over dacht, wil er deze zomer ook mee beginnen als alles goed gaat
 
Mocht het je interesseren Spade, ik heb het besteld bij bax-shop.nl. Daar stond hij relatief goedkoop, en de levering was snel en gratis.
 
Back
Naar boven